Kupiškio L. Stuokos-Gucevičiaus aikštė

Priėmimas į darbą            

Atviri duomenys                
Teisinė pagalba                

Rinkliava už atliekas             

Viešieji pirkimai              

Užimtumo informacija                  
Kupiškio rajonas                 
Seniūnijos                             

Nuorodos                     

Įveskite pašto adresą ir gaukite naujienas pirmieji

Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SUBAČIAUS GIMNAZIJOS STEIGIMO

Projektas Nr. TSP-41

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SUBAČIAUS GIMNAZIJOS  STEIGIMO

2007 m. vasario    d. Nr.TS-
Kupiškis

  Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2004, Nr. 4-33) 11 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin.,1995, Nr.104-2322) 5 straipsniu,  Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo” (Žin., 2004,   Nr. 124-4495), Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr.12-421 „Dėl savivaldybių tarybų duomenų tvarkymo juridinių asmenų registre”, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 745 (Žin., 2004, Nr. 95-3509), 22 punktu, Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 746  (Žin., 2004, Nr. 95-3510), 8.5. punktu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. gruodžio    12 d. įsakymu Nr. ISAK-2348 „Dėl Kupiškio rajono Subačiaus vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos”, Kupiškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:
  1. Įsteigti Kupiškio rajono Subačiaus vidurinės mokyklos pagrindu Kupiškio rajono Subačiaus gimnaziją.
  2. Patvirtinti Kupiškio rajono Subačiaus gimnazijos nuostatus (pridedama).
  3. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gegužės 19 d. sprendimą Nr.TS-128 „Dėl Kupiškio rajono Subačiaus vidurinės mokyklos nuostatų tvirtinimo”.
  4. Įpareigoti Kupiškio rajono Subačiaus gimnazijos direktorių patvirtintus Kupiškio rajono Subačiaus gimnazijos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

Rajono meras
      
Parengė
Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas
Rimantas Jocius

Kanceliarijos skyriaus specialistė
Stasė Krestovienė

____________________________________

PATVIRTINTA  
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. TS-

KUPIŠKIO RAJONO SUBAČIAUS GIMNAZIJOS
NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS
 
1. Mokyklos pavadinimas:
1.2. visas mokyklos pavadinimas – Kupiškio rajono Subačiaus gimnazija;
1.2. sutrumpintas mokyklos pavadinimas – Subačiaus gimnazija.
2. Subačiaus gimnazijos (toliau – Gimnazija) įsteigimo data ir veiklos pradžia- 1918 m. rugsėjo 1 d., pagrindas – Subačiaus gyvenvietės istorija.
3. Gimnazijos teisinė forma ir priklausomybė – Kupiškio rajono savivaldybės biudžetinė švietimo įstaiga.
3.1. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga ir turintis savo antspaudą. Įstaigos kodas 191777611.
4. Grupė  bendrojo lavinimo mokykla (kodas 3120).
5. Tipas gimnazija (kodas 3125).
6. Gimnazijos buveinė  Aukštaičių a. 10, Subačius, LT-40406 Kupiškio rajonas.
7. Mokymo kalba  lietuvių kalba.
8. Gimnazijos steigėjas Kupiškio rajono savivaldybė, kodas 188774975, Vytauto g. 2, LT- 40115, Kupiškis.
9. Mokymo forma – dieninė, eksternas.
10. Gimnazijos veiklos sritis ir rūšys – švietimas (kodas 800000), pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis vidurinis mokymas (kodas 802130);
10.1. kitos veiklos rūšys: priešmokyklinis ugdymas; pradinis mokymas (kodas 801030); bendrasis pagrindinis mokymas (kodas 802110); papildomas mokymas (kodas 804240), suaugusiųjų bendrasis vidurinis mokymas (kodas 804210).
11. Gimnazijos vykdomos ugdymo programos:
11.1. priešmokyklinio ugdymo programa;
11.2. pradinio ugdymo programa (kodas 101001001);
11.3. adaptuota pradinio ugdymo programa (kodas 107001002);
11.4. pagrindinio ugdymo programa (kodas 201001001);
11.5. adaptuota pagrindinio ugdymo programa (kodas 207001002);
11.6. adaptuota vidurinio ugdymo programa (kodas 307001002);
11.7. akredituota vidurinio ugdymo programa (kodas 301001001);
11.8. papildomojo ugdymo programa.
12. Išduodami išsilavinimo pažymėjimai:
12.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;
12.2. pažymėjimas;
12.3. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;
12.4. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.5. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;
12.6. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.7. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.7. brandos atestatas;
12.6. brandos atestato priedas.
13. Gimnazijos skyriai, turintys kitą buveinę:
13.1. pavadinimas – Kupiškio rajono Subačiaus gimnazijos Lukonių skyrius;
13.1.1. buveinė – Lukonių k., Subačiaus sen., LT- 40137 Kupiškio r.;
13.1.2. mokyklos grupė, kuriai priskiriamas skyrius–bendrojo lavinimo mokykla (kodas 3120);
13.1.3. mokyklos tipas, kuriam priskiriamas skyrius – gimnazija (kodas 3125);
13.1.4. mokymo kalba – lietuvių kalba;
13.1.5. mokymo forma – dieninė;
13.1.6. pagrindinė veiklos sritis – švietimas (kodas 800000), pagrindinė veiklos rūšis – pradinis mokymas (kodas 801030);
13.1.7. kitos veiklos rūšys: priešmokyklinis ugdymas; papildomas mokymas.
14. Gimnazijos skyriaus, turinčio kitą buveinę:
14.1. pavadinimas – Kupiškio rajono Subačiaus gimnazijos Subačiaus Vincės Jonuškaitės skyrius;
14.1.1. buveinė – Subačiaus mstl., Subačiaus sen., LT- 40373 Kupiškio r.;
14.1.2. mokyklos grupė, kuriai priskiriamas skyrius – bendrojo lavinimo mokykla (kodas 3120);
14.1.3. mokyklos tipas, kuriam priskiriamas skyrius – gimnazija (kodas 3125);
14.1.4.  mokymo kalba – lietuvių kalba;
14.1.5. mokymo forma – dieninė;
14.1.6. pagrindinė veiklos sritis – švietimas (kodas 800000), pagrindinė veiklos rūšis – pradinis mokymas (kodas 801030);
14.1.7. kitos veiklos rūšys: priešmokyklinis ugdymas, papildomas mokymas.

II. GIMNAZIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

15. Gimnazijos tikslai:
15.1. išugdyti kiekvieno mokinio vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi;
15.2. ugdyti kiekvieną mokinį, lavinant jo komunikacinius gebėjimus, padėti jam įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą;
15.3. sudaryti sąlygas mokiniui atskleisti kūrybinius gebėjimus, padėti jam planuoti karjerą, įgyti šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti ir mokytis visą savo gyvenimą, įgyti demokratijos tradicijas, pilietinės bei politinės kultūros pagrindus;
15.4. formuoti mokinio tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas mokinio brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą;
15.5. skatinti vaikų ir mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio vaikų ir mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems.
16.Gimnazijos uždaviniai:
16.1. vykdyti priešmokyklinį ugdymą, kuris padėtų vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;
16.2. vykdyti pradinį ugdymą, kuris suteiktų asmeniui dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros, taip pat ir etninės, pagrindus, elementarų raštingumą, padėtų jam pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą;
16.3. vykdyti pagrindinį ugdymą, kuris suteiktų mokiniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau;
16.4. vykdyti vidurinį ugdymą, kuris padėtų jaunuoliui ar jaunuolei įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą. 
17. Gimnazijos funkcijos:
17.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus Bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir Bendrąsias programas, Išsilavinimo standartus, egzaminų programas, paiso savo mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą
17.2. organizuoja ugdymo procesą (mokslo metus pradeda pirmąją rugsėjo mėnesio darbo dieną);
17.3. užtikrina ugdymo kokybę, vykdo vengiančių privalomojo mokymosi kontrolę;
17.4. organizuoja mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą;
17.5. ugdo mokinio pagarbą sau, tėvams, mokytojams, kitiems visuomenės nariams;
17.6. organizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymą įvairiomis formomis, pripažindama jų gebėjimus ir potencines galias, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą;
17.7. organizuoja mokinių papildomąjį ugdymą;
17.8. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas, laiduojančias psichinį, fizinį mokinio saugumą ir asmenybės brandą;
17.9. rūpinasi gabių ir talentingų mokinių ugdymu;
17.10. tenkina mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, skatina mokinių organizacijų veiklą, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
17.11. užtikrina demokratinį Gimnazijos valdymą;
17.12. organizuoja ir vykdo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus;
17.13. skatina mokinių ir mokytojų dalyvavimą projektuose, inicijuoja kuo įvairesnę nepamokinę veiklą;
17.14. inicijuoja dalyvavimą ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose, analizuoja ugdymo pokyčius;
17.15. atlieka vidaus auditą;
17.16. organizuoja mokinių maitinimą;
17.17. vykdo teisės pažeidimų, mokyklos nelankymo, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, ŽIV/AIDS, smurto ir nusikalstamumo prevenciją;
17.18. skatina mokinius aktyviai dalyvauti nepamokinėje veikloje, Kupiškio rajono, šalies kultūriniame gyvenime;
17.19. organizuoja mokinių vežiojimą;
17.20. organizuoja Gimnazijos bibliotekos, kaip informacinio centro, veiklą.
17.21. sudaro sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią;
17.22. kuria kartu su steigėju ugdymo turinio reikalavimus atitinkančią materialinę bazę;
17.23. grindžia savo veiklą humanistine, demokratinio valdymo ir vertybių sistema;
17.24. kuria Gimnaziją, kaip vietos bendruomenės kultūros židinį.

III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į GIMNAZIJĄ

18. Į Gimnaziją priimami:
18. iš Gimnazijai Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu priskirtos aptarnavimo teritorijos;
18.1. tėvų (globėjų, rūpintojų) ar asmens pageidavimu asmuo gali būti priimtas į Gimnaziją ne iš aptarnavimo teritorijos, jeigu joje yra laisvų vietų;
19. Priimant į Gimnaziją ne iš aptarnavimo teritorijos, pirmenybė teikiama:
19.1. vaikams su negalia;
19.2. invalidų tėvų vaikams;
19.3. našlaičiams;
19.4. daugiavaikių šeimų vaikams;
19.5. vaikams, įstaigoje lankiusiems priešmokyklinio ugdymo grupę;
19.6. vaikams, jei ugdymo įstaigoje mokosi broliai ir seserys;
19.7. pagal prašymų pateikimo datą.
20. Priėmimas ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą:
20.1. ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai;
20.2. priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau negu jam sueis 5 metai. Vaiko brandumą priešmokykliniam ugdymui nustato Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojai;
20.3. asmuo, pageidaujantis mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Gimnazijos direktoriui pateikia prašymą, sveikatos pažymą ir gimimo liudijimą.
21. Priėmimas mokytis pagal pradinio ugdymo programą:
21.1. į  pradinio ugdymo pirmąją klasę priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai;
21.2. atskirais atvejais gali būti priimamas ir anksčiau nei jam tais metais sueis 7 metai, jeigu yra pakankamai subrendęs šiai programai. Vaiko brandumą šiai programai nustato Pedagoginės  psichologinės tarnybos darbuotojai;
21.3. asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pradinio ugdymo programą, Gimnazijos direktoriui pateikia prašymą, medicininę pažymą ir gimimo liudijimą.
22. Priėmimas mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą:
22.1. asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą,  Gimnazijos direktoriui pateikia prašymą ir pradinio išsilavinimo išsilavinimą;
22.2. asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs Gimnazijos direktoriui pažymą apie adaptuotos pradinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
23. Priėmimas mokytis pagal vidurinio ugdymo programą:
23.1. asmuo, pageidaujantis mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, Gimnazijos direktoriui  pateikia prašymą ir pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą;
23.2. asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs Gimnazijos  direktoriui pažymą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą.
24. Mokinys, nebaigęs pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos, tęsti mokslą priimamas pateikęs Mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie jo mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
25. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturinčio mokymosi pasiekimų dokumento, priėmimas vykdomas pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose išdėstytą tvarką.
26. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), 14-16 metų vaikas – prašymą rašo pats, turėdamas vieno iš rėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
27. Prašymai į Gimnaziją priimami nuo balandžio 1 d. iki rugpjūčio 1 d.; pasibaigus priėmimo laikui, pavienių asmenų priėmimą, esant laisvoms vietoms, vykdo Gimnazija.
 28. Asmens priėmimas mokytis pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Gimnazijos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės;
  28.1. abu sutarties egzempliorius pasirašo Gimnazijos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą;
28.2. už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų);
28.3. 14-16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą;
28.4. mokymo sutartis registruojama Mokymosi sutarčių registracijos knygoje.
29. Sudarius mokymo sutartį, asmuo įtraukiamas į Gimnazijos Abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla;
29.1. mokinio asmens byloje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui;
29.2. mokiniui išvykus iš Gimnazijos, jo asmens byla lieka Gimnazijoje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, pranešimą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių nustatyto pavyzdžio pažyma apie mokymosi rezultatus.
30. Mokinių paskirstymas į klases (srautus) įforminamas Gimnazijos direktoriaus įsakymu.
31. Vaikas iki 16 metų negali nutraukti mokymosi pagal privalomojo švietimo programas.
32. Mokinys, neturintis 16 metų ir besimokantis pagal privalomojo švietimo programas, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Gimnazijos bendruomenės narių saugumui, suderinus su Vaikų teisių apsaugos tarnyba bei Kultūros ir švietimo skyriumi, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, gali būti pašalintas iš Gimnazijos. Gimnazijos vadovas kartu su Gimnazijos steigėju, jo tėvams (globėjams, rūpintojams), dalyvaujant, mokinį perkelia į kitą mokyklą; apie mokinio pašalinimą ar perkėlimą informuoja jo gyvenamosios vietos savivaldybę.
33. Gimnazija, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, besimokančiam pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios arba socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogine psichologine bei Vaiko teisių apsaugos tarnyba, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.                       34. Mokinys, turintis 16 metų, už mokymosi sutartyje numatytų įsipareigojimų nesilaikymą (nevykdymą) gali būti pašalintas iš Gimnazijos.

IV. BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

35. Mokinys turi teisę:
35.1. nemokamai gauti informaciją apie Gimnazijoje vykdomas programas, mokymosi formas;
35.2. į nemokamą mokymą (si) Gimnazijoje;
35.3. pasirinkti dalykų kursus ir jų apimtis, modulius ir pasirenkamuosius dalykus, programas pagal polinkius, poreikius, gebėjimus;
35.4. keisti dalykus ar dalykų kursus pagal Gimnazijoje nustatytą tvarką;
35.5. mokytis atskirus dalykus savarankiškai ir eksternu, dalyvauti pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime, laikyti brandos egzaminus;
35.6. mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius, pasirinkti programas papildančius bei saviraiškos poreikius tenkinančius programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį išsilavinimą;
35.7. dalyvauti svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus;
35.8. sulaukus 14 metų, savarankiškai pasirinkti vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų (tikybą arba etiką);
35.9. gauti informaciją apie savo pasiekimų vertinimą, dalyvauti, kai svarstomas jo elgesys;
35.10. mokytis savitarpio pagalba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
35.11. gauti socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali jam suteikti tėvai (globėjai, rūpintojai), psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;
35.12. dalyvauti Gimnazijos savivaldoje Gimnazijos nuostatuose numatyta tvarka
35.13. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jo amžių ir sveikatą;
35.14. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;                                       
35.15. gauti geros kokybės švietimą;
35.16. naudotis Gimnazijos vadovėliais, biblioteka, skaitykla, kompiuteriais, sporto sale ir kt.;
35.17. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises;
36. Mokinių pareigos:
36.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Gimnazijos darbo tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
36.2. stropiai ir sąžiningai mokytis ir įgyti pakankamai žinių, gebėjimų ir patirties tam, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymąsi ar profesinės veiklos kelią, būtų pasiruošę savarankiškam gyvenimui;
36.3. pagarbiai bendrauti su mokytojais, kruopščiai ir savarankiškai atlikti visas jų skirtas užduotis;
36.4. lankyti kiekvieną pamoką, tinkamai elgtis pamokose, nevėluoti, savarankiškai neišeiti iš pamokų;
36.5. tausoti Gimnazijos turtą, savo ir draugų daiktus, palaikyti švarą ir tvarką patalpose;
36.6. žinoti ir vykdyti Gimnazijos tvarkos, saugaus eismo, civilinės saugos, priešgaisrinės apsaugos, darbų saugos, sveikos gyvensenos taisykles;
36.7. kultūringai elgtis Gimnazijoje, viešose vietose, namuose;
36.8. ypatingą dėmesį skirti taisyklingai gimtajai kalbai: nesikeikti, neprasivardžiuoti;
36.9. nevartoti tabako, alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, neprekiauti jomis, neplatinti šia tema nelegalios literatūros, spaudinių;
36.10. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų šioje ar kitoje ugdymo įstaigoje;
36.11. dalyvauti Gimnazijoje organizuojamuose testuose, pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose, sąžiningai atlikti skirtas užduotis.
37. Mokiniai atsako:
37.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Gimnazijos darbo tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
37.2. už Gimnazijos vidaus tvarkos taisykles ir mokinio elgesio normų pažeidimus gali būti taikomos drausminės auklėjamojo poveikio priemonės: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas, atitinkamas elgesio įvertinimas, kitos įstatymu numatytos poveikio priemonės;
37.3. Gimnazijai mokinio padaryta žala atlyginama pagal Civilinio kodekso 6.275 ir 6.276 straipsnius.
38. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės:
38.1. nemokamai gauti informaciją apie Gimnazijoje vykdomas programas, mokymo formas;
38.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, turinį, metodus, vertinimo formas; reikalauti, kad jų vaikams Gimnazijoje būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis išsilavinimas.
38.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas ir jo pasiekimus, apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
38.4. dalyvauti Gimnazijos savivaldoje;
38.5. drauge su mokytojais spręsti ugdytinio palikimo kartoti kursą klausimą;
 38.6. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis.
39. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
39.1. 6-7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Gimnaziją, užtikrinti punktualų ir reguliarų Gimnazijos lankymą;
39.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, tabako, alkoholio, narkotikų, kitų psichotropinių medžiagų vartojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
39.3. bendradarbiauti su Gimnazijos vadovais, mokytojais, klasių auklėtojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
39.4. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
39.5. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
39.6. užtikrinti vaiko parengimą Gimnazijai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas iki 16 metų šioje ar kitoje ugdymo įstaigoje;
39.7. pastebėjus ar nustačius atvejus, kai vaikui padaryti sužalojimai yra smurtinio pobūdžio, apie tai informuoti Gimnazijos vadovus, socialinį pedagogą, Vaikų teisių apsaugos tarnybą.
40. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė:
40.1. tėvai (globėjai, rūpintojai), kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai, morališkai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka;
40.2. tėvai (globėjai, rūpintojai) už vaiko padarytą žalą Gimnazijai atsako pagal Civilinio kodekso 6.275 ir 6.276 straipsnius.
41. Mokytojų teisės:
41.1. siūlyti savo individualias programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
41.2. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;
41.3. būti atestuotais ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
41.4. dirbti savitarpio pagalba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
41.5. Darbo kodekso nustatyta tvarka gauti mokamas ir nemokamas atostogas;
41.6. Gimnazijos tarybos nustatyta tvarka naudotis kopijavimo paslaugomis;
41.7. dalyvauti Gimnazijos savivaldoje;
41.8. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos grupes, dalykines ir metodines komisijas, grupes;
41.9. vertinti Gimnazijos vadovų ir kolegų vadybinę ir pedagoginę veiklą;
41.10. atostogauti vasarą ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis;
41.11. laisvai pasirinkti darbo vietą mokinių atostogų metu, suderinus su administracija;
41.12.  ruoštis pamokoms jiems priimtinoje vietoje;
41.13. gauti pagalbą iš Gimnazijos administracijos mokinių ugdymo bei elgesio problemų sprendimo klausimais.
42. Mokytojų pareigos:
42.1. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, kokybišką ugdymą, pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, siekiant gerų ugdymo rezultatų;
42.2. ugdyti tvirtas mokinių dorovines, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
42.3. laikytis teisės norminių aktų, Mokytojo etikos normų ir Gimnazijos darbo tvarką nustatančių dokumentų, teisės norminių aktų ir kt. ;
42.4. tobulinti savo kvalifikaciją, ir nustatyta tvarka atestuotis;
42.5. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;
42.6. bendradarbiauti su Gimnazijos vadovais, bendradarbiais, abipusiu susitarimu mokytis vienam iš kito;
42.7. suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių;
42.8. atskleisti talentus ir ugdyti mokinių gabumus;
42.9. nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;
42.10. vykdyti kitas Specialiojo ugdymo įstatymo numatytas pareigas;
42.11. dalyvauti pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose;
42.12. dalyvauti konkursų, olimpiadų užduočių sudarymo, organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose;
42.13. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Gimnazijos vadovą, socialinį pedagogą, Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
42.14. vykdyti Gimnazijos ir mokytojų tarybų nutarimus;
42.15. tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.
43. Mokytojų atsakomybė:
43.1. mokytojai atsako už mokinių saugumą pamokų, papildomojo ugdymo bei Gimnazijos organizuotų renginių metu;      
43.2. už darbo drausmės, pareiginių ar Mokyklos nuostatų pažeidimus mokytojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.      
44. Už šių nuostatų  42 punkte nurodytų pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą mokytojui gali būti taikoma drausminė nuobauda ar kitokia atsakomybė teisės aktų nustatyta tvarka.                                                                                                                                                                                                            45. Klasės auklėtojų teisės:
45.1. laisvai pasirinkti darbo su klasės bendruomene veiklos organizavimo būdus ir formas, vietą ir laiką;
45.2. gauti informaciją iš Gimnazijos vadovų, klasėje dirbančių mokytojų, tėvų apie individualias auklėtinių problemas;
 45.3. bendradarbiauti su specialistais, teikiančiais psichologinę, specialiąją pedagoginę, socialinę specialiąją pagalbą;
45.4. gauti informacijos iš sveikatos priežiūros specialistų apie ugdytinių sveikatą;
45.5. tobulinti savo kvalifikaciją.
46. Klasės auklėtojo pareigos:
46.1. rūpintis mokinių asmenybės socialiniu ugdymu ir branda;
46.2. telkti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
46.3. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus, skatinti juos dalyvauti svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
46.4. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti mokymosi krūvius, darbo ir poilsio rėžimą, puoselėti sveiką gyvenseną, saugoti kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) nepilnametį nuo tabako, alkoholio, narkotikų, kitų psichotropinių medžiagų vartojimo;
46.5. padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis;
46.6. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima: informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaiko mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti Gimnazijos nelankymo priežastis;
46.7. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Gimnazijos vadovus bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
46.8. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;
46.9. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį;
46.10. sudaryti klasės sąrašus, statistines ataskaitas, rašyti charakteristikas (esant reikalui); tvarkyti klasės dienyną, mokinių asmens bylas, pažymių knygeles ar kitas informavimo priemones, prižiūrėti kaip mokiniai vykdo Gimnazijos nuostatus, vidaus tvarkos taisykles;
46.11. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus.          
47. Kitų Gimnazijos narių (socialinio pedagogo, specialiojo pedagogo – logopedo, bibliotekininko, nepedagoginio personalo ir pan.) teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose. Gimnazijos bendruomenės darbą reglamentuoja Gimnazijos Darbo tvarkos taisyklės.

V. SAVIVALDA

48. Gimnazijos taryba – aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.  
49. Gimnazijos taryba savo darbe vadovaujasi nuostatais, suderintais su ja ir patvirtintais Gimnazijos direktoriaus.
50. Gimnazijos tarybą sudaro 21 narys: 7 mokytojai, 7 tėvai, 7 mokiniai. Tame tarpe Gimnazijos taryboje kiekvienam Gimnazijos skyriui atstovauja 1 mokytojas ir vienas tėvas. Taryba renkama dvejiems metams;
  50.1. tėvai į Gimnazijos tarybą renkami visuotiniame tėvų susirinkime atviru balsavimu, mokytojai išrenkami mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, 9-12 klasių mokiniai- mokinių susirinkime atviru balsavimu;
50.2. naujos kadencijos Gimnazijos taryba pirmame posėdyje atviru balsavimu išrenka Gimnazijos tarybos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių.
  51. Gimnazijos tarybos posėdžiai šaukiami vieną kartą per 2 mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos tarybos priimti ir direktoriaus įsakymu patvirtinti sprendimai įsigalioja ir yra privalomi visai Gimnazijos bendruomenei. Esant reikalui gali būti sušauktas neeilinis tarybos posėdis.
52. Švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijas, Gimnazijos direktorius nustatę, kad Gimnazijos  tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Gimnazijos tarybai juos svartyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas  įstatymų nustatyta tvarka.
53. Į Gimnazijos tarybos posėdžius gali būti kviečiami kiti Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai, mokytojai, mokiniai, mokinių tėvai ir kt.
54. Gimnazijos tarybos funkcijos:
54.1. vykdo visuomeninę Gimnazijos valdymo priežiūrą, aprobuoja Gimnazijos nuostatus, strateginį  planą, veiklos programą, darbo tvarkos taisykles, nustato ugdymo organizavimo tvarką, aptaria ugdymo planą;
54.2. prižiūri Gimnazijos ūkinę ir finansinę veiklą, svarsto Gimnazijos pajamų ir išlaidų projektus;
54.3. inicijuoja Gimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą; 
54.4. sprendžia mokinių šalinimo iš Gimnazijos klausimus(mokytojų tarybos teikimu);
54.5. svarsto Gimnazijos naujų padalinių steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo klausimus;
54.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
54.7. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis; 
54.8. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo, papildomojo ugdymo organizavimo būdų ir valandų skyrimo papildomojo ugdymo programoms;
54.9. aprobuoja Gimnazijos veiklos aprašą;
54.10. kartu su mokytojų taryba svarsto ir teikia pasiūlymus mokinių sveikatos, sveikos gyvensenos ir mitybos klausimais;
54.11. svarsto „Labdaros ir paramos fondo Mokyklai remti” lėšų panaudojimo klausimus;
54.12. gali sustabdyti kitų Gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ištirs kompetentingos institucijos.
55. Gimnazijos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams mokslo metų pabaigoje.
56. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
57. Mokytojų tarybą sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Gimnazijoje ir jos skyriuose dirbantys mokytojai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai, priešmokyklinės grupės auklėtojai.
58. Mokytojų tarybos pirmininkas yra Gimnazijos direktorius.
59. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant naujiesiems mokslo metams, baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti šaukiami neeiliniai mokytojų tarybos posėdžiai.
60. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
61. Į mokytojų tarybos posėdžius, be tarybos narių, gali būti kviečiami mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai,  Gimnazijai talkinančių institucijų atstovai ir kt.
62. Mokytojų tarybos funkcijos:
62.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus;
62.2. analizuoja ir aptaria ugdymo planų, Gimnazijos veiklos programos, ugdymo programų įgyvendinimo ir Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
62.3. aptaria mokinių sveikatos, saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
62.4. nustato bendrą mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo,  fiksavimo bei panaudojimo tvarką.
63. Mokinių savivaldos institucijos: mokinių susirinkimas, mokinių taryba.
64. Mokinių susirinkimas:
64.1. renka atviru balsavimu 9-12 klasių mokinius į Gimnazijos tarybą ir deleguoja  po vieną 5-12 klasių mokinį į mokinių tarybą;
64.2. svarsto  Gimnazijos veiklą  reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
64.3.  tvirtina mokinių tarybos nuostatus;
64.4. išklauso mokinių savivaldos ataskaitas ir vertina jų veiklą;
64.5. mokinių susirinkimas kviečiamas kartą per mokslo metus. Jame dalyvauja visi 5-12 klasių mokiniai.
65. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, kurios struktūrą, veiklos nuostatus tvirtina mokinių susirinkimas;
65.1. mokinių tarybos nariai renkami mokinių susirinkime atviru balsavimu vieneriems metams;
65.2. mokinių tarybos pirmininkas išrenkamas pirmame tarybos posėdyje atviru balsavimu.
66. Mokinių tarybos funkcijos:
66.1. svarsto ir, suderinusi su Gimnazijos vadovybe, tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;
66.2.  koordinuoja mokinių popamokinę veiklą ir laisvalaikį;
66.3. organizuoja mokinių socialinės rūpybos veiklą, rūpinasi tvarkos palaikymu Mokykloje; 
66.4.  svarsto mokinių teisių Gimnazijoje ir kitose institucijose gynimo klausimus;
66.5. inicijuoja Gimnazijos laikraščio leidimą bei vietinio radijo laidų rengimą;
66.6.  priima sprendimus dėl neeilinio mokinių susirinkimo sušaukimo.
67. Gimnazijos metodinei veiklai organizuoti sudaroma Metodinė taryba.
67.1. Metodinė taryba ir metodinės grupės svarsto klausimus, susijusius su ugdymo proceso efektyvinimu:
67.2. mokytojų, darbuotojų kvalifikacijos kėlimu;
67.3.  gerosios patirties kaupimu, apibendrinimu, sklaida;
67.4.  pedagoginiu švietimu;
67.5.  ugdymo turiniu ir proceso organizavimu;
67.6.  metodinių grupių veikla;
67.7.  tyrimais, susijusiais su ugdymo proceso analize.
68. Gimnazijoje veikia šios metodinės grupės:
68.1. kalbų mokytojų metodinė grupė;
68.2. gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojų metodinė grupė;
68.3. socialinių mokslų mokytojų metodinė grupė;
68.4. menų, kūno kultūros ir saviraiškos mokslų mokytojų metodinė grupė;
68.5. pradinių klasių mokytojų metodinė grupė;
68.6. klasių auklėtojų metodinė grupė.
69. Metodinei grupei vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu dvejiems metams.
70. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai bei direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
70.1. iš jų atviru balsavimu išrenkamas metodinės tarybos pirmininkas vieneriems metams;
70.2. metodinė taryba veikia pagal direktoriaus patvirtintą metodinės tarybos veiklos planą. 
71. Klasių tėvų komitetai:
71.1. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai atviru balsavimu renka klasių tėvų susirinkimuose. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusius organizacinius klausimus. Aktualiais Gimnazijos veiklos klausimais organizuojami mokyklos tėvų aktyvo pasitarimai.

VI. VALDYMAS

72. Gimnazijai vadovauja direktorius.
73. Gimnazijos direktorius:
73.1. vadovauja strateginio plano ir metinių veiklos programų,  švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui, aiškina Gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
73.2. atsako už demokratinį Gimnazijos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius su visais Gimnazijos bendruomenės nariais, Mokytojo etikos laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
73.3. telkia Gimnazijos bendruomenę valstybinės švietimo politikos įgyvendinimui, Gimnazijos veiklos programai vykdyti;   
73.4. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
73.5. inicijuoja darbuotojų pareiginių instrukcijų rengimą ir jas tvirtina;  73.6. teikia asmeniui informaciją, kuri padėtų pasirinkti jo interesus, polinkius, gebėjimus atitinkantį švietimą, apie vykdomas Gimnazijoje neformaliojo, formaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius gimnazijos audito rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;     73.7. organizuoja ugdymo procesą;      
73.8. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams;      
73.9. stebi, analizuoja švietimo kokybę, vertina gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir vidaus audito vykdymą;
73.10. rengia darbo tvarkos taisykles, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos modelį, mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemas;   
73.11. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, sudaro sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;   
73.12. organizuoja pasiekimų patikrinimus, egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Egzaminų centrui; 
73.13. sudaro mokymo sutartis su mokiniais bei jų tėvais (globėjais, rūpintojais);
73.14. inicijuoja pedagoginio ir nepedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimą, sudaro sąlygas mokytojams atestuotis;
73.15. rūpinasi intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
73.16. sudaro metinę pajamų ir išlaidų sąmatą, organizuoja audito ataskaitos rengimą ir teikia Gimnazijos tarybai aprobuoti;
73.17. rūpinasi tarptautiniais ryšiais;
73.18. atstovauja Gimnazijai kitose institucijose, šalyje ir užsienyje;
73.19. sudaro sutartis ir rašo įsakymus pagal kompetenciją;
73.20. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
73.21. palaiko ryšius su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Gimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene, atstovauja Gimnazijai kitose institucijose;
73.22. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), rūpinasi jų švietimu;
73.23. rengia ir skleidžia informaciją apie Gimnaziją (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, Gimnazijos vidaus audito rezultatus, atlieka Gimnazijos steigėjo priskirtas funkcijas, įtvirtintas nuostatuose ir direktoriaus pareigybės apraše.
73.24. direktorius atsako už  visą Gimnazijos veiklą ir rezultatus.
74. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
74.1. organizuoja ugdymo plano rengimą, sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui rinktis papildomojo ugdymo kryptį;
74.2. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius atlieka Gimnazijos steigėjo priskirtas funkcijas, įtvirtintas nuostatuose ir direktoriaus pavaduotojos pareigybės apraše;
74.3. organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, sudaro pamokų ir papildomojo ugdymo tvarkaraščius;
74.4. vadovauja Specialiojo ugdymo komisijai, rūpinasi specialiųjų poreikių vaikų ugdymu;
74.5. kontroliuoja, kaip mokinių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai atitinka išsilavinimo standartus, kaupia ir analizuoja duomenis, fiksuoja ugdymo kokybės pokyčius;
74.6. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos kėlimu, rengia kvalifikacijos kėlimo perspektyvines programas, skatina mokytojus dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;
74.7. inicijuoja metodinės tarybos ir metodinių grupių veiklą;
74.8.  vykdo mokinių apskaitą, atsako už mokinių duomenų bazės sutvarkymą;
74.9.  atsako už griežtos apskaitos dokumentų sutvarkymą;
74.10. rūpinasi mokytojų gerosios patirties sklaida;
74.11. užtikrina mokinių mokymąsi pagal privalomas programas  iki 16 metų;
74.12. organizuoja pasiekimų patikrinimus, egzaminus;
74.13. vykdo vidaus auditą;
74.14. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą;
74.15. vykdo kitas pareigybės aprašyme numatytas funkcijas.
75. Direktoriaus pavaduotojas ūkiui:
75.1.  rūpinasi Gimnazijos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
75.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;
75.3. rūpinasi  Gimnazijos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių, tinkamų eksploatavimu ir apsauga;
75.4. tvarko prekių, materialinių vertybių apskaitą, laiku atlieka inventorizaciją;
75.5. organizuoja darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo reikalavimų realizavimą;                
75.6. vykdo  kitas pareigybės aprašyme numatytas funkcijas.    
76. Gimnazijos vadovybė atsako už Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Kupiškio rajono Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, kitų teisės aktų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai.  
77. Gimnazijos vadovams ir kitiems dirbantiems, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.

VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS

78. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį atviro konkurso būdu steigėjas skiria į pareigas ir atleidžia iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktoriaus pareigybės aprašymą tvirtina steigėjas.  
79. Direktorius, vadovaudamasis Darbo kodeksu ir kolektyvine sutartimi, skiria ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašus.    
80. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai, steigėjo sprendimai.
81. Gimnazijos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui  alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, vadybinės kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.  
82. Gimnazijos mokytojo alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.     
83. Sutaupius darbo užmokesčio lėšų gali būti mokamos priemokos, priedai ir kitos vienkartinės išmokos teisės aktų nustatyta tvarka.

VIII. VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTACIJA, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

84. Gimnazijos vadovai ir mokytojai  turi teisę būti atestuoti ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, garantuojant vidutinio užmokesčio mokėjimą kvalifikacijos kėlimo laikotarpiu.   
85 Gimnazijos vadovų atestaciją vykdo rajono ugdymo įstaigų vadovų atestacijos komisija; 
85.1. rajono ugdymo įstaigų vadovų atestacijos komisija vadovaujasi bendrojo ugdymo įstaigų vadovų atestacijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos. 
86. Gimnazijos mokytojų atestaciją vykdo Gimnazijos pedagogų atestacinė komisija, patvirtinta steigėjo;       
 86.1.Gimnazijos pedagogų atestacinė komisija vadovaujasi pedagogų atestacijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.  
 87. Atestavimo pagrindinė nuostata: mokytojai, kurių veikla atitinka siekiamos kvalifikacinės kategorijos reikalavimus, atsižvelgiant į mokytojų kvalifikacinio tobulinimo perspektyvinę programą, yra skatinami kelti kvalifikaciją.     
88. Gimnazijos darbuotojai turimą kvalifikaciją gali tobulinti tarptautiniuose, respublikiniuose, apskrities, rajoniniuose kursuose, seminaruose ir mokymuose. 

IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI

89. Mokiniai, baigę pagrindinio ugdymo programą (kodas 201001001), dalyvauja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime.
90. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas organizuojamas ir vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu  patvirtinta Pagrindinio ugdymo pasiekimų organizavimo ir vykdymo tvarka.
91. Mokiniai, baigę vidurinio ugdymo programą (kodas 301001001), laiko brandos egzaminus.
92. Brandos egzaminai organizuojami ir vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtinta Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarka.

X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

93. Gimnazija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtinta tvarka, išduoda mokinių mokymosi pasiekimus atitinkančius dokumentus.
94. Gimnazijos direktorius atsako už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą ir atsiskaitymą už panaudotus blankus.
95. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui atsako už griežtos apskaitos dokumentų pildymą, išdavimą, apskaitos knygų tvarkymą.
96. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui, klasės auklėtojas, raštinės vedėjas organizuoja pažymėjimų išrašymą.
97. Kvalifikacijos pažymėjimai mokytojams išduodami Gimnazijos atestacinės komisijos sprendimu švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Už pažymėjimų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, išrašymą, atsiskaitymą už panaudotus blankus, apskaitos knygos tvarkymą atsakingas atestacinės komisijos sekretorius.

XI. MOKYKLOS RYŠIAI

98. Gimnazija yra  pavaldi steigėjui.
99. Gimnazija bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, rūpybos, mokslų, studijų, vietos bendruomenės ir kt. institucijomis).
100. Gimnazija dalyvauja programose ir projektuose, organizuoja bendrus renginius su kitomis mokyklomis ir vietos bendruomene.

XII. GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

101. Švietimo stebėseną Gimnazija vykdo pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir nustatytą tvarką.
102. Vidaus audito vykdymą inicijuoja  Gimnazijos direktorius.
103. Gimnazijos veiklos priežiūrą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus „Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus” ir nustatytą Mokyklos vadybinės ir pedagoginės išorinio audito metodiką vykdo steigėjas.
104. Valstybinę gimnazijos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija, Panevėžio apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyrius.
105. Gimnazijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS

106. Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų tvarka disponuoja priskirta žeme, Savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi, mokymo priemonėmis.
107. Gimnazija yra finansuojama iš Savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.
108. Gimnazija gali turėti pajamų už suteiktas paslaugas, patalpų nuomą, fizinių ir juridinių asmenų paramos ir kitų nebiudžetinių lėšų.
109. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
110. Gimnazijoje yra įsteigtas „Labdaros ir paramos fondas Mokyklai remti”.
110.1. „Labdaros ir paramos fondo Mokyklai remti” lėšos yra naudojamos fondo nuostatuose nustatyta tvarka.
111. Finansines operacijas vykdo Kupiškio rajono savivaldybės administracijos švietimo įstaigų  buhalterinės apskaitos tarnyba.

XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

112. Gimnazijos nuostatus tvirtina mokyklos steigėjas, suderinęs su Gimnazijos taryba.
113. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi, pasikeitus bendriesiems nuostatams arba Gimnazijos vadovybės, Gimnazijos tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją arba pataisas priima Gimnazijos taryba 2/3 balsų dauguma ir tvirtina steigėjas. 

XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS

114. Gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų pavyzdinė bylų nomenklatūra.
115. Direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo atsako už bylų nomenklatūrą ir archyvo tvarkymą ir saugojimą.

XVI. GIMNAZIJOS REGISTRAVIMAS

116. Gimnazija registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nustatyta tvarka.

XVII. GIMNAZIJOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS

117. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
118. Steigėjas Gimnaziją reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais kriterijais ir Civilinio kodekso nustatyta tvarka.
119. Gimnazijos steigėjas apie būsimą Gimnazijos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą mokytojus, mokinius, tėvus (globėjus, rūpintojus) informuoja raštu ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios.
120. Reorganizuodamas, likviduodamas ar pertvarkydamas mokyklą, steigėjas užtikrina visų mokymosi sutartyse numatytų įsipareigojimų mokiniams vykdymą.

XVIII. NUOSTATŲ ĮFORMINIMAS

121. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis.
122. Su Gimnazijos taryba suderinti nuostatai, jų pakeitimai ar papildymai teikiami Gimnazijos steigėjui tvirtinti.
123. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro, ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.

_____________________________

SUDERINTA
Gimnazijos tarybos
2007-01- 24 posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. V3-2)

 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“