Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2004 M. BALANDŽIO 29 D. SPRENDIMO NR. TS-96 „DĖL SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ” PAKEITIMO
Projektas Nr. TSP-13
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2004 M. BALANDŽIO 29 D. SPRENDIMO NR. TS-96 „DĖL SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ” PAKEITIMO
2009 m. Nr. TS -
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354), Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatus, patvirtintus Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. TS-96 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų” ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
Savivaldybės meras
Parengė
Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vedėja
Marijona Pečkuvienė
Savivaldybės administracijos
vyr. specialistė (teisininkė)
Vida Mičiūdienė
Kanceliarijos skyriaus specialistė
Stasė Krestovienė
__________________________________
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2004 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. TS-96
(Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2009 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. TS -
nauja redakcija)
SMULKAUS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Smulkaus Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo tikslas – smulkaus smulkiojo ir vidutinio verslo plėtra bei naujų darbo vietų kūrimas Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje. Rajono Savivaldybės biudžete skiriamos lėšos smulkaus ir vidutinio verslo rėmimui smulkiajam ir vidutiniam verslui remti. Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto lėšos skiriamos finansiškai padėti smulkaus ir vidutinio verslo verslininkams, vidutinėms įmonėms, mažoms įmonėms ir labai mažoms įmonėms, kurios savo veiklą vykdo įregistruotos Kupiškio rajono teritorijoje; taip pat tarp jų – fiziniams asmenims, dirbantiems pagal Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kupiškio skyriaus išduotus verslo liudijimus, jeigu minėtieji fiziniai ir juridiniai asmenys atitinka šių nuostatų reikalavimus.
II. SAVIVALDYBĖS REMIAMOS VERSLO RŪŠYS
2. Savivaldybė remia visų sričių smulkų smulkųjį ir vidutinį verslą, . išskyrus į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Neremtinų veiklų sąrašą įrašytus verslus :
2.1. Medžioklės, gaudymo spąstais ir medžioklės patirties skleidimo ir susijusių paslaugų veikla (01.50) .
2.2. Gėrimų gamyba (nuo 15.91 iki 15.95) .
2.3. Tabako gaminių gamyba (16.00) .
2.4. Variklinių transporto priemonių ir motociklų pardavimas; automobilių degalų mažmeninė prekyba (50.10, nuo 50.30 iki 50.50.
2.5. Didmeninė ir komisinė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą (nuo 51.11 iki 51.70).
2.6. Mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą, (nuo 52.11 iki 52.63) .
2.7. Finansinis tarpininkavimas, išskyrus draudimo ir pensijų lėšų kaupimą (nuo 65.11 iki 65.23) .
2.8. Draudimo ir pensijų lėšų, išskyrus privalomąjį socialinį draudimą, kaupimas (nuo 66.01 iki 66.03).
2.9. Pagalbinė finansinio tarpininkavimo veikla (nuo 67.11 iki 67.20)
2.10. Nekilnojamojo turto operacijos (nuo 70.11 iki 70.32).
2.11. Teisinė veikla (74.11)
Pirmenybė suteikiama šioms veiklos rūšims:
2.1. turizmas;
2.2. kaimo turizmas;
2.3. sportinio ir turistinio inventoriaus nuoma;
2.4. amatai;
2.5. visuomeninis maitinimas;
2.6. nakvynės paslaugos;
2.7. pirties paslaugos;
2.8. sportas;
2.9. kultūra;
2.10. medicina.
III. TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
3. Finansine parama gali naudotis šie smulkaus smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai:
3.1. Fiziniai asmenys, turintys ne trumpesniam kaip vienerių metų laikotarpiui verslo liudijimą ne trumpiau kaip devyneriems mėnesiams bei asmenys, vykdantys individualią veiklą deklaruojant pajamas, pateikus Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kupiškio skyriaus pažymą;
3.2. asmenys, steigiantys naujas įmones Kupiškio rajone;
3.3. Kupiškio rajone įregistruotos ir Lietuvos Respublikoje vykdančios veiklą bei Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kupiškio skyriuje mokesčius mokančios įmonės, atitinkančios tokius reikalavimus:
• 3.3.2.
• 3.3.3
3.4. Esant lėšų trūkumui Specialiojoje smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programoje pirmenybė suteikiama:
3.4.1. verslininkams ir įmonėms, vykdančioms II skyriuje išvardintas verslo rūšis.
3.4.2. verslininkams ir įmonėms, negavusioms paramos praėjusiais kalendoriniais metais.
3.4.3. labai mažoms įmonėms.
3.5. Nevykdant Savivaldybės biudžeto Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Verslo plėtros komisija ( toliai – Komisija) peržiūri mokamos paramos dydį.
4. Finansinė parama neteikiama:
4.1. Savivaldybės įmonėms ir įstaigoms, įmonėms, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip pusė įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;
4.2. įmonėms, kurių paskutinių finansinių metų pajamos iš valstybės neremtinos veiklos sudaro daugiau kaip 1/3 visų paskutinių metų įmonės pajamų.
IV. FINANSINĖS PARAMOS FORMOS
5. Smulkiam Smulkiajam ir vidutiniam verslui vystyti skirtos biudžeto lėšos naudojamos:
5.1. iš dalies kompensuoti palūkanas bankams ar lizingo kompanijoms – 5 punktus 80 procentų metinių palūkanų už verslininkų paimtus kreditus;
5.2. iš dalies kompensuoti veikiančios verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidas (įrengimų, medžiagų įsigijimas tinkamas išlaidos: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimą, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, dokumentų rengimo, patentų bei licenzijų įsigijimo, viešinimo išlaidas); – iki 20 proc., be pridėtinės vertės mokesčio;
5.3. dalyvavimo mugėse ar parodose pristatant produkciją, išlaidoms iš dalies kompensuoti – iki 50 proc. dalyvavimo kaštų;
5.4. rajone vykstančių mokymo kursų, seminarų išlaidoms iš dalies apmokėti – iki 1000 litų (metams);
5.5. steigiantiems savo verslą invalidams ir bedarbiams, įregistruotiems Kupiškio darbo biržoje – mokesčiui už įmonės įregistravimą sumokėti;
5.6. verslo planų, paraiškų finansinei paramai iš kitų fondų rengimo išlaidoms padengti ir kitai veiklai, skatinančiai ir remiančiai smulkų smulkųjį ir vidutinį verslą.
V. FINANSINĖS PARAMOS LENGVATOS DYDIS
6. Teikiama finansinė lengvata parama vienam gavėjui per metus negali būti didesnė kaip :
6.1. palūkanų nuolaidos – kai Savivaldybė paramos gavėjui padengia pastarojo asmens iš banko paimto kredito palūkanų dalį – 5000 litų;
6.2. verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidų kompensavimas (įrengimų, medžiagų įsigijimas tinkamų išlaidų: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimo, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, dokumentų rengimo, patentų bei licenzijų įsigijimo, viešinimo išlaidų) – 5000 litų;
6.3. dalyvavimo mugėse ar parodose pristatant savos gamybos produkciją išlaidų dalinis apmokėjimas – 1000 litų.
7. Vieno gavėjo gaunamų lengvatų suma per biudžetinius metus negali viršyti 5000 litų.
VI. LĖŠŲ SKIRSTYMO TVARKA IR KONTROLĖ
8. Geriausius projektus (verslo planus) paramai gauti atrenka Komisija. Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Verslo plėtros komisija (toliau tekste – Komisija)
9. Fiziniai ir juridiniai asmenys, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia:
9.1. nustatytos formos prašymą;
9.2. asmens dokumentą;
9.3. verslo liudijimą, įmonės registravimo pažymėjimą arba pažymą apie individualią veiklą;
9.4. metinį balansą ir einamųjų metų ketvirčių finansines ataskaitas (taikytina (tik smulkaus ir vidutinio verslo) vidutinėms, mažoms ir labai mažoms įmonėms);
9.5. verslo planą.
10. Komisija taip pat gali reikalauti ir kitų papildomų dokumentų (rekomendacijos, laidavimo rašto ir kt.).
11. Prašymai su reikalaujamais dokumentais registruojami Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriuje ir perduodami saugoti Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriui.
12. Pateiktus prašymus Komisija išnagrinėja savo posėdyje, į kurį susirenka ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdžius organizuoja ir dalykinę medžiagą Komisijai pateikia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius.
13. Komisijos nutarimai priimami paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia pirmininko balsas.
14. Komisijos posėdžiai teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė narių.
15. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas. Jo nesant, posėdžiams vadovauja pavaduotojas.
16. Komisijos posėdžiai protokoluojami ir saugomi Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriuje. Komisijos protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas (pavaduotojas) ir sekretorius. Remdamasis protokoluose užfiksuotais Komisijos nutarimais, Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius parengia Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus ir teikia galutiniam tvirtinimui.
17. Komisija, gavusi visus reikiamus dokumentus, posėdyje, dalyvaujant paraišką pateikusiam arba įmonės vadovo (savininko) įgaliotam asmeniui, apsvarsto pateiktą medžiagą ir priima nutarimą apie paramos subsidijos skyrimą arba pateikia motyvuotą atsisakymą teikti paramą. Posėdžiai yra vieši.
18. Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui išleidus įsakymą teikti paramą, tarp Savivaldybės ir paramos gavėjo pasirašoma dvišalė sutartis, kurioje užfiksuojama finansinės lengvatos formos ir sąlygos, terminai, palūkanų dydis ir kt. Sutartį pasirašo Savivaldybės meras administracijos direktorius.
19. Paskirtos paramos lėšos, nurodytos nuostatų 5.2.-5.5. punktuose, išmokamos ar pervedamos tiksline paskirtimi (užfiksuota Sutartyje) ir tik pagal paramos gavėjo pateiktas sąskaitas. Už paramos gavėjui suteiktas paslaugas ir prekes turėtas faktines išlaidas, numatytas IV skyriuje, apmokama neviršijant Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintų ir šių nuostatų apibrėžtų finansavimo dydžių bei proporcijų.
20. Paramos gavėjui neįvykdžius įsipareigojimų, Komisija privalo gali priimti sprendimą dėl paramos sustabdymo arba lėšų išieškojimo įstatymų nustatyta tvarka.
21. Nustačius, kad parama naudojama ne pagal paskirtį, Komisija priima sprendimą dėl lėšų išieškojimo įstatymų nustatyta tvarka.
22. Savivaldybės finansinių pretenzijų išieškojimą iš paramos gavėjo parengia ir vykdo Savivaldybės administracijos teisininkas.
___________________________________