Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMO PATVIRTINIMO
Projektas Nr. TSP-267
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMO PATVIRTINIMO
2009 m. Nr. TS –
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 43-1908; 2007, Nr. 135-5453; 2008, Nr. 120-4549) 8 straipsnio 8 dalies 5 punktu bei Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2008, Nr. 49-1809), Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. gruodžio 9 d. sprendimą Nr. TS-247 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymo”.
Savivaldybės meras
Parengė
Kupiškio rajono savivaldybės
kontrolierė
Vilma Mažeikienė
_________________________
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2009 m. spalio d. sprendimu Nr. TS –
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
1. Kupiškio rajono savivaldybės kontrolierius yra įstaigos – Kupiškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos – vadovas valstybės tarnautojas, į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
2. Pareigybės lygis – A.
3. Pareigybės kategorija – 14.
II. PASKIRTIS
4. Kupiškio rajono savivaldybės (toliau tekste – Savivaldybė) kontrolieriaus pareigybė reikalinga organizuoti ir koordinuoti Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą prižiūrint, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip valdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai, teikti Savivaldybės tarybai išvadas dėl Savivaldybės biudžeto vykdymo, kitų Savivaldybės lėšų ir turto naudojimo, vykdyti visas Valstybės tarnybos įstatymo įstaigos vadovui priskirtas funkcijas.
III. VEIKLOS SRITIS
5. Specialioji veiklos sritis – finansų ir turto valdymo priežiūra, bendroji sritis – struktūros tvarkymas, personalo valdymas.
IV. EINANČIAM VALSTYBĖS SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS TARNAUTOJUI
6. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
6.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;
6.2. turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityse stažą;
6.3. mokėti dirbti kompiuteriu su „Microsoft Word”, „Microsoft Excel”, „Microsoft Outlook”, „Internet Explorer” programomis;
6.4. išmanyti ir gebėti pagal kompetenciją savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos administracinių teisių pažeidimų kodeksą, Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, Darbo kodeksą, Asmens duomenų teisinės apsaugos, Biudžetinių įstaigų, Viešųjų įstaigų, Biudžeto sandaros, Darbuotojų saugos ir sveikatos, Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo, įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos, Korupcijos prevencijos, Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų, Valstybės tarnybos, Vidaus kontrolės ir vidaus audito, Viešojo administravimo, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje, Viešųjų pirkimų, Vietos savivaldos įstatymus, Valstybės tarnautojų veiklos etikos, Dokumentų rengimo taisykles, Strateginio planavimo metodiką, kitus teisės aktus, reglamentuojančius valstybės ir savivaldybių turto valdymą, disponavimą, naudojimą, apsaugą ir koncesijas, savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, valstybinio audito reikalavimus, kontrolės funkcijas, audito kokybės vertinimą, įmonių, viešųjų ir biudžetinių įstaigų steigimą, veiklą ir likvidavimą, viešuosius pirkimus, darbo organizavimą ir darbo santykius, buhalterinės apskaitos organizavimą ir tvarkymą, atsakomybę už administracinius teisės pažeidimus, ekonominius, finansinius nusikaltimus, savivaldybių institucijų ir įstaigų kompetenciją, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, savivaldą, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentą ir sprendimus, Savivaldybės mero potvarkius, Tarnybos nuostatus, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;
6.5. sugebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti darbą;
6.6. mokėti valdyti, kaupti sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas, priimti sprendimus, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
6.7.būti reikliam, pareigingam, principingam, darbščiam, nešališkam, komunikabiliam;
6.8. nuolat kelti kvalifikaciją.
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus. Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
7.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
7.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Centralizuotą savivaldybės vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
7.4. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
7.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
7.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
7.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
7.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;
7.9. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
7.10. kiekvienais metais Savivaldybės tarybos reglamente nustatytais terminais ir tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto ir patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitos, dėl pateiktų tvirtinti metinių Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio, metinių Savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
7.11. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; Savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;
7.12. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
7.13. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;
7.14 rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; Savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;
7.15. atlieka veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės kontroliuojamų įmonių finansinį ir veiklos auditą pagal Savivaldybės tarybos pavedimus, teikia merui audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto finansinio ir veiklos audito rezultatų;
7.16. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
7.17. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
7.18. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
7.19. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
7.20. reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos ataskaitą. Tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
7.21. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
7.22. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
7.23. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti Administracinei komisijai prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos;
7.24. teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie Savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;
7.25. vykdo kitas funkcijas, siekdamas Tarnybos strateginių tikslų įgyvendinimo;
7.26. atstovauja įstaigai santykiuose su trečiaisiais asmenimis ir teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sutartis su Lietuvos Respublikos juridiniais ir fiziniais asmenimis;
7.27. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą.
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO ATSKAITOMYBĖ
8. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas atskaitingas Savivaldybės tarybai.
__________________________________