Išvada dėl Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžeto įvykdymo ataskaitos, savivaldybės biudžeto lėšų ir turto naudojimo
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIUS
IŠVADA
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2007 METŲ BIUDŽETO ĮVYKDYMO ATASKAITOS, SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ IR TURTO NAUDOJIMO
2008 m. birželio 19 d. Nr. K4- 1-4
Kupiškis
Kupiškio rajono savivaldybės kontrolierė Vilma Mažeikienė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 9 dalies 10 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 37 straipsnio 1 ir 3 dalimis ir Kontrolieriaus tarnybos 2008 metų veiklos planu, atliko Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžeto įvykdymo ataskaitos (toliau – Ataskaita) ir asignavimų valdytojų finansinės atskaitomybės duomenų, taip pat Savivaldybės lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams vertinimus.
Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 35 straipsnio 3 dalimi nustatyta, kad Savivaldybės biudžeto įvykdymo ataskaitą rengia Savivaldybės administracija, remdamasi Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktomis biudžeto programų sąmatų įvykdymo ataskaitomis. Šio įstatymo 36 straipsnio 3 dalimi nustatyta, kad Savivaldybės biudžeto įvykdymo ataskaitą tvirtina Savivaldybės taryba. Savivaldybės kontrolieriaus pareiga pateikti Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateiktos tvirtinti metinės biudžeto įvykdymo apyskaitos (toliau – Išvada) nurodyta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 9 dalies 10 punkte.
Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba auditą atliko vadovaudamasi Vietos savivaldos įstatymu ir atsižvelgdama į Valstybinio audito reikalavimus. Auditas suplanuotas ir atliktas taip, kad suteiktų pakankamą pagrindą teigti, jog Ataskaitoje nėra reikšmingų iškraipymų, vertinant, ar Ataskaita parengta pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, reglamentuojančius Ataskaitos rengimą, išskyrus galimus apribojimus, susijusius su tuo, kad nebuvo atlikti visų asignavimų valdytojų 2007 metų finansinės atskaitomybės auditai, dėl neplaninio veiklos audito ir audito žmogiškųjų išteklių trūkumo neatliktas suplanuotas audito mastas.
Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžeto vykdymo audito metu buvo ištirti ir įvertinti Ataskaitos parengimo principai, vertinant, ar Ataskaita parengta pagal jos rengimą reglamentuojančius teisės aktus.
Išvadoje pateiktai nuomonei pagrįsti atlikome šiuos veiksmus:
· ištyrėme Ataskaitos duomenis, kad būtų nustatyta, ar Ataskaita parengta remiantis Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir iš Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktomis biudžeto programų sąmatų įvykdymo finansinėmis ataskaitomis ir atsižvelgdami į panaudotas Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšas bei perkeltas viršplanines ir nepanaudotas įmokas į Savivaldybės biudžetą, skirtas specialiosioms programoms finansuoti;
· išanalizavome Ataskaitos struktūrą ir duomenis, kad būtų nustatyta, ar Ataskaitos struktūrinė sudėtis atitinka įstatymų bei kitų teisės aktų reikalavimus ir ar ji parengta pagal Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžete patvirtintus rodiklius;
· įvertinome Savivaldybės asignavimų valdytojų 2007 metų finansinių atskaitomybių audito rezultatus.
Tikime, kad atliktas auditas suteikia pakankamą pagrindą nuomonei pareikšti.
Savivaldybės trumpalaikių ir ilgalaikių paskolų suma 2007 metais neviršijo metinio limito, nustatyto 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.
Savivaldybės biudžeto išlaidų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti įvykdymo ataskaitoje (forma Nr. B-15 metinė), valstybinės (perduotos savivaldybėms) funkcijos „Priešgaisrinių tarnybų organizavimas” yra pateiktos padidintos (darbo užmokesčio – 4,9 tūkst. Lt ir socialinio draudimo įmokų – 1,1 tūkst.Lt) ir sumažintos (darbdavių socialinė parama pinigais – 6,0 tūkst. Lt) kasinės išlaidos.
Savivaldybės biudžeto išlaidų mokinio krepšeliui finansuoti įvykdymo ataskaitoje (forma Nr. B-13 metinė) yra pateiktos 18,3 tūkst. Lt padidintos darbo užmokesčio ir šia suma sumažintos darbdavių socialinė parama pinigais kasinės išlaidos.
Savivaldybės administracijos balanse (Forma Nr.1 metinė) ilgalaikis turtas ir ilgalaikio turto fondas nepadidinti 685 tūkst.Lt, atitinkamai neperskaičiuotas ilgalaikio turto nusidėvėjimas. 2008 m. sausio 1 d. Formoje Nr.6 ( metinė) neteisingai atvaizduotas debetinis ir kreditinis įsiskolinimas
Savivaldybės kontrolieriaus nuomone, išskyrus poveikį, kurį turėtų ankstesnėje pastraipoje išdėstyti dalykai, Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžeto įvykdymo ataskaita visais reikšmingais atvejais parengta pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros ir Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo, kitų teisės aktų reikalavimus, nustatytus Ataskaitai sudaryti, joje nėra reikšmingų iškraipymų lyginant su Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų pateiktomis sąmatų įvykdymo ataskaitomis ir kitais Finansų ir biudžeto skyriaus tvarkomais duomenimis, iš kurių ji buvo sudaryta.
Apibendrinti pastebėjimai ir siūlymai dėl Ataskaitos sudarymo, Savivaldybės biudžeto vykdymo, teisės aktų pažeidimų, biudžeto asignavimų naudojimo galimu efektyvesniu būdu, pateikiami Išvados dėl Kupiškio rajono savivaldybės 2007 metų biudžeto įvykdymo ataskaitos, Savivaldybės biudžeto lėšų ir turto priede, kuris yra neatskiriama šios Išvados dalis.
Savivaldybės kontrolierė Vilma Mažeikienė