Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai

DĖL SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

                  Projektas Nr. TSP- 5

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS
DĖL SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO


2009 m.               Nr. TS-
Kupiškis

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593, 2003, Nr. 63-2853) 21 straipsnio 3 dalimi, Bendrųjų socialinės pedagoginės pagalbos teikimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ISAK-941 (Žin., 2004, Nr. 100-3729), 16 punktu, Kupiškio rajono savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:
 Patvirtinti Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo Kupiškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklose tvarkos aprašą (pridedama). 


Savivaldybės meras         
 

 

          
Parengė
Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas

Rimantas Jocius


Savivaldybės administracijos
vyr. specialistė (teisininkė)

Vida Mičiūdienė


Kanceliarijos skyriaus specialistė

Stasė Krestovienė

 

________________________________

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2009 m. vasario 5 d. sprendimu Nr. TS –

SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠAS

I. Bendrosios nuostatos

1. Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo Kupiškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato socialinės pedagoginės pagalbos (toliau – pagalba) teikimo mokiniams tikslus, uždavinius, principus, formas, rūšis, pagalbos gavėjus, teikėjus ir organizavimą.

2. Pagalba – tai mokyklos darbuotojų (socialinių pedagogų, specialiųjų pedagogų, logopedų, klasės auklėtojų, visuomenės sveikatos specialistų, mokytojų ir administracijos) veikla, susijusi su mokinių socialinių ir pedagoginių poreikių tenkinimu, leidžianti padidinti švietimo veiksmingumą.

3. Aprašas yra skirtas Kupiškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokykloms (toliau – mokykla), pagalbos teikėjams ir gavėjams.

4. Pagalba teikiama vadovaujantis Bendraisiais socialinės pedagoginės pagalbos teikimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ISAK-941 (Žin., 2004, Nr. 100-3729), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Specialiojo ugdymo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3228), Neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 66-1909) ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu.

II. PAGALBOS TEIKIMO TIKSLAS, UŽDAVINIAI, PRINCIPAI, FORMOS IR RŪŠYS

5. Pagalbos teikimo tikslas padėti įgyvendinti mokinių teisę į mokslą, užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymąsi ir mokymąsi mokykloje, sudaryti prielaidas pozityviai vaiko socializacijai ir pilietinei brandai.

6. Pagalbos teikimo uždaviniai:

6.1. padėti šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti;

6.2. ieškoti būdų sugrąžinti į mokyklą jos nelankančius mokinius;

6.3. kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti vaikams ir jaunimui pasirinkti mokyklą pagal jų protines ir fizines galias;

6.4. padėti mokiniams adaptuotis mokykloje;

6.5. teikti mokiniams reikalingas socialines pedagogines paslaugas.

7. Pagalbos teikimo principai:

7.1. lygios galimybės kiekvienam mokiniui laiduojamas pagalbos prieinamumas;

7.2. visuotinumas pagalba teikiama visiems tos mokyklos mokiniams, kuriems jos reikia;

7.3. kompleksiškumas pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis švietimo sistemos pagalbos mokiniui teikimo formomis (informacine, psichologine, specialiąja pedagogine ir specialiąja pagalba, sveikatos priežiūra mokykloje bei kt.);

7.4. veiksmingumas remiamasi profesionalia vadyba, tinkamais ir laiku priimtais sprendimais;

7.5. individualumas pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio ar konkrečios mokyklos problemas.

8. Pagalbos teikimo formos:

8.1. individualus darbas su mokiniu parama krizių metu, socialinių ir pedagoginių mokinio problemų sprendimas;

8.2. darbas su grupe socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymas; ugdymo dalyvių tarpusavio santykių reguliavimas; palaikymo ar pagalbos sau grupių organizavimas;

8.3. darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą pagalba sprendžiant problemas, trukdančias vaiko ugdymo(si) procesui, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos bendradarbiavimo stiprinimas;

8.4. darbas su mokyklos bendruomene – saugios aplinkos kūrimas ir palaikymas, savivaldos aktyvinimas, darbas su mokytojais, mokyklos administracija;

8.5. darbas su vietos bendruomene ryšių tarp vietos bendruomenės ir mokyklos palaikymas; savanorių ir bendruomenės įtraukimas į informacinės, psichologinės, specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimą;

8.6. darbas su socialiniais partneriais, siekiant užtikrinti pagalbos veiksmingumą:

8.6.1. su Vaiko teisių apsaugos tarnyba, kuri, esant poreikiui, konsultuoja tėvus, auklėtojus, mokytojus, mokyklų administracijos atstovus ir mokinius jų teisių apsaugos klausimais, informuoja ugdymo įstaigų socialinius pedagogus apie vaikus, augančius socialinės rizikos šeimose;

8.6.2. su Pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru, kuris, esant poreikiui, teikia pedagoginę, psichologinę pagalbą vaikams, tėvams, globėjams (rūpintojams);

8.6.3 su socialiniais darbuotojais, sprendžiant mokinių socialines problemas;

8.6.4. su policija, dienos centrais, pirminės sveikatos priežiūros įstaigomis, vaikų neformaliojo švietimo mokyklomis ir kt. siekiant užtikrinti pagalbos veiksmingumą ar kuriant socialinių pedagoginių problemų prevencijos sistemą.

9. Pagalbos teikimo rūšys:

9.1. mokinio, mokinių grupės, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas, siekiant padėti išsiaiškinti ir suprasti tai, kas vyksta jų gyvenimo ir mokymosi erdvėje, padedant mokytis ir naujai elgtis;

9.2. tyrimų organizavimas aplinkos poveikio mokinio ar mokinių ugdymosi sunkumams analizė;

9.3. socialinių ir gyvenimo įgūdžių formavimas gebėjimas priimti sprendimus ir spręsti problemas, mokymas kūrybiškai ir kritiškai mąstyti, bendrauti, pažinti save, elgtis visuomenėje priimtinais būdais, valdyti emocijas, sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas;

9.4. elgesio korekcija – socialiai priimtino elgesio modeliavimas;

9.5. nusikalstamumo, mokyklos nelankymo, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, savižudybių ir kitų neigiamų socialinių reiškinių prevencija;

9.6. išteklių telkimas socialinių partnerių bendruomenėje paieškai; pagalbos tinklo vaikui ir jo šeimai kūrimas; projektų inicijavimas, kūrimas ir įgyvendinimas; mokyklos savivaldos aktyvinimas; tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimas ir kt.;

9.7. pagalbos komandos telkimas mokykloje siekiant veiksmingai spręsti problemas vaiko labui.

III. PAGALBOS GAVĖJAI, TEIKĖJAI IR ORGANIZAVIMAS

10. Pagalbos teikėjai yra mokyklos.

11. Pagalbos gavėjai – turintys socialinės adaptacijos problemų bei rizikos grupės mokiniai:

11.1. padarę nusikaltimų ar kitų teisės pažeidimų;

11.2. beglobiai, linkę valkatauti;

11.3. stokojantys mokymosi motyvacijos, praleidžiantys pamokas be pateisinamų priežasčių ar bėgantys iš jų, dažnai neateinantys į mokyklą;

11.4. gyvenantys sunkiomis materialinėmis sąlygomis;

11.5. patyrę fizinį ar psichinį smurtą;

11.6. linkę vartoti alkoholį, narkotines bei psichotropines medžiagas;

11.7. turintys pedagoginių ir (ar) psichologinių problemų;

11.8. kuriems socialinę pedagoginę pagalbą skyrė Pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras;

11.9. kiti socialinių pedagoginių problemų turintys mokiniai.

12. Mokyklos vadovas yra atsakingas už pagalbos teikimo organizavimą.

13. Mokykla, teikdama pagalbą, bendradarbiauja su tėvais (globėjais, rūpintojais), vaiko teisių apsaugos, socialinę pagalbą teikiančiomis tarnybomis, sveikatos priežiūros, teisėtvarkos ir kitomis institucijomis, vietos bendruomene.

14. Pagalbos teikimą mokykloje vykdo socialinis pedagogas, klasės auklėtojas, mokytojas, mokytojo padėjėjas, mokyklos administracija ir kiti pedagoginiai darbuotojai:

14.1. socialinis pedagogas telkia mokyklos pagalbos komandą, kuri rengia pagalbos teikimo planą, koordinuoja jo įgyvendinimą mokykloje ir už jos ribų bei pats teikia pagalbą vaikams, kai neužtenka klasės auklėtojo ar mokytojo kompetencijos. Mokykloje, kurioje nėra socialinio pedagogo, jo funkcijas mokyklos vadovo pavedimu atlieka kitas asmuo;

14.2. klasės auklėtojas, mokytojas ir mokytojo padėjėjas teikia pagalbą savo klasės ar grupės vaikams;

14.3. mokyklos vadovas mokslo metų pradžioje (iki rugsėjo 10d.) tvirtina pagalbos komandos sudėtį, iki spalio 1 d. – pagalbos teikimo mokykloje planą mokslo metams;

14.4. mokslo metų pabaigoje pagalbos komanda už veiklą atsiskaito mokytojų tarybos posėdyje;

14.5. mokyklos administracija užtikrina pagalbos teikimą mokyklos teritorijos ribose.

15. Mokykla, siekdama užtikrinti pagalbos teikimo veiksmingumą, sudaro sutartis su sveikatos, policijos, socialinėmis, vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis su vaikais bendruomenėje, Savivaldybėje ar kitose vietovėse dėl pagalbos teikimo mokykloje ir už jos ribų.

IV. PAGALBOS FINANSAVIMAS

16. Pagalbos finansavimas vykdomas iš Lietuvos Respublikos valstybės ir Savivaldybės biudžetų lėšų bei kitų šaltinių.

___________________________________

 

 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“