Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai
DĖL EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. rugsėjo 30 d. Nr. ADV-710
Kupiškis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr.113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 14 straipsnio 5 punktu ir Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2010, Nr.102-5272),
t v i r t i n u pridedamus:
1. Kupiškio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudėtį.
2. Kupiškio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo organizavimo tvarkos aprašą.
Administracijos direktorius Žilvinas Aukštikalnis
_______________________________________
Patvirtinta
Kupiškio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2010 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. ADV-710
EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudarymo ir darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kupiškio rajono savivaldybės (toliau -Savivaldybė) ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Operacijų centrą steigia ir jo nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
4. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) ir kituose teisės aktuose.
II. operacijų centro veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos
5. Pagrindiniai operacijų centro veiklos tikslai – vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
6. Operacijų centro uždaviniai:
6.1. užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą;
6.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
7. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.1. pagal kompetenciją įgyvendina ekstremalių situacijų komisijos sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;
7.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
7.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
7.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;
7.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
7.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, savivaldybės, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
7.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;
7.8. teikia ekstremalių situacijų komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) ir kitų institucijų skirtų finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
7.9. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.
III. OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Operacijų centrą sudaro operacijų centro koordinatorius ir nariai, kuriuos Savivaldybės administracijos direktorius skiria pagal ekstremaliųjų situacijų pobūdį. Operacijų centras sudaromas iš Savivaldybės darbuotojų, įstaigų ir ūkio subjektų darbuotojų. Į operacijų centro sudėtį gali būti įtraukiami ir civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.
9. Operacijų centro koordinatorius:
9.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja operacijų centrui priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
9.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;
9.3. pagal kompetenciją teikia ekstremalių situacijų komisijai, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti reikalingų priemonių ir veiksmų.
10. Operacijų centro koordinatorius pavaldus Savivaldybės administracijos direktoriui ir atskaitingas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui.
11. Aprašo 3 punkte nurodyti asmenys, steigdami operacijų centrą, operacijų centro narius paskiria į grupes. Paskirti operacijų centro grupių vadovai pavaldūs operacijų centro koordinatoriui. Operacijų centrą sudaro šios grupės:
11.1. operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos;
11.2. informacijos valdymo ir elektroninių ryšių organizavimo;
11.3. materialinio techninio aprūpinimo ir administravimo;
11.4. visuomenės informavimo.
12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:
12.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal atitinkamos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto kompetenciją;
12.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
12.3. įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
12.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;
12.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;
12.6. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą.
13. Informacijos valdymo ir elektroninių ryšių organizavimo grupė:
13.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją;
13.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;
13.3. perduoda ekstremalių situacijų komisijos, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams.
13.4. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą operacijų centro ryšių sistemų būklę;
13.5. užtikrina operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;
13.6. užtikrina turimų operacijų centro informacinių sistemų darbą.
14. Materialinio techninio aprūpinimo ir administravimo grupė:
14.1. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ir ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
14.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams.
14.3. užtikrina operacijų centro darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;
14.4. užtikrina operacijų centro įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;
14.5. užtikrina operacijų centro dokumentų įforminimą ir tvarkymą.
15. Visuomenės informavimo grupė:
15.1. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
15.2. organizuoja spaudos konferencijas;
15.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ir ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo būdus.
16. Operacijų centras pagal kompetenciją vykdo kitus operacijų centro koordinatoriaus sprendimus, būtinus ekstremalių situacijų komisijos ir (ar) ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems operacijų centro uždaviniams įgyvendinti.
17. Aprašo 3 punkte nurodyti asmenys, atsižvelgdami į Savivaldybės institucijoje ar įstaigoje ar ūkio subjekte teisės aktų nustatyta tvarka atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės rezultatus, taip pat gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali sudaryti mažiau, negu nurodyta Aprašo 11 punkte, operacijų centro grupių ir pavesti vienai operacijų centro grupei atlikti kelių operacijų centro grupių funkcijas.
18. Operacijų centras, atlikdamas funkcijas, turi teisę gauti iš kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti.
19. Operacijų centrų pasirengimas valdyti ekstremaliąsias situacijas įvertinamas teisės aktų nustatyta tvarka per organizuojamas civilinės saugos pratybas.
IV. OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA
20. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo operacijų centrą sušaukia:
20.1. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai;
20.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
20.3. per civilinės saugos pratybas.
21. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat operacijų centro sušaukimo tikslus, Savivaldybės administracijos direktorius ar operacijų centro koordinatorius:
21.1. gali inicijuoti viso operacijų centro ar reikiamų operacijų centro grupių arba kai kurių jų narių sušaukimą;
21.2. gali kreiptis į kitas kompetentingas valstybės, Savivaldybės institucijas, įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti operacijų centro veiklą.
22. Operacijų centro nariai pavaldūs operacijų centro koordinatoriui.
23. Operacijų centro nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose operacijų centro patalpose ir (ar) darbo vietose. Operacijų centro koordinatoriaus sprendimu operacijų centro nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.
_________________
Patvirtinta
Kupiškio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2010 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. ADV-710
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRAS
Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:
Vladislavas Račkauskas – Savivaldybės administracijos vyresnysis specialistas, operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės vadovas;
Viešosios įstaigos Kupiškio ligoninės atstovas;
Savivaldybės pirminės asmens sveikatos priežiūros centro atstovas;
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kupiškio rajono policijos komisariato atstovas;
Kupiškio rajono valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovas;
Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento Kupiškio rajono agentūros atstovas;
uždarosios akcinės bendrovės „Kupiškio vandenys“ atstovas;
uždarosios akcinės bendrovės „Kupiškio komunalininkas“ atstovas.
Informacijos valdymo ir elektroninių ryšių organizavimo grupė
Daiva Aleksandravičienė – Savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė (informacinėms technoligijoms), grupės vadovė;
Laimutis Tilius – Savivaldybės administracijos specialistas.
Materialinio techninio aprūpinimo ir administravimo grupė
Edvardas Kareiva – Savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vedėjas, grupės vadovas;
Vincas Dičkus – Savivaldybės administracijos specialistas paminklosaugai;
Rima Jokimienė – Savivaldybės administracijos specialistė.
Visuomenės informavimo grupė
Stasė Krestovienė – Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriaus specialistė, grupės vadovė;
Banguolė Aleknienė – „Kupiškėnų minčių“ laikraščio žurnalistė;
Povilas Vireliūnas – Kupiškio televizijos ir informacijos centro direktorius.
________________________