Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO
Projektas Nr. TSP-18
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2009 m. Nr. TS -
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios šiuos Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimus:
2.1. 2003 m. lapkričio 13 d. sprendimą Nr. TS-142 ,,Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo”;
2.2. 2005 m. kovo 10 d. sprendimą Nr. TS-64 ,,Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimo”;
2.3. 2006 m. balandžio 27 d. sprendimą Nr. TS-69 ,,Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimo”;
2.4. 2008 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. TS-178 ,,Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. lapkričio 13 d. sprendimo Nr. TS-142 ,,Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo” pakeitimo”.
Savivaldybės meras
Parengė
Darbo grupės Kupiškio rajono savivaldybės
tarybos veiklos reglamento pataisoms rengti vardu
Savivaldybės administracijos vyr. specialistė (teisininkė)
Vida Mičiūdienė
Kanceliarijos skyriaus specialistė
Stasė Krestovienė
___________________________________________
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2009 m. vasario 5 d. sprendimu Nr. TS-
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS
REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas (toliau – reglamentas) nustato:
1.1. Savivaldybės tarybos (toliau – Taryba), Savivaldybės Mero (toliau – Meras), Savivaldybės Mero pavaduotojo (-ų) (toliau – Mero pavaduotojas (-ai), Tarybos komitetų (toliau – komitetai) ir Savivaldybės komisijų (toliau – komisijos) frakcijų (koalicijų) bei ir atskirų Tarybos narių veiklos tvarką ir formas;
1.3. Tarybos sprendimų projektų pateikimo tvarką;
1.4. Tarybos narių paklausimų tvarką;
1.5. Tarybos narių pareigas ir teises;
1.6. Tarybos narių darbo apmokėjimo tvarką.
2. Reglamentas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis.
2. 3. Reglamentas tvirtinamas, keičiamas ar panaikinamas tik Tarybos posėdyje. Sprendimas dėl reglamento priėmimo, keitimo ar panaikinimo priimamas nustatyto viso Tarybos narių balsų skaičiaus dauguma. Reglamentas įsigalioja nuo jo patvirtinimo momento. Reglamentas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Vietos savivaldos įstatymo ir kitų įstatymų nuostatomis. Tarybos patvirtinto reglamento nuostatos galioja ir naujai išrinktai Tarybai. Jeigu būtina priimti sprendimą ar vykdyti kitą veiklą, kuri neprieštarauja įstatymams, tačiau neatitinka Tarybos patvirtinto reglamento nuostatų, pirmiausia reikia pakeisti galiojantį reglamentą.
II. TARYBOS VEIKLOS PAGRINDAI
3. 4. Taryba yra renkama atstovaujamoji Savivaldybės institucija. Savivaldybė – tai įstatymo nustatytas valstybės teritorijos administracinis vienetas, kurio bendruomenė turi Konstitucijos laiduotą savivaldos teisę, įgyvendinamą per to valstybės teritorijos administracinio vieneto nuolatinių gyventojų išrinktą savivaldybės tarybą ir jos sudarytas, jai atsakingas vykdomąją ir kitas savivaldybės institucijas ir įstaigas. Taryba Kupiškio rajono teritorijoje įgyvendina valstybės laiduotą savivaldos teisę.
5. Savivaldybės institucijos – už savivaldos teisės įgyvendinamą savivaldybės bendruomenės interesais atsakingos institucijos:
5.1. savivaldybės atstovaujamoji institucija – savivaldybės taryba, turinti vietos valdžios ir viešojo administravimo teises ir pareigas;
5.2. savivaldybės vykdomoji institucija (vykdomosios institucijos) – savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) (kai ši (šios) pareigybė (pareigybės) steigiama (steigiamos) ir kai šiai (šioms) pareigybei (pareigybėms) suteikiami vykdomosios institucijos įgaliojimai), turintys viešojo administravimo teises ir pareigas;
4. Tarybą sudaro pagal Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymą išrinkti 25 tarybos nariai.
6. Taryba susideda iš įstatymų nustatyta tvarka demokratiškai išrinktų savivaldybės bendruomenės atstovų – 25 Savivaldybės tarybos narių.
6. 8. Taryba, priimdama sprendimus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais poįstatyminiais aktais.
7. 9. Taryba renkama ketveriems metams. Tarybos įgaliojimai prasideda jai susirinkus į pirmąjį posėdį ir jame dalyvaujant daugumai nustatyto viso Tarybos narių skaičiaus.
III. TARYBOS ĮGALIOJIMAI
8. Taryba:
8.1. tvirtina Tarybos veiklos reglamentą;
8.2. renka bei prieš terminą iš pareigų atleidžia Merą;
8.3. Mero teikimu skiria ir prieš terminą atleidžia Mero pavaduotoją (pavaduotojus), vadovaudamasi įstatymais nustato jam (jiems) darbo užmokestį;
8.4. Mero teikimu nustato Mero pavaduotojo (pavaduotojų) veiklos sritis;
8.5. gali priimti sprendimą sudaryti Savivaldybės tarybos kolegiją ir Mero teikimu ją sudaro;
8.6. sudaro Tarybos komitetus, komisijas ir gali sudaryti kitas struktūras, reikalingas Tarybos darbui organizuoti bei įstatymų numatytas visuomenines komisijas ir tarybas;
8.7. renka Kontrolės komiteto pirmininką, jo teikimu skiria Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją, tvirtina Kontrolės komiteto veiklos programą;
8.8. sudaro pretendentų į Savivaldybės Kontrolieriaus pareigas atrankos komisiją, priima sprendimą dėl Savivaldybės Kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš valstybės tarnybos, Savivaldybės Kontrolieriaus teikimu steigia Savivaldybės Kontrolieriaus tarnybą, tvirtina Savivaldybės Kontrolieriaus (Savivaldybės Kontrolieriaus tarnybos) veiksmų planą ir kartą per metus išklauso Savivaldybės Kontrolieriaus ataskaitą bei priima dėl jos sprendimą;
8.9. priima sprendimą dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) priėmimo į pareigas ir atleidimo iš valstybės tarnybos, Mero teikimu tvirtina Savivaldybės administracijos struktūrą, administracijos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, nustato didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš Savivaldybės biudžeto, skaičių;
8.10. gali priimti sprendimus dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus, priskiria seniūnijoms Savivaldybės teritorijas, nustato jų ribas ir prireikus jas keičia, įvertinusi vietos gyventojų nuomonę;
8.11. tvirtina Savivaldybės Kontrolieriaus bei visuomeninių komisijų ir tarybų veiklos nuostatus;
8.12. Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtina Savivaldybės biudžetą ir jo įvykdymo apyskaitą, prireikus tikslina Savivaldybės biudžetą;
8.13. priima sprendimus dėl papildomų bei planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų lėšų paskirstymo bei tikslinės paskirties fondų sudarymo ir naudojimo;
8.14. skirsto biudžetinėms įstaigoms biudžeto asignavimus;
8.15. kasmet nustato Savivaldybės tarybos narių ir valstybės tarnautojų mokymo prioritetus;
8.16. nustato kainas ir tarifus už Savivaldybės įmonių, specialios paskirties bendrovių, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų teikiamas atlygintinas paslaugas bei keleivių vežimą vietiniais maršrutais, taip pat įstatymų nustatyta tvarka nustato centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainas, nustato vietines rinkliavas bei kitas įmokas;
8.17. Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka laikydamasi įstatymų nustatytų skolinimosi limitų ir gavusi Savivaldybės Kontrolieriaus išvadą, priima sprendimus dėl naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;
8.18. priima sprendimus teikti mokesčių, rinkliavų ir kitas įstatymų nustatytas lengvatas Savivaldybės biudžeto sąskaita. Nustato subsidijų ir kompensacijų skyrimo naujas darbo vietas steigiančioms visų rūšių įmonėms tvarką, atitinkamai keičia Savivaldybės biudžetą tais atvejais, kai lėšų tam nebuvo numatyta;
8.19. tvirtina Savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros programas;
8.20. deleguoja Tarybos narius į įstatymų nustatytas regionines tarybas bei komisijas ir suteikia jiems įgaliojimus;
8.21. priima sprendimus dėl disponavimo Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu, nustato šio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarką, išskyrus atvejus, kai ji nustatyta įstatymuose;
8.22. priima sprendimus dėl Savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise;
8.23. steigia Savivaldybės biudžetines įstaigas, Savivaldybės įmones, šeimynas, Savivaldybės viešąsias įstaigas, akcines bendroves, įstatymų nustatyta tvarka priima sprendimus dėl dalyvavimo jas steigiant ir dėl šių įstaigų, įmonių bei šeimynų reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo arba dalyvavimo jas reorganizuojant, pertvarkant ir likviduojant, taip pat dėl šių juridinių asmenų vadovų skyrimo į pareigas ir atleidimo iš jų, dalies steigėjų funkcijų perdavimo kitoms Savivaldybės institucijoms;8.24. priima sprendimus dėl bendrų su kitomis savivaldybėmis įmonių steigimo;
8.25. įstatymų nustatyta tvarka tvirtina teritorijų planavimo dokumentus. Įgalioja Savivaldybės administracijos direktorių tvirtinti supaprastinta tvarka parengtus specialiuosius ir detaliuosius planus, nustatyta tvarka suderintus, viešai apsvarstytus ir patikrintus teritorijų planavimo priežiūros institucijos. Bendra tvarka parengtus specialiuosius ir detaliuosius planus tvirtina Taryba sprendimu.
8.26. Saugomų teritorijų įstatymo nustatyta tvarka steigia Savivaldybės saugomas teritorijas, skelbia Savivaldybės saugomus vietinės reikšmės gamtos bei kultūros paveldo objektus, priima sprendimus aplinkos apsaugos būklei gerinti;
8.27. teikia siūlymus dėl Savivaldybės teritorijos ribų keitimo, Savivaldybės pavadinimo suteikimo ir keitimo, gyvenamųjų vietovių sudarymo, jų pavadinimų, teritorijų ribų nustatymo ir keitimo, taip pat suteikia ir keičia gatvių, aikščių, pastatų, statinių ir kitų Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių objektų pavadinimus pagal Vyriausybės nustatytus kriterijus;
8.28. tvirtina želdinių apsaugos, miestų ir kitų gyvenamųjų vietovių tvarkymo, visuomenės sveikatos, sanitarijos ir higienos, atliekų tvarkymo bei aplinkos apsaugos, gyvūnų laikymo, prekybos turgavietėse ir kitas taisykles;
8.29. teikia siūlymus nustatyta tvarka tvirtinti Savivaldybės gyvenamųjų vietovių herbus, tvirtina kitus Savivaldybės simbolius ir jų naudojimo tvarką, nustatyta tvarka gali už nuopelnus suteikti Savivaldybės (jos centro ar kitos gyvenamosios vietovės) piliečio garbės vardą;
8.30. priima sprendimus dėl savivaldybės teritorijos raidos analizės, bendrųjų ilgalaikių socialinių, kultūrinių, ūkinių, investicinių, demografinių, nusikaltimų kontrolės ir prevencijos, ekologinių, sveikatos ir kitų programų projektų rengimo;
8.31. priima sprendimus dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų ir kitų valstybės fondo lėšų bei materialiojo turto paskirstymo Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms;
8.32. priima sprendimus dėl socialinės ir gamybinės infrastruktūros objektų projektavimo ir statybos, paveda Savivaldybės administracijai atlikti šių darbų užsakovo funkcijas, nustato šių objektų eksploatavimo tvarką;
8.33. priima sprendimus dėl socialinio būsto fondo formavimo (statybos, pirkimo ir t.t.) tvarkos, būsto suteikimo tvarkos bei dėl Savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio dydžio;
8.34. Mero siūlymu sprendžia dėl Savivaldybės tarybos sekretoriato bei Mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo (jei sekretoriatas nesudaromas) valstybės tarnautojų pareigybių steigimo, nustato jų skaičių;
8.35. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka išklauso Mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės Kontrolieriaus, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovų ataskaitas bei atsakymus į Tarybos narių paklausimus ir priima dėl jų sprendimus;
8.36. teikia valstybės institucijoms pasiūlymus dėl Savivaldybės teritorijoje esančių jų padalinių veiklos, prireikus Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka išklauso šių padalinių vadovus;
8.37. priima sprendimus dėl Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių atkūrimo religinėms bendrijoms ir bendruomenėms;
8.38. priima sprendimus dėl kompensacijų tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo už perkamą kurą, elektros ir šilumos energiją, karštą vandenį bei gamtines dujas;
8.39. priima sprendimus dėl koncesijų naudotis Savivaldybės objektais suteikimo tikslingumo ir atlyginimo dydžio nustatymo;
8.40. priima sprendimus dėl specializuotų (tikslinių) fondų sudarymo;
8.41. nustato Savivaldybės vardu gautos labdaros skirstymo tvarką;
8.42. gali priimti sprendimą atlikti Savivaldybės įstaigų ar Savivaldybės kontroliuojamų įmonių tam tikros veiklos nepriklausomą auditą;
8.43. tvirtina Savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarką ir nustato, kokios sutartys negali būti sudaromos be išankstinio Tarybos pritarimo;8.44. priima sprendimą išieškoti iš Savivaldybės administracijos direktoriaus ir kitų Savivaldybės viešojo administravimo subjektų žalą, atsiradusią dėl jų tyčinių neteisėtų sprendimų, pareigų neatlikimo ar šiurkštaus aplaidumo atliekant pareigas, kai Savivaldybės viešojo administravimo subjektai teismo sprendimu turėjo atlyginti žalą, jeigu žala neviršija jų paskutinių šešių mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio;
8.45. priima sprendimus dėl jungimosi į savivaldybių sąjungas, dėl bendradarbiavimo su užsienio šalių savivaldybėmis ar prisijungimo prie tarptautinių savivaldos organizacijų;
8.46. tvirtina kaimo plėtros programas;
8.47. priima sprendimus skelbti vietos gyventojų apklausą;
8.48. neperžengdama įstatymų nustatytų įgaliojimų, gali priimti sprendimus klausimais, kurie nėra išbraukti iš jos kompetencijos ar nėra priskirti kitiems viešojo administravimo subjektams.
10. Tarybos kompetencija yra išimtinė ir paprastoji:
10.1. išimtinė Tarybos kompetencija:
10.1.1. reglamento tvirtinimas;
10.1.2. Mero rinkimai, jo atleidimas iš pareigų prieš terminą, Mero darbo užmokesčio nustatymas;
10.1.3. Mero pavaduotojų skaičiaus nustatymas, Mero pavaduotojo (pavaduotojų) skyrimas Mero teikimu ir atleidimas iš pareigų prieš terminą, Mero pavaduotojo (pavaduotojų) darbo užmokesčio nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;
10.1.4. Mero pavaduotojo (pavaduotojų) veiklos sričių nustatymas Mero teikimu;
10.1.5. sprendimo dėl Tarybos kolegijos sudarymo priėmimas ir Tarybos kolegijos sudarymas Mero teikimu;
10.1.6. Tarybos komitetų, komisijų, kitų Savivaldybės darbui organizuoti reikalingų darinių ir įstatymuose numatytų kitų komisijų sudarymas ir jų nuostatų tvirtinimas;
10.1.7. Kontrolės komiteto pirmininko ir jo pavaduotojo skyrimas, Kontrolės komiteto veiklos programos tvirtinimas;
10.1.8. pretendentų į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisijos sudarymas, sprendimų dėl Savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų priėmimas, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos steigimas Savivaldybės kontrolieriaus teikimu, didžiausio valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus šioje tarnyboje nustatymas, Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) metinės ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas, įstatymų numatyto Savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas, Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) nuostatų tvirtinimas, kartą per metus iki birželio 1 d. Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas, iki liepos 1 d. Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) išvados dėl pateikto tvirtinti biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio, Savivaldybės nuosavybės teise priklausančio turto ir patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitos išklausymas, iki spalio 1 d. – išvados dėl Savivaldybės nuosavybės teise priklausančio turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitos ir išvados dėl pateikto tvirtinti biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio išklausymas;
10.1.9. Savivaldybės administracijos direktoriaus (Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo) priėmimas į pareigas ir atleidimas iš jų; sprendimų dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės (pareigybių) steigimo priėmimas; sprendimų dėl šiame įstatyme nustatytų Savivaldybės vykdomosios institucijos funkcijų paskirstymo Savivaldybės administracijos direktoriui ir, jei tokia (tokios) pareigybė (pareigybės) steigiama (steigiamos), Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui (pavaduotojams) priėmimas; sprendimų dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus teisės pavesti įgyvendinti funkcijas apribojimo priėmimas; sprendimų dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus pavadavimo priėmimas, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo darbo užmokesčio nustatymas;
10.1.10. Savivaldybės administracijos struktūros, nuostatų ir darbo užmokesčio fondo tvirtinimas, didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus Savivaldybės administracijoje nustatymas Savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu Mero teikimu;
10.1.11. sprendimų dėl Mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių steigimo, jų skaičiaus nustatymo ir Tarybos sekretoriato sudarymo priėmimas Mero siūlymu;
10.1.12. sprendimo išieškoti iš Savivaldybės administracijos direktoriaus ir kitų Savivaldybės viešojo administravimo subjektų žalą, atsiradusią dėl jų tyčinių neteisėtų sprendimų, pareigų neatlikimo ar šiurkštaus aplaidumo atliekant pareigas, priėmimas, kai šie Savivaldybės viešojo administravimo subjektai teismo sprendimu turėjo atlyginti žalą, jeigu žala neviršija jų paskutinių šešių mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio;
10.1.13. sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus nustatymo, dėl pavadinimų seniūnijoms suteikimo ir jų keitimo, dėl teritorijų priskyrimo seniūnijoms, dėl seniūnijų aptarnaujamų teritorijų ribų nustatymo ir keitimo (prireikus ir įvertinus gyventojų nuomonę) priėmimas;
10.1.14. gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymo (sugrupavimo) į seniūnaitijas tvirtinimas Savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu;
10.1.15. Savivaldybės biudžeto, jo vykdymo ataskaitų rinkinio ir Savivaldybės finansinių ataskaitų tvirtinimas Biudžeto sandaros įstatymo ir Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka, prireikus Savivaldybės biudžeto tikslinimas;
10.1.16. sprendimo dėl Mero fondo sudarymo, Mero fondo dydžio ir naudojimo priėmimas;
10.1.17. sprendimų dėl papildomų ir planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimas;
10.1.18. sprendimų teikti mokesčių, rinkliavų ir kitas įstatymų nustatytas lengvatas Savivaldybės biudžeto sąskaita priėmimas, subsidijų ir kompensacijų skyrimo naujas darbo vietas steigiančioms visų rūšių įmonėms tvarkos nustatymas atitinkamai keičiant Savivaldybės biudžetą tais atvejais, kai lėšų tam nebuvo numatyta;
10.1.19. Mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės kontrolieriaus, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų vadovų ataskaitų ir atsakymų į Tarybos narių paklausimus išklausymas iki einamųjų metų birželio 1 d., sprendimų dėl šių ataskaitų ir atsakymų priėmimas;
10.1.20. pasiūlymų valstybės institucijoms dėl Savivaldybės teritorijoje esančių šių institucijų padalinių veiklos gerinimo teikimas, prireikus šių padalinių vadovų išklausymas reglamento nustatyta tvarka;
10.1.21. savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių ir šeimynų (toliau – Savivaldybės juridiniai asmenys) steigimas, reorganizavimas ir likvidavimas, dalyvavimas steigiant, reorganizuojant ir likviduojant viešuosius ir privačius juridinius asmenis;
10.1.22. sprendimų dėl viešųjų ir privačių juridinių asmenų (kurių dalininkė yra Savivaldybė) steigimo, reorganizavimo, likvidavimo priėmimas;
10.1.23. sprendimų dėl bendrų su kitomis savivaldybėmis įmonių steigimo priėmimas;
10.1.24. sprendimų dėl tam tikros veiklos nepriklausomo audito atlikimo Savivaldybės įstaigose ar Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse priėmimas;
10.1.25. Savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarkos aprašo tvirtinimas; šiame apraše turi būti nustatyta, kokios sutartys negali būti sudaromos be išankstinio savivaldybės tarybos pritarimo;
10.1.26. sprendimų dėl disponavimo Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu priėmimas, šio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos taisyklių nustatymas, išskyrus atvejus, kai tvarka yra nustatyta įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose;
10.1.27. sprendimų dėl Savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise priėmimas;
10.1.28. sprendimų dėl paskolų ėmimo ir garantijų teikimo už ilgalaikes paskolas priėmimas; šios paskolos naudojamos tik investicijų projektams finansuoti pagal Vyriausybės nustatytą tvarką, laikantis įstatymų nustatytų skolinimosi limitų ir gavus Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) išvadą;
10.1.29. sprendimų dėl koncesijų suteikimo tikslingumo priėmimas; gavus Savivaldybės kontrolieriaus išvadą iki konkurso paskelbimo, koncesijos konkurso sąlygų ir pagrindinės koncesijos sutarties sąlygų tvirtinimas, konkurso etapų nustatymas ir, gavus savivaldybės kontrolieriaus išvadą, pritarimas galutiniam koncesijos sutarties projektui iki koncesijos sutarties pasirašymo;
10.1.30. sprendimų dėl socialinės ir gamybinės infrastruktūros objektų projektavimo ir statybos, dėl pavedimo Savivaldybės administracijai ir kitiems subjektams atlikti šių darbų užsakovo funkcijas priėmimas;
10.1.31. sprendimų dėl socialinio būsto fondo sudarymo (statybos, pirkimo ir t. t.) tvarkos, būsto suteikimo tvarkos ir dėl Savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio dydžio priėmimas;
10.1.32. teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimas įstatymų nustatyta tvarka, išskyrus specialiųjų ir detaliųjų planų tvirtinimą;
10.1.33. Savivaldybės saugomų teritorijų steigimas pagal Saugomų teritorijų įstatymo nustatytą tvarką, Savivaldybės saugomų vietinės reikšmės gamtos ir kultūros paveldo objektų skelbimas;
10.1.34. sprendimų dėl siūlymų keisti Savivaldybės teritorijos ribas, suteikti ir keisti Savivaldybės pavadinimą, sudaryti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų pavadinimus, teritorijų ribas teikimas Vyriausybei, taip pat gatvių, aikščių, pastatų, statinių ir kitų savivaldybei nuosavybės teise priklausančių objektų pavadinimų suteikimas ir keitimas pagal Vyriausybės nustatytus kriterijus;
10.1.35. Savivaldybės triukšmo prevencijos veiksmų plano, triukšmo Savivaldybės teritorijoje rodiklių ir triukšmo prevencijos viešose vietose taisyklių tvirtinimas, tyliųjų zonų nustatymas. Savivaldybės vykdomosios institucijos, kitų pavaldžių viešojo administravimo subjektų kompetencijos triukšmo valdymo srityje nustatymas ir įgyvendinimo priežiūra;
10.1.36. taisyklių, už kurių pažeidimą atsiranda administracinė atsakomybė, ir kitų taisyklių tvirtinimas;
10.1.37. kainų ir tarifų už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) teikiamas atlygintinas paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;
10.1.38. sprendimų dėl kompensacijų tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo priėmimas, papildomos socialinės paramos, socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas, priedo fiziniam asmeniui (globėjui) už vaiko globą dydžio ir mokėjimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas;
10.1.39. Savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių nustatymas;
10.1.40. Savivaldybės socialinių, ekonominių, kaimo plėtros ir kitų programų tvirtinimas;
10.1.41. sprendimų dėl Savivaldybės teritorijos raidos analizės ir dėl bendrųjų ilgalaikių socialinių, kultūrinių, ūkinių, investicinių, demografinių, nusikaltimų kontrolės ir prevencijos, ekologinių, sveikatos ir kitų programų projektų rengimo priėmimas;
10.1.42. sprendimų dėl jungimosi į savivaldybių sąjungas, dėl bendradarbiavimo su užsienio šalių savivaldybėmis ar prisijungimo prie tarptautinių savivaldos organizacijų priėmimas;
10.1.43. Tarybos narių delegavimas į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir įgaliojimų jiems suteikimas reglamento nustatyta tvarka;
10.1.44. sprendimų skelbti vietos gyventojų apklausą priėmimas;
10.1.45. siūlymų nustatyta tvarka tvirtinti Savivaldybės gyvenamųjų vietovių herbus teikimas, kitų Savivaldybės simbolių ir jų naudojimo tvarkos tvirtinimas, teisė nustatyta tvarka už nuopelnus suteikti Savivaldybės (jos centro ar kitos gyvenamosios vietovės) garbės piliečio vardą.
10.2. Tarybos paprastoji kompetencija:
10.2.1. Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovų skyrimas į pareigas ir atleidimas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka, kitų funkcijų, susijusių su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, įgyvendinimas Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
10.2.2. Savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;
10.2.3. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų skyrimas į pareigas ir atleidimas iš jų, kitų funkcijų, susijusių su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, įgyvendinimas Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
10.2.4. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) kolegialių organų sudarymas, kai tai numatyta viešosios įstaigos įstatuose;
10.2.5. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;
10.2.6. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vidaus kontrolės tvarkos nustatymas;
10.2.7. sprendimų dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų, kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms priėmimas;
10.2.8. specialiųjų ir detaliųjų planų tvirtinimas;
10
.2.9. juridinio asmens dalyvio kompetencijai pagal įstatymus priskirtų teisių įgyvendinimas ir pareigų vykdymas;10
.2.10. sprendimų dėl Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių atkūrimo religinėms bendrijoms ir bendruomenėms priėmimas.11. Jeigu teisės aktuose yra nustatyta papildomų įgaliojimų Savivaldybei, sprendimų dėl tokių įgaliojimų vykdymo priėmimo iniciatyva, neperžengiant nustatytų įgaliojimų, priklauso Tarybai.
12. Išimtinės Tarybos kompetencijai priskirtų įgaliojimų Taryba negali perduoti jokiai kitai Savivaldybės institucijai ar įstaigai.
IV. BENDRIEJI TARYBOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI
9. 13. Posėdis yra pagrindinė Tarybos veiklos forma.
10. 14. Posėdžius, išskyrus pirmąjį, šaukia Meras, o jeigu jo nėra – Mero pavaduotojas savo iniciatyva, taip pat, kai to raštu reikalauja ne mažiau kaip 9 Tarybos nariai, pateikdami svarstytinus klausimus ir jų sprendimo projektus. Pareiškimą pasirašo visi Tarybos nariai, inicijuojantys Tarybos posėdžio sušaukimą.
Meras, o kai jo nėra – Mero pavaduotojas privalo sušaukti posėdį ir teikti svarstyti pasiūlymus ne vėliau kaip per dvi savaites nuo Tarybos narių reikalavimo gavimo.
Jeigu per nustatytą laiką posėdis nesušaukiamas, jį gali šaukti ne mažiau kaip 9 Tarybos nariai.
Jei Meras ir jo pavaduotojas posėdyje nedalyvauja, pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo vienas iš Tarybos narių. posėdyje dalyvaujantis vyriausias amžiumi Tarybos narys.
11. 15. Apie posėdžio laiką, vietą bei numatomus svarstyti klausimus Meras, o kai jo nėra – jo pavaduotojas arba ne mažiau kaip 9 Tarybos narių įgaliotas Tarybos narys per Savivaldybės administracijos paskirtą tarnautoją praneša visiems Tarybos nariams ir paskelbia gyventojams ne vėliau kaip prieš tris dienas iki posėdžio pradžios rajono visuomenės informavimo priemonėse ir Savivaldybės interneto svetainėje. Informacija pateikiama posėdžio organizatoriaus vardu.
12. 16. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas trys mėnesiai.
13. 17. Jeigu Tarybos narys negali atvykti į posėdį, apie tai jis iki posėdžio pradžios, nurodydamas priežastį, praneša Merui ar jo pavaduotojui.
14. 18. Tarybos posėdžiai yra atviri. Juose turi teisę dalyvauti visi pageidaujantys asmenys. Pasisakyti turi teisę visi kviestieji asmenys, Savivaldybės kontrolierius, Savivaldybės administracijos direktorius, Vyriausybės atstovas, Lietuvos Respublikos Seimo nariai. Kiti dalyvaujantys asmenys gali pasisakyti tik Tarybai leidus.
19. Tarybos sprendimu gali būti surengtas uždaras posėdis klausimams, susijusiems su valstybės, tarnybos, komercine paslaptimi ar kitiems klausimams spręsti. Jame dalyvauja tik Tarybos nariai ir posėdį aptarnaujantys administracijos darbuotojai.
20. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais Meras turi teisę pateikti Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.
V. PIRMASIS TARYBOS POSĖDIS
22.
Jeigu rinkimų komisijos pirmininkas posėdžio nesušaukia iki 18 punkte nurodyto termino pabaigos, naujai išrinktos Tarybos nariai renkasi patys kitą dieną pasibaigus šiam terminui. Šiuo atveju posėdžiui pirmininkauja pagal amžių vyriausias Tarybos narys.16. 23. Apie pirmojo Tarybos posėdžio sušaukimo vietą ir laiką apygardos rinkimų komisijos pirmininkas ne vėliau kaip prieš 14 dienų paskelbia rajono visuomenės informavimo priemonėse.
17. 24. Iki pirmojo Tarybos posėdžio pradžios apygardos rinkimų komisija turi įteikti Tarybos nariams Tarybos nario pažymėjimus. Jeigu pažymėjimai įteikiami posėdžio dieną ir toje pačioje patalpoje, kurioje rengiamas posėdis, tai po pažymėjimų įteikimo iki posėdžio pradžios daroma pertrauka.
18. 25. Patalpas posėdžiui parengia Savivaldybės administracija. Jose turi būti garso įrašo aparatūra, parengta balsadėžė ir vieta slaptam balsavimui. Atsakingas už tinkamą pasirengimą pirmajam posėdžiui yra Savivaldybės administracijos direktorius.
19. 26. Posėdžio metu salėje naujai išrinkti Tarybos nariai turi sėdėti atskirai nuo kitų posėdžio dalyvių.
20. 27. Pirmajam Tarybos posėdžiui pirmininkauja apygardos rinkimų komisijos pirmininkas (jei jis sušaukė Tarybos posėdį), o sekretoriauja Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
21. 28. Posėdį pradeda pirmininkas ir skelbia naujai išrinktų Tarybos narių registraciją.
22. 29. Pirmininkaujant apygardos rinkimų komisijos pirmininkui Tarybos nariai patvirtina posėdžio darbotvarkę, kurioje yra du klausimai:
1) renkamas Savivaldybės meras, gali būti skiriami Mero pavaduotojas (-ai) ir Savivaldybė s administracijos direktorius;
2) priimamas sprendimas dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimai, ir pavedimo jam eiti pareigas tol, kol bus paskirtas Savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai.
23. 30. Prieš pradėdamas Mero rinkimo procedūrą posėdžio pirmininkas paskelbia, kad, pasibaigus Savivaldybės Tarybos įgaliojimams, Mero, Mero pavaduotojo (-ų) įgaliojimai baigiasi ir kad įsigaliojo naujai išrinktų Tarybos narių įgaliojimai. Kol naujai išrinkta Taryba išrinks Merą, jam pavedama eiti Mero pareigas. Posėdžio pirmininkas eina Mero pareigas.
24. 31. Išrenkama balsų skaičiavimo komisija, į kurią kiekviena rinkimus laimėjusi partija ar koalicija gali deleguoti savo atstovą. Balsų skaičiavimo komisijos nariai išsirenka komisijos pirmininką ir sekretorių.
25. 32. Apygardos rinkimų komisijos pirmininkas supažindina Tarybos narius su Mero rinkimų procedūra.
26. 33. Naujai išrinktos Tarybos Meras renkamas Tarybos posėdyje Tarybos įgaliojimų laikui.
Merui atsistatydinus, mirus arba Tarybai jį atšaukus, naujas Meras renkamas artimiausiame Tarybos posėdyje.
Meras renkamas iš Tarybos narių slaptu balsavimu.
27. 34. Kandidatus į Mero pareigas gali siūlyti visi Tarybos nariai, taip pat frakcijos.
Pasiūlymui turi pritarti bent vienas Tarybos narys.
Tarybos narys gali siūlyti tik vieną ir pritarti tik vienam kandidatui. Tarybos narys gali siūlyti ir savo kandidatūrą.
28. 35. Baigus siūlyti kandidatus, posėdžio pirmininkas perskaito visų kandidatų pavardes ir paklausia, ar jie sutinka balotiruotis.
29. 36. Pasiūlyti kandidatai pavardžių abėcėlės tvarka paskelbia savo būsimosios veiklos programas, atsako į Tarybos narių klausimus.
Tarybos nariai apsvarsto kandidatų pateiktas programas.
Po programų svarstymo kandidatams suteikiamas baigiamasis žodis.
Veiklos programoms paskelbti skiriama iki 15 minučių, klausimams – 20, baigiamajam žodžiui – 5 minutės.
30. 37. Savivaldybės administracijos parengtą slapto balsavimo biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Į rinkimų biuletenį abėcėlės tvarka įrašomos visų sutikusiųjų bolotiruotis kandidatų vardai ir pavardės (1 ar 2 priedai).
31. 38. Už balsavimo organizavimą atsakinga Tarybos išrinkta balsų skaičiavimo komisija. Ji antspauduoja apygardos rinkimų komisijos antspaudu balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams.
Gavę balsavimo biuletenį, Tarybos nariai pasirašo rinkimų biuletenių išdavimo sąraše.
32. 39. Balsuojantysis rinkimų biuletenyje palieka tik vieną kandidato, už kurį jis balsuoja, pavardę ir išbraukia kitų kandidatų pavardes.
Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, neužpildyti biuleteniai, taip pat biuleteniai, kuriuose palikta daugiau kaip vienas kandidatas. Papildomai įrašytos pavardės neskaičiuojamos.
40. Užpildytus balsavimo biuletenius Tarybos nariai sumeta į balsadėžę. Pasibaigus balsuoti skirtam laikui, balsų skaičiavimo komisija išima balsavimo biuletenius iš balsadėžės, suskaičiuoja balsus, atiduotus už kiekvieną kandidatą ir surašo balsų skaičiavimo protokolą. Apie balsavimo rezultatus balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas informuoja Tarybos narius, perskaitydamas balsų skaičiavimo komisijos protokolą.
33. 41. Kandidatas yra laikomas išrinktu, jei už jį balsavo nustatyto viso Tarybos narių skaičiaus dauguma.
42. Jeigu buvo pasiūlyta tik du kandidatai ir nė vienas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, kandidatai kitame Tarybos posėdyje siūlomi pakartotinai.
Jeigu buvo pasiūlyta daugiau kaip du kandidatai ir nė vienas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, balsavimas kartojamas ir į biuletenį įrašomos dviejų daugiausia balsų gavusių kandidatų pavardės.
Jeigu daugiau kaip du kandidatai surinko po vienodą balsų skaičių, balsavimas kartojamas ir į biuletenį įrašomos visų kandidatų pavardės.
Jeigu balsavimas nesumažina kandidatų skaičiaus, kitame Tarybos posėdyje kandidatai siūlomi iš naujo ir rinkimų procedūra kartojama iš naujo.
Jei per pirmąjį posėdį Meras neišrenkamas, Taryba priima sprendimą dėl kito posėdžio datos. Jis turi įvykti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po pirmojo posėdžio, jam taip pat pirmininkauja apygardos rinkimų komisijos pirmininkas.
34. 43. Prieš kiekvieną balsavimą kandidatas gali atšaukti savo sutikimą balotiruotis.
35. 44. Slapto balsavimo rezultatus posėdžio pirmininkas teikia tvirtinti Tarybai.
36. 45. Išrinkus Merą, Tarybos posėdis tęsiamas pagal patvirtintą darbotvarkę. Jam pirmininkauja naujai išrinktas Meras.
Antrasis tarybos posėdis
46. Taryba gali nuspręsti, kad po pertraukos tą pačią dieną vyksta ir antrasis Tarybos posėdis, kuriam pirmininkauja naujai išrinktas Meras.
47. Antrajame Tarybos posėdyje svarstomi Mero pavaduotojo, administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) skyrimo, ir gali būti svarstomi komitetų bei komisijų sudarymo klausimai, o taip pat numatoma kito posėdžio darbotvarkė.
48. Mero pavaduotojo kandidatūrą siūlo išrinktas Meras. Kandidatūros į Mero pavaduotojus svarstymas ir skyrimas vyksta tokia pačia tvarka kaip ir renkant Merą. Jeigu už Mero pasiūlytą kandidatą nebalsuoja visų Tarybos narių dauguma, Meras tą patį kandidatą gali siūlyti dar vieną kartą. Jeigu ir antrą kartą pasiūlytai kandidatūrai Taryba nepritaria, meras turi siūlyti kitą kandidatą.
49. Mero pavaduotojo įgaliojimai prasideda, kai Taryba sprendimu patvirtina slapto balsavimo rezultatus.
50. Savivaldybės administracijos direktorius į pareigas skiriamas Mero siūlymu Tarybos sprendimu Tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas į pareigas skiriamas Mero siūlymu Tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.
VI. MERO PAVADUOTOJO SKYRIMAS
Tą patį kandidatą į Mero pavaduotojus pakartotinai galima siūlyti tik vieną kartą.
Kandidatų į Mero pavaduotojus svarstymas ir balsavimas vyksta tokia pačia tvarka, kaip ir renkant Merą. Jeigu yra skiriami keli Mero pavaduotojai, už kiekvieną kandidatą balsuojama atskirai.
38. 52. Mero pavaduotojo (-jų) įgaliojimai prasideda, kai Taryba sprendimu patvirtina slapto balsavimo rezultatus, jei už kandidatą balsavo visų Tarybos narių dauguma.
VII. MERO IR MERO PAVADUOTOJO (-Ų) DARBO APMOKĖJIMAS
39. 53. Mero ir Mero pavaduotojo (-ų) darbo užmokestį pagal įstatymų nustatytus koeficientus tvirtina Taryba.
41. 55. Vadovaudamasi Tarybos sprendimais Savivaldybės administracijos Kanceliarija daro įrašus Mero ir Mero pavaduotojo (-ų) socialinio draudimo pažymėjimuose apie jų darbo pradžią, darbo pabaigą, o Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos tarnyba skyrius apie gautą atlyginimą. teikia pranešimus SODRAI apie apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo įmokas. Darbo sutartis su Meru ar jo pavaduotoju (-ais) nesudaroma.
56. Merui, Mero pavaduotojui netaikomos Darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas.
VIII. TARYBOS POSĖDŽIUI PATEIKIAMŲ SVARSTYTI KLAUSIMŲ RENGIMAS
42. 57. Taryboje svarstytinus klausimus su parengtais sprendimų projektais Merui pateikia komitetai, frakcijos, komisijos, Tarybos nariai, Savivaldybės Kontrolierius, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo nurodymu administracijos valstybės tarnautojai, Mero nurodymu – ir kiti asmenys.
Tarybos posėdžio darbotvarkę, kurioje numato pranešėjus ir papildomus pranešėjus, sudaro Meras. Jo nesant – Mero pavaduotojas. Ji gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu Merui, Mero pavaduotojui (-ams), komitetui, frakcijai, Tarybos nariui ar komisijai pasiūlius.
Posėdžio darbotvarkę tvirtina ir papildomus klausimus į darbotvarkę įtraukia Taryba posėdžio pradžioje.
Papildomi klausimai įtraukiami į darbotvarkę Tarybos sprendimu, jei autorius pateikia sprendimo projektą.
Tarybai nutarus, papildomi klausimai gali būti įtraukti be komitetų išvadų.
44. 59. Frakcijų ir Tarybos narių pareiškimai skelbiami posėdžio pabaigoje ir prieš pertraukas.
45. 60. Sprendimų projektai turi gali būti suderinti su atitinkamais Tarybos komitetais, turi būti vizuoti teisininko, specialisto, redaguojančio dokumentų kalbą, sprendimo projekto rengėjo ir aptarti su atitinkamais administracijos padaliniais. Sprendimų projektuose turi būti nurodytos priemonės ir pavedimai, vykdytojai ir įvykdymo terminai bei lėšų poreikis, reikalingas sprendimui įgyvendinti.
Atsisakius derinti sprendimo projektą, turi būti raštu nurodomi motyvai. Taryba nusprendžia, ar įtraukti šį klausimą į darbotvarkę.
46. 61. Sprendimų projektai gali būti pateikiami gyventojams svarstyti visuomenės informavimo priemonėse. Skelbiant projektą turi būti nurodomi jo rengėjai ir iniciatoriai, kada ir kur galima susipažinti su projektu, pateikti pasiūlymus ir pastabas.
Atiduodamą skelbti sprendimo projektą vizuoja Meras.
Rajono gyventojai gali susipažinti su Savivaldybės biudžeto projektu, svarstyti jį ir teikti pagrįstus raštiškus pasiūlymus Savivaldybės administracijai. Su biudžeto projektu gyventojai gali susipažinti rajono savivaldybės administracijos Kanceliarijoje ir Savivaldybės interneto svetainėje ne anksčiau kaip prieš 5 dienas iki Tarybos posėdžio, kuriame numatoma svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės biudžetą.
47. 62. Taryba privalo gali atidėti komiteto kompetencijos klausimo svarstymą, jei jis nebuvo svarstytas komiteto posėdyje.
48. 63. Jeigu gaunami keli alternatyvūs to paties sprendimo projektai, jie nagrinėjami kartu ir pasirenkamas vienas iš jų.
IX. TARYBOS POSĖDŽIO DARBO TVARKA
49. 64. Kiekvieno posėdžio pradžioje registruojami Tarybos nariai ir kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys.
50. 65. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 13 Tarybos narių (yra kvorumas).
51. 66. Posėdyje svarstomi tik darbotvarkės klausimai.
52. 67. Posėdžiui pirmininkauja Meras, o kai jo nėra – Mero pavaduotojas. Tarybos pavedimu nesant Mero ir pavaduotojo (jų), pirmininkauti paskiriamas vienas iš Tarybos narių. posėdyje dalyvaujantis vyriausias Tarybos narys.
Posėdžio pirmininkas:
52.1. 67.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą, esant reikalui, gali paskelbti darbotvarkėje nenumatytą posėdžio pertrauką;
52.2. 67.2. tikrina, ar posėdyje yra kvorumas;
52.3. 67.3. stebi, prižiūri, kad Tarybos posėdyje būtų laikomasi šio Tarybos reglamento reikalavimų;
52.4. 67.4. suteikia žodį Tarybos nariams, Savivaldybės kontrolieriui, Savivaldybės administracijos direktoriui, kitiems kviestiems asmenims, Vyriausybės atstovui apskrityje, ir jeigu Taryba neprieštarauja, kitiems Tarybos posėdyje dalyvaujantiems asmenims, vadovauja klausimų svarstymo eigai;
52.5. 67.5. kontroliuoja pasisakymų trukmę ir, jeigu ji viršijama, įspėja kalbėtoją, o po antro įspėjimo antru įspėjimu gali nutraukti kalbėtoją;
52.6. 67.6. jeigu klausimas svarbus ir Taryba neprieštarauja, gali pratęsti pasisakymo laiką;
52.7. 67.7. gali įspėti perspėti kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės;
67.8. pasisakantysis gali kalbėti tik į įjungtą mikrofoną;
52.8. 67.9. pagal svarstymo rezultatus formuluoja klausimus balsavimui. Vadovaudamasis reglamentu nustato balsavimo tvarką ir pagal balsų skaičiavimo komisijos pateiktus duomenis skelbia atviro balsavimo rezultatus;
52.9. 67.10. pasiūlo Tarybos nariams priimti sprendimą dėl kviestųjų ar kitų asmenų pašalinimo iš posėdžių salės, jeigu jie trukdo posėdžiui;
52.10. 67.11. daro Tarybos nariams pastabas, jeigu jie nesilaiko reglamento, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja Tarybą, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybos darbui, o esant reikalui, perduoda juos svarstyti Etikos komisijai. Po antros pastabos posėdžio pirmininkas gali teikti Tarybai pasiūlymą dėl Tarybos nario pašalinimo iš posėdžio.
53. 68. Jeigu nenutarta kitaip, Posėdis šaukiamas ketvirtadieniais. Pradedamas 9 val. ir trunka iki 17 val. su dviem 20 min. pertraukomis. Be pertraukų dirbama 1 val. 50 min. Pietų pertrauka – nuo 13 iki 14 val. Komitetams, frakcijoms pareikalavus, turi būti skelbiamos papildomos pertraukos, kurių trukmę nustato Taryba. Tarybai nutarus, gali būti skelbiamos Tarybos nustatytos trukmės papildomos pertraukos.
54. 69. Pagrindiniam ir papildomam pranešimui laiką nustato Taryba. Pagrindiniam pranešimui skiriama iki 20 min., papildomam – iki 10 min., jeigu Taryba nenusprendžia kitaip.
Po klausimo pristatymo pranešėjai atsako į Tarybos narių klausimus. Klausinėjimo laiką nustato Taryba. Tarybos narys gali pateikti pranešėjui du klausimus. Klausimui formuluoti skiriama iki vienos minutės.
55. 70. Pasisakymams Tarybos narių ar frakcijų vardu skiriama: 5 minutės. Svarstomu klausimu Tarybos narys ar frakcijos atstovas gali kalbėti vieną kartą. Papildomai turi teisę kalbėti 2 minutes.
70.1. pirmą kartą pasisakant – 5 min.;
70.2. antrą kartą pasisakant – 2 min.;
70.3. frakcijos ar koalicijos vardu – 2 min.
Tik posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbantįjį.
56. 71. Tarybos sprendimo projekto pataisas Tarybos nariai pateikia posėdžio pirmininkui raštu arba žodžiu. Tarybos nariui suteikiamas žodis pataisai pagrįsti.
72. Tarybos posėdyje kiekvienu svarstomu klausimu turi teisę pasisakyti Vyriausybės atstovas apskrityje arba jo įgaliotas Vyriausybės atstovo tarnybos įgaliotas asmuo (toliau – įgaliotas asmuo). Vyriausybės atstovas arba jo įgaliotas asmuo gali vertinti tik sprendimo projekto atitikimą įstatymams ir kitiems teisės aktams. Vyriausybės atstovo pasisakymui taikomos 70 punkto nuostatos.
57. 73. Diskusijos baigiamos, kai pasibaigia klausimui svarstyti skirtas laikas (jeigu jis buvo nustatytas) arba to pageidauja Tarybos nariai ir nusprendžia Taryba. Tarybos nariai, kurie buvo pasiruošę kalbėti, bet jiems nebuvo suteiktas žodis dėl laiko stokos, pastabas ir pasiūlymus svarstomais klausimais gali pateikti raštu. Jie pridedami prie posėdžio protokolo arba pateikiami Tarybos sudarytai redakcinei komisijai.
58. 74. Pasibaigus diskusijoms, pranešėjai ir papildomi pranešėjai turi teisę tarti baigiamąjį žodį.
59. 75. Balsavimo pradžią skelbia posėdžio pirmininkas.
60. 76. Balsuojant replikos ir pastabos dėl balsavimo motyvų neleidžiamos.
61. 77. Už kiekvieną pateiktą pataisą balsuojama atskirai. Po to balsuojama už visą sprendimą.
62. 78. Komitetui prašant, jam perduodamos svarstyti Tarybos sprendimų projektų pataisos.
63. 79. Galutiniam sprendimo projektui rengti gali būti sudaroma redakcinė komisija, kuri išsirenka pirmininką. Jis praneša Tarybai komisijos darbo rezultatus ir pristato Tarybai sprendimo projektą.
64. 80. Tarybos sprendimai priimami atviru, slaptu ar vardiniu balsavimu. Balsuoti gali tik posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai.
Atvirai balsuojama rankos pakėlimu.
Slaptai balsuojama Vietos savivaldos įstatyme ir šiame reglamente numatytais atvejais, o taip pat nusprendus Tarybai, kai to pageidauja ne mažiau kaip 5 Tarybos nariai. Šiuo būdu paprastai balsuojama pertraukos metu, naudojant specialios formos balsavimo biuletenius. Balsavimo biuletenius tvirtina Taryba, o Tarybos nariams juos išduoda balsų skaičiavimo komisija.
Balsavimo vietoje turi būti slapto balsavimo kabina ir balsavimo urna.
Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai, taip pat tie, kuriuose paliktų pavardžių skaičius viršija renkamų pareigūnų skaičių, arba paliktas daugiau kaip vienas pasirinkimui duotas teiginys. Papildomai įrašytos pavardės ir teiginiai neskaičiuojami.
Viename biuletenyje abėcėlės tvarka gali būti rašomos kandidatų tik į vienas pareigas pavardės.
Visais atvejais biuletenis turi turėti antraštę, kurioje aiškiai nurodyta, dėl ko balsuojama.
Slapto balsavimo rezultatus skelbia balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas.
Balsavimas gali būti vardinis Vietos savivaldos įstatyme ir šiame reglamente numatytais atvejais, o taip pat nusprendus Tarybai, kai to pageidauja ne mažiau kaip 9 posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai. Šiuo atveju kiekvienas Tarybos narys turi užpildyti balsavimo biuletenį, jį pasirašyti ir įteikti balsų skaičiavimo komisijai. Posėdžio pirmininkas skelbia, kaip balsavo kiekvienas Tarybos narys - o šis atsistojęs patvirtina. paviešina perskaitydamas Tarybos narių pavardes ir jų balsavimo rezultatus.
Balsuojant rankos pakėlimu ar biuleteniais, balsus skaičiuoja Tarybos išrinkta balsų skaičiavimo komisija.
Jei nagrinėtu klausimu buvo balsuojama, bet sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti nagrinėjamas tik kitame Tarybos posėdyje.
Balsavimui gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs teiginiai. Pirmuoju atveju balsuojama „ už” , ,,prieš” arba ,,susilaikė”. Antruoju atveju vienas Tarybos narys balsuoja tik už vieną pasirinktą teiginį. Kai balsuojama biuleteniais, kiti teiginiai išbraukiami.
Alternatyvūs teiginiai paprastai pateikiami balsavimui pagal pateikimo svarstyti eilę. Balsuojama atskirai už kiekvieną teiginį ir sprendimas dėl to teiginio priimamas balsų dauguma. Esant reikalui, posėdžio pirmininkas gali keisti balsavimo tvarką, jei sutinka pasiūlymo autorius ar autoriai.
65. 81. Tarybos sprendimai, išskyrus atvejus, numatytus šiame reglamente, priimami posėdyje dalyvaujančiųjų jos na