Kupiškio rajono savivaldybė

Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai

DĖL KUPIŠKIO RAJONO PAGALBOS MOKINIUI, MOKYTOJUI IR MOKYKLAI CENTRO NUOSTATŲ PAKEITIMO

                                              Projektas Nr. TSP-311                              
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
 
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO PAGALBOS MOKINIUI, MOKYTOJUI IR MOKYKLAI CENTRO NUOSTATŲ PAKEITIMO

2008 m.      Nr. TS- 
Kupiškis


  Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin.,1995, Nr.104-2322) 5 straipsniu ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 24 straipsniu, Kupiškio rajono savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pakeistus Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro nuostatus (pridedama).
 2. Įpareigoti Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro direktorių pakeistus Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
 
Savivaldybės meras          
Parengė
Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas

Rimantas Jocius

Savivaldybės administracijos
vyr. specialistė (teisininkė)

Vida Mičiūdienė

Kanceliarijos skyriaus specialistė

Stasė Krestovienė

 

_________________________________________

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2008 m. lapkričio 20 d. sprendimu Nr. TS-

KUPIŠKIO RAJONO PAGALBOS MOKINIUI, MOKYTOJUI IR MOKYKLAI CENTRO NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Įstaigos pavadinimas:

1.1. Visas įstaigos pavadinimas lietuvių kalba: Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras;

1.2. sutrumpintas įstaigos pavadinimas – Kupiškio r. PMMMC.

2. Įsteigimo ir veiklos data – 2004 m. rugsėjo 1 d. Pagrindas: Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2004-03-25 sprendimas Nr.TS-78.

3. Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras (toliau – Centras), yra Kupiškio rajono savivaldybės biudžetinė švietimo įstaiga.

4. Centras yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, – turintis antspaudą su savo įstaigos pavadinimu ir sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose.

5. Centro buveinė: Vilniaus g. 8, LT- 40114, Kupiškis.

6. Pagrindinė Centro veiklos sritis – švietimo pagalba, kita veiklos sritis – švietimas (kodas 85). Pagrindinė Centro veiklos rūšis – švietimo tarnybų veiklos reguliavimas sveikatos priežiūros, švietimo kultūros ir kitų socialinių paslaugų, išskyrus socialinį draudimą, veiklos reguliavimas (kodas 751220 84.12).

7. Kitos veiklos rūšys: kvalifikacijos tobulinimas, kodas 804230 kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59; sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51; kultūrinis švietimas, kodas 85.52; suaugusiųjų ir kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 804200; knygų leidyba, kodas 221000 58.11; žinynų, katalogų ir adresų sąrašų gamyba, kodas 58.12; kita su kompiuteriais susijusi veikla, kodas 726000 kita informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veikla, kodas 62.09; bendrasis vidurinis ugdymas, kodas 85.31; pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

8. Centro steigėjas – Kupiškio rajono savivaldybė, kodas 188774975, adresas: Vytauto g. 2, LT-40115, Kupiškis.

9. Centro kodas – 300055868.

10. Centro darbą koordinuoja Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.

11. Centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

II. CENTRO STRUKTŪRA

 

12. Centrą sudaro:

12.1. Pedagoginis psichologinis skyrius;

12.2. Pedagogų švietimo skyrius;

12.3. Profesinio informavimo ir konsultavimo skyrius;

12.4. Suaugusiųjų mokymo skyrius. Skyriaus buveinė: Jaunimo g. 2, LT-40128, Kupiškis.

III. CENTRO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

13. Centro tikslai:

13.1. didinti specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokykloms, mokytojams, ugdytinių tėvams (globėjams, rūpintojams);

13.2. organizuoti formalųjį suaugusiųjų mokymą, švietimo ir kitų kategorijų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, metodinę veiklą, inicijuojant aktyvų bendruomenių narių dalyvavimą švietimo pertvarkoje ir kaitoje;

13.3. koordinuoti profesinio informavimo ir karjeros planavimo veiklas Kupiškio rajono švietimo įstaigose.

14. Centro uždaviniai:

14.1. kuo anksčiau įvertinti asmens specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas išspręsti, surasti jam optimalią ugdymo vietą ir formą;

14.2. stiprinti mokyklos, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimus ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, formuoti teigiamas nuostatas jų atžvilgiu;

14.3. padėti mokykloms, kitoms švietimo įstaigoms užtikrinti kokybišką specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių mokinių ugdymą;

14.4. padėti tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams ir kitiems specialistams spręsti vaiko pedagogines ir psichologines problemas, iškylančias šeimoje, švietimo įstaigoje, visuomenėje;

14.5. sudaryti sąlygas švietimo darbuotojų, mokyklų bendruomenių narių neformaliam švietimui, šviečiamajai kitų žmonių ar grupių veiklai, metodinių renginių organizavimui;

14.6. tirti, analizuoti ir vertinti švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo ir saviugdos poreikius;

14.7. skatinti ir diegti pažangias iniciatyvas, padedančias švietimo darbuotojams tobulinti profesinį meistriškumą, aktyvinti ugdymo procesą, skleisti pedagoginę patirtį;

14.8. teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie švietimo sistemą, priėmimo sąlygas bei specialybes, kurių galima mokytis profesinėse, aukštosiose ir kt. mokyklose;

14.9. teikti informaciją, rekomendacijas Kupiškio rajono švietimo įstaigų profesinio informavimo ir karjeros planavimo darbuotojams;

14.10. organizuoti individualias ir grupines profesinio tinkamumo konsultacijas, padedančias Kupiškio rajono ugdymo įstaigų mokiniams pasirinkti savo kelią švietimo, mokymo bei užimtumo srityse ir aktyviai kurti savo profesinę karjerą;

14.11. sudaryti sąlygas 18 metų ir vyresniems asmenims įgyti pagrindinį ir (ar) vidurinį išsilavinimą.

IV. PAGRINDINĖS CENTRO FUNKCIJOS

15. Pedagoginio psichologinio skyriaus funkcijos:

15.1. įvertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą;

15.2. siūlyti ugdymosi formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoti teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pagalbą, rekomenduoti vaikui mokyklą;

15.3 konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, specialistus, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais;

15.4. inicijuoti naujų ugdymo vietų steigimą, specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimą, aplinkos pritaikymą specialiųjų poreikių asmenims;

15.5. formuoti mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;

15.6. kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie Kupiškio rajono švietimo įstaigose ugdomus specialiųjų ugdymosi poreikių;

15.7. rengti ir įgyvendinti prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, sumažinti specialiosios pedagoginės pagalbos poreikį, išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų ar jas spręsti;

15.8. teikti metodinę pagalbą mokytojams, specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves;

15.9. Centras gali veikti tada, jei jame dirba šie reikiamą profesinę kvalifikaciją turintys specialistai: specialusis pedagogas, logopedas, psichologas (turintis psichologijos magistro kvalifikacinį laipsnį ar jam prilygstančią profesinę kvalifikaciją), gydytojas neurologas. Skyriuje gali dirbti ir kiti specialistai – surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, psichoterapeutas, psichiatras;

15.10. skyrius įvertina tėvams (globėjams, rūpintojams) sutikus specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas asmenų nuo 3 iki 18 metų (turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų, jei jie mokosi bendrojo lavinimo ar specialiojoje mokykloje), gyvenančių Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje ir/ar ugdomų Kupiškio rajono švietimo įstaigose;

15.11. teikia suinteresuotoms institucijoms informaciją apie asmens specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą, gavęs asmens ar jo tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą.

15.12. Skyriaus specialistai:

15.12.1. dirba komandiniu principu, bendradarbiaudami su specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčio asmens tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, su juo dirbančiais specialistais;

15.12.2. nustato sutrikimus, atlieka nuodugnų asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą psichologiniu, pedagoginiu, medicininiu aspektais, vertinimo rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytoju (-ais), priskiria specialiųjų poreikių asmenis specialiųjų ugdymosi poreikių grupei;

15.12.3. prireikus pakartotinai vertina asmens specialiuosius ugdymosi poreikius;

15.12.4. gali dalyvauti mokyklos specialiojo ugdymo komisijos veikloje, jeigu mokykloje nėra vieno, kelių ar nė vieno specialisto (psichologo, logopedo, specialiojo pedagogo), teikti psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą.

16. Specialioji pedagoginė ir psichologinė pagalba (vertinimas, informavimas, konsultavimas) specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turintiems asmenims teikiama Centre, mokykloje ar namuose (esant žymiai ribotam mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės).

17. Skyriaus specialistai 50 procentų savo darbo laiko skiria įvertinimo ir konsultavimo funkcijoms vykdyti, o likusį laiką – kitoms pareigybių aprašymuose numatytoms funkcijoms vykdyti bei darbams atlikti.

18. Pedagogų švietimo skyriaus funkcijos:

18.1. organizuoti mokamus ir nemokamus kvalifikacijos tobulinimo renginius (kursus, seminarus, paskaitas, konferencijas ir kt.);

18.2. rengti ir įgyvendinti Centro ar kitų asmenų, institucijų parengtas kvalifikacijos tobulinimo programas, projektus ir juose dalyvauti;

18.3. kaupti ir skleisti pedagoginę patirtį Centre, kitose kvalifikacijos tobulinimo institucijose, švietimo įstaigose;

18.4. kaupti technines bei metodines priemones, literatūrą;

18.5. teikti pagalbą švietimo darbuotojams, norintiems parengti, platinti mokomąją ir metodinę medžiagą;

18.6. užmegzti bei palaikyti ryšius su šalies ir užsienio šalių kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, dalyvauti šalies ir tarptautinių kvalifikacijos tobulinimo institucijų veikloje;

18.7. pagal galimybes ir poreikį vykdyti leidybinę veiklą;

18.8. koordinuoti rajono metodinių būrelių veiklą, padedant organizuoti kvalifikacijos tobulinimą ir gerosios patirties sklaidą;

18.9. išduoti asmeniui, įvykdžiusiam visą kvalifikacijos tobulinimo programą, kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimą, kuriame turi būti nurodyta: institucijos pavadinimas, institucijos akreditacijos numeris (jei institucija akredituota), pažymėjimo registracijos numeris, kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas, akredituotos kvalifikacijos tobulinimo programos numeris (jei programa akredituota), kvalifikacijos tobulinimo forma, tema, data, trukmė akademinėmis valandomis, įgytos ar patobulintos kompetencijos. Pažymėjimas turi būti patvirtintas Centro direktoriaus parašu ir antspaudu;

18.10. asmeniui, vedusiam užsiėmimus kvalifikacijos tobulinimo renginyje, pageidaujant, išduoti pažymą, kurioje turi būti nurodyta: ją išdavusios institucijos pavadinimas, registracijos numeris, išdavimo data, temų pavadinimai, kokia veikla ir su kokiomis tikslinėmis grupėmis ji buvo vykdoma, vykdymo laikotarpis, trukmė valandomis. Pažyma turi būti patvirtinta Centro direktoriaus parašu ir antspaudu.

19. Pedagoginis psichologinis skyrius veikia Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašytos 2006 m. gegužės 25 d. Jungtinės veikos (partnerystės) sutarties Nr. P5-9 1.2. punkte nurodytose patalpose, pritaikytose tikslinei paskirčiai – pedagoginių psichologinių paslaugų teikimo reikmėms.

20. Profesinio informavimo ir konsultavimo skyriaus funkcijos:

20.1. teikti rajono mokyklose besimokantiems ar iš švietimo sistemos iškritusiems mokiniams tikslinę informaciją apie specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, mokymosi ir studijų galimybes, priėmimo sąlygas ir kt., konsultuoti specialybės (profesijos) pasirinkimo, karjeros planavimo klausimais;

20.2. teikti mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams), pedagogams, klasių auklėtojams informaciją apie mokymo ir studijų sistemos teikiamas galimybes;

20.3. koordinuoti rajono švietimo įstaigų profesinio informavimo taškų veiklą.

21. Suaugusiųjų mokymo skyriaus funkcijos:

21.1. organizuoti 18 metų ir vyresnių asmenų ugdymo procesą suaugusiųjų mokymo klasėse;

21.2. puoselėti asmens kompetencijas, laiduojančias galimybę sėkmingai spręsti asmeninio, socialinio bei profesinio gyvenimo problemas sparčios kaitos aplinkoje;

21.3. užtikrinti ugdymo kokybę;

21.4. organizuoti specialiųjų poreikių suaugusiųjų ugdymą bendrosiose klasėse;

21.5. užtikrinti pagrindinės mokyklos baigimo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą;

21.6. užtikrinti Mokymo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą.

22. Mokinių priėmimas į Suaugusiųjų mokymo skyrių:

22.1. priimami 18 metų ir vyresni asmenys, iškritę iš nuosekliojo švietimo sistemos ir apsisprendę tęsti mokymąsi;

22.2. mokiniai pateikia prašymą Centro direktoriui, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išeito mokslo pažymėjimą ar pažymą ir kitus dokumentus;

22.3. mokinių priėmimas į Centro skyrių ir išvykimas iš jo, paskirstymas į klases (srautus) įforminamas Centro direktoriaus įsakymais;

22.4. asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs Centro direktoriui pažymą apie adaptuotos pradinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, o asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs Centro direktoriui pažymą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą;

22.5. asmens priėmimas mokytis pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Centro ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės;

22.6. abu Mokymo sutarties egzempliorius pasirašo Centro direktorius ir prašymo pateikėjas, vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas segamas į mokinio asmens bylą;

22.7. mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje;

22.8. priimant mokinį toliau Centre mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą, sudaroma nauja Mokymo sutartis visam ugdymo programos laikotarpiui;

22.9. mokymo sutartis sudaroma rugsėjo 1 d., su naujai atvykusiais mokiniais – atvykimo dieną;

22.10. Centrą baigusio mokinio dokumentai saugomi Centre vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 1997-08-15 įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų”;

22.11. mokiniui išvykus iš Centro, jo asmens byla lieka Centre. Gavus įstaigos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama nustatyto pavyzdžio pažyma apie mokymosi rezultatus;

22.12. mokiniams, pažeidusiems Mokymo sutartį, mokinių elgesio bei Centro vidaus tvarkos taisykles, taikomos drausminės nuobaudos: pastaba, papeikimas, šalinimas iš Centro;

22.13. Centras, dėl objektyvių priežasčių negalintis užtikrinti mokiniui psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, siūlo jam mokytis kitoje mokymo įstaigoje ar nutraukti mokymąsi;

22.14. mokinys, kurio elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Centro bendruomenės narių saugumui, šalinamas iš Centro.

23. Mokinių teisės ir pareigos:

23.1. Mokiniai turi teisę:

23.1.1. gauti informaciją apie Centro teikiamas ugdymosi programas ir mokymosi formas, vertinimą;

23.1.2. mokytis pagal Centre vykdomas ugdymo programas;

23.1.3. įgyti išsilavinimo standartus atitinkantį išsilavinimą;

23.1.4. dalyvauti savivaldoje, burtis į sąjungas ir judėjimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;

23.1.5. nutraukti Mokymosi sutartį, apie tai informavus Centro administraciją;

23.1.6. pradėti ar atnaujinti nutrauktą mokymąsi;

23.1.7. pasirinkti intensyvaus mokymosi formą ir greičiau įsisavinti pasirinktą programą.

23.2. Mokiniai privalo:

23.2.1. vykdyti su Centru sudarytos Mokymosi sutarties reikalavimus, laikytis Centro vidaus tvarkos ir mokinių elgesio taisyklių;

23.2.2. lankyti pamokas ir mokytis;

23.2.3. gerbti mokytojus ir kitus bendruomenės narius;

23.2.4. atlyginti Centrui padarytus materialinius nuostolius pagal Centro vidaus tvarkos taisyklėse numatytą tvarką.

24. Centro Suaugusiųjų mokymo skyriuje dirbančių mokytojų teisės ir pareigos:

24.1. Mokytojai turi teisę:

24.1.1. pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;

24.1.2. tobulinti kvalifikaciją;

24.1.3. atestuotis ir įgyti kvalifikacinę kategoriją pagal pedagogų atestacijos nuostatus;

24.1.4. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ir susivienijimus.

24.2. Mokytojai privalo:

24.2.1. užtikrinti mokinių saugumą pamokų metu;

24.2.2. garantuoti ugdymo kokybę, tinkamai pasiruošti pamokoms, papildomojo ugdymo renginiams;

24.2.3. laikytis teisės aktų, mokytojo etikos normų ir Centro vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;

24.2.4. kaupti dalykines, pedagogines ir psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, tobulinti kvalifikaciją;

24.2.5. teikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymo(si) poreikių;

24.2.6. objektyviai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;

24.2.7. dalyvauti pasiekimų patikrinimų, brandos egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose;

24.2.8. stropiai ir atsakingai tvarkyti darbo dokumentus;

24.2.9. individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo turinį;

24.2.10. ugdyti mokinių gebėjimą mokytis, bendrauti ir bendradarbiauti, skatinti juos prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi;

24.2.11. asmeniniu pavyzdžiu ugdyti mokinių vertybines ir dorines nuostatas;

24.2.12. analizuoti savo pedagoginę veiklą, nuolat ją tobulinti, vertinti ugdymo rezultatus;

24.2.13. bendradarbiauti su kolegomis ir Centro vadovais, dalintis darbo patirtimi ir teikti pasiūlymus ugdymo procesui tobulinti;

24.2.14. laikytis Centro vidaus tvarkos taisyklių, darbo tvarkos taisyklių ir pareigybių aprašymuose nustatytų reikalavimų;

24.2.15. parengti individualias užduotis mokinių atsiskaitymams ir pasiekimų patikrinimui.

24.3. Klasės auklėtojas privalo:

24.3.1. telkti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus Centro darbuotojus, bendriesiems ugdymo tikslams įgyvendinti;

24.3.2. skatinti mokinių savivaldą klasėje ir Centre, padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, ugdyti pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;

24.3.3. padėti mokiniams spręsti bendravimo, mokymosi ir kitas problemas;

24.3.4. padėti mokiniui parengti individualų mokymosi planą;

24.3.5. tvarkyti klasės dienyną, mokinių asmens bylas ir kitus dokumentus, rengti ataskaitas apie mokinių pažangumą ir lankomumą.

24.4. Suaugusiųjų mokymo skyriaus metodininkas:

24.4.1. sudaro ugdymo planą, pamokų tvarkaraštį ir organizuoja jų realizavimą;

24.4.2. organizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo programų rengimą, prižiūri jų įgyvendinimą;

24.4.3. teikia pagalbą mokytojams ugdymo proceso klausimais;

24.4.4. vykdo ugdymo proceso priežiūrą ir analizuoja mokinių ugdymo rezultatus;

24.4.5. skatina mokytojus bendradarbiauti individualizuojant ugdymo turinį, pasirenkant mokymo metodus ir kt., tobulinti kvalifikaciją, atestuotis;

24.4.6. tvarko mokinių ir mokytojų duomenų bazę;

24.4.7. vykdo Centro baigimo dokumentų, mokymosi pasiekimų, išsilavinimo pažymėjimų apskaitą;

24.4.8. vykdo kitas pareigybės aprašyme numatytas funkcijas.

25. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų pasiekimai tikrinami bei egzaminai organizuojami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

26. Išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimų išdavimas:

26.1. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka Cento Suaugusiųjų mokymo skyriuje išduodami šie išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimai:

26.1.1. Pažymėjimas (kodas 2058);

26.1.2. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas (kodas 2001);

26.1.3. Brandos atestatas (kodas 3014);

26.1.4. Mokymosi pasiekimų pažymėjimas (kodas 2055);

26.2. už pažymėjimų blankų apskaitą, užsakymą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus, įrašų pažymėjimuose, išsilavinimo pažymėjimuose, mokymosi pasiekimų pažymėjimuose ir brandos atestatuose teisingumą atsako Centro Suaugusiųjų mokymo skyriaus metodininkas.

27. Mokymo kalba Centro Suaugusiųjų mokymo skyriuje – lietuvių.

28. Mokymo formos Centro Suaugusiųjų mokymo skyriuje – vakarinė, eksternas, intensyvi.

V. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

29. Cento Suaugusiųjų mokymo skyriuje dirbančių mokytojų atestacijos tvarką reglamentuoja švietimo ir mokslo ministro patvirtinti Mokytojų atestacijos nuostatai. Atestaciją, vadovaudamasi šiais nuostatais, vykdo Centro pedagogų atestacinė komisija.

30. Centro Pedagoginiame psichologiniame skyriuje dirbančių specialiųjų pedagogų atestaciją vykdo prie Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro veikianti Specialiųjų pedagogų ir logopedų atestacijos komisija, psichologų – prie Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro veikianti Psichologų atestacijos komisija.

31. Pedagogai privalo tobulinti kompetencijas, dalyvaudami pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų organizuojamuose kvalifikacijos tobulinimo renginiuose ne mažiau kaip 15 dienų (90 val.) per 5 metus bei vykdyti kitas pedagogines veiklas, atitinkančias įgytos kvalifikacinės kategorijos reikalavimus.

VI. SAVIVALDA

32. Pagrindinės Centro savivaldos institucijos yra šios:

32.1. Centro taryba,

32.2. Centro Suaugusiųjų mokymo skyriaus mokytojų taryba,

32.3. mokinių savivaldos institucijos, kuriamos pačių mokinių iniciatyva.

33. Centro taryba:

33.1. Centro taryba – aukščiausia Centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, kitiems pedagoginiams darbuotojams ir vietos bendruomenei;

33.2. Centro taryba vadovaujasi nuostatais, suderintais su ja ir patvirtintais Centro direktoriaus;

33.3 Centro tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 mokiniai, 3 kiti pedagoginiai darbuotojai.

34. Taryba renkama dvejiems metams:

34.1. mokytojai į Centro tarybą renkami mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu,

34.2. mokiniai į Centro tarybą renkami mokinių susirinkime atviru balsavimu;

34.3. pedagoginiai darbuotojai į Centro tarybą renkami darbuotojų posėdyje atviru balsavimu.

34.4. naujos kadencijos Centro taryba pirmame posėdyje atviru balsavimu išrenka Centro tarybos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių. Centro direktorius negali būti Centro tarybos pirmininkas;

35. Centro tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per 6 mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Centro tarybos priimti ir direktoriaus įsakymu patvirtinti sprendimai įsigalioja ir yra privalomi visai Centro bendruomenei. Esant reikalui, gali būti sušauktas neeilinis Centro tarybos posėdis.

36. Švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijas, Centro direktorius nustatę, kad Centro tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Centro tarybai juos svartyti iš naujo. Centro tarybai atsisakius svarstyti, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

37. Į Centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami kiti Centro savivaldos institucijų atstovai, mokytojai, mokiniai ir kt.

38. Centro tarybos funkcijos:

38.1. vykdo visuomeninę Centro valdymo priežiūrą, aprobuoja Centro nuostatus, strateginį planą, veiklos programą, darbo tvarkos taisykles, nustato ugdymo organizavimo tvarką, aptaria ugdymo planą;

38.2. prižiūri Centro ūkinę ir finansinę veiklą;

38.3. inicijuoja Centro bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

38.4. sprendžia mokinių šalinimo iš Centro Suaugusiųjų mokymo skyriaus klausimus (mokytojų tarybos teikimu);

38.5. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją;

38.6. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo, papildomojo ugdymo organizavimo būdų ir valandų skyrimo papildomojo ugdymo programoms;

38.7. svarsto „Labdaros ir paramos fondo Centrui remti” lėšų naudojimo klausimus;

38.8. gali sustabdyti kitų Centro savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ištirs kompetentingos institucijos.

39. Centro tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams metų pabaigoje.

40. Centro Suaugusiųjų mokymo skyriaus mokytojų taryba (toliau – Mokytojų taryba) – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.

41. Mokytojų tarybą sudaro Centro direktorius, Centro Suaugusiųjų mokymo skyriaus metodininkas ir visi Centro Suaugusiųjų mokymo skyriuje dirbantys mokytojai.

42. Mokytojų tarybos pirmininkas yra Centro direktorius.

43. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant naujiesiems mokslo metams, baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti šaukiami neeiliniai mokytojų tarybos posėdžiai.

44. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

45. Į Mokytojų tarybos posėdžius, be tarybos narių, gali būti kviečiami mokiniai, Centrui talkinančių institucijų atstovai ir kt.

46. Mokytojų tarybos funkcijos:

46.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus;

46.2. analizuoja ir aptaria ugdymo planų, Centro veiklos programos, ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

46.3. nustato bendrą mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką.

46.4. vykdo kitas Centro direktoriaus įsakymu patvirtintame Mokytojų tarybos darbo reglamente numatytas funkcijas.

V.

VII. CENTRO TEISĖS

21. 47. Gauti iš Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus bei švietimo įstaigų informaciją ir dokumentus, kurių reikia Centro funkcijoms atlikti.

22. 48. Lankytis rajono švietimo įstaigose, organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, renginius tėvams, mokiniams, analizuojant gerąją patirtį bei tiriant kvalifikacijos tobulinimo poreikius.

23. 49. Pasitelkti kitų institucijų bei įstaigų vadovus ir specialistus sprendžiamoms problemoms nagrinėti.

24. 50. Organizuoti konferencijas, seminarus ir kitus renginius, rengti ir įgyvendinti projektus.

25. 51. Bendradarbiauti su šalies ir užsienio partneriais.

26. 52. Naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktomis teisėmis.

VI.

VIII. CENTRO VALDYMAS

27. 53. Centrui vadovauja direktorius, kurį skiria ir atleidžia iš Centro steigėjas įstatymų nustatyta tvarka. Direktoriumi skiriamas asmuo, turintis edukologijos (specialiosios pedagogikos) arba psichologijos magistro kvalifikacinį laipsnį ar jam prilygstančią specialiojo pedagogo ar psichologo profesinę kvalifikaciją ir ne mažesnę kaip penkerių metų praktinio darbo patirtį.

28. 54. Centro direktoriaus kompetencija:

28.1. 54.1. vadovauti Centro strateginio plano ir metinės veiklos programos rengimui, suderinus su steigėju juos tvirtinti ir vadovauti jų įgyvendinimui;

28.2. 54.2. priimti į darbą, atleisti iš jo, skirti drausmines nuobaudas ir skatinti Centro darbuotojus Lietuvos Respublikos

darbo kodekso

ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

28.3. 54.3. tvirtinti Centro darbo tvarkos taisykles, Centro išduodamo kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimo formą, kvalifikacijos tobulinimo programų ekspertų grupės sudėtį ir darbuotojų pareigybių aprašymus.

29. 55. Centro vardu sudaryti sutartis.

30. 56. Centro direktoriaus funkcijos:

30.1. 56.1. inicijuoti Centro veiklos planų ir programų rengimą;

30.2. 56.2. telkti specialistus Centro uždaviniams ir funkcijoms vykdyti bei numatytoms veiklos programoms įgyvendinti;

30.3. 56.3. stebėti, analizuoti ir vertinti Centro veiklą;

30.4. 56.4. rūpintis Centro intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais;

30.5. 56.5. atstovauti Centrui kitose institucijose;

30.6. 56.6. užtikrinti bendradarbiavimu pagrįstus santykius, etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, darbuotojų profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią aplinką;

30.7. 56.7. vykdyti kitas pareigybės aprašyme (nuostatuose) nustatytas funkcijas.

31. 57. Centro direktorius atsako už Centro veiklą, jos kokybę ir rezultatus, reikiamą specialistų išsilavinimą, tvarkomų dokumentų saugumą ir turimos informacijos konfidencialumą.

VII.

IX. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, DARBO APMOKĖJIMO TVARKA, TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

32. 58. Centrą darbuotojai priimami ir atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teises aktų nustatyta tvarka.

33. 59. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

34. 60. Centro darbuotojų teisės, pareigos ir atsakomybė nustatomos pareigybių aprašymuose.

35. 61. Centro specialistai atsako už vykdomų pedagoginių ir psichologinių ir kt. tyrimų kokybę, korektišką tyrimo metodiką ir gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą.

36. 62. Centro direktorius ir kiti darbuotojai už savo funkcijų vykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

VIII.

X. RYŠIAI

37. 63. Centras bendradarbiauja su Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriumi, švietimo pagalbą teikiančiomis institucijomis (pedagoginėmis psichologinėmis tarnybomis, pedagogų švietimo centrais, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru, Mokytojų kompetencijos centru), švietimo ir kt. įstaigomis.

IX.

XI. CENTRO TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ PANAUDOJIMAS

38. 64. Centras įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudojasi ir disponuoja priskirtomis patalpomis, statiniais, įrengimais ir kitu turtu, reikalingu šiuose nuostatuose numatytai veiklai vykdyti, kuris gali būti pirktas už Centro lėšas, dovanotas arba įgytas kitu teisėtu būdu teisės aktų nustatyta tvarka.

39. 65. Centras finansuojamas iš Kupiškio rajono savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.

40. 66. Centras gali turėti pajamų už suteiktas paslaugas, patalpų nuomą ir kitų nebiudžetinių lėšų.

41. 67. Centras gali gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr.21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

42. 68. Nebiudžetinės lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

43. 69. Centro buhalterinę apskaitą vykdo Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo įstaigų buhalterinės apskaitos tarnyba.

X

. XII. DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS

44. 70. Centro dokumentų valdymas organizuojamas teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

XI.

XIII. VEIKLOS PRIEŽIŪRA

45. 71. Tarnybos veiklą prižiūri steigėjas ir kitos valstybės įgaliotos institucijos.

46. 72. Tarnybos finansinę veiklos kontrolę vykdo Savivaldybės Kontrolieriaus tarnyba ir kitos įgaliotos institucijos.

XII.

XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

47. 73. Centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus tvirtina steigėjas.

48. 74. Nuostatai keičiami ir papildomi steigėjo ar Centro direktoriaus teikimu.

XIII.

XV. CENTRO REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS

49. 75. Centras reorganizuojamas, pertvarkomas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin, 2000, Nr.74 – 2262), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

XIV.

XVI. REGISTRAVIMAS

50. 76. Centras įregistruojamas, perregistruojamas ir išregistruojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

______________________