Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai

DĖL KUPIŠKIO VAIKŲ IR JAUNIMO UGDYMO CENTRO „VARPELIS”

Projektas Nr. TSP-158

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
 
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO VAIKŲ IR JAUNIMO UGDYMO CENTRO „VARPELIS”
TIPO PAKEITIMO
 
2007 m. Nr. TS-
Kupiškis
 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2004, Nr. 4-33) 11 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin.,1995, Nr. 104-2322) 5 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymu (Žin.,1998, Nr. 115-3228) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės     2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr.785 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo” (Žin., 2001, Nr. 57-2040), Kupiškio rajono savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:
1.   Pakeisti Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centro  „Varpelis” mokyklos grupę: iš  „neformaliojo  švietimo  mokykla ” į  „bendrojo lavinimo mokykla”.
2. Pakeisti Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centro  „Varpelis” tipą: iš „neformaliojo vaikų   švietimo  mokykla” į  „mokykla-darželis” .
3. Patvirtinti naujos redakcijos Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centro  „Varpelis” nuostatus (pridedama).
4.   Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gegužės 19 d. sprendimą Nr.TS-143 „Dėl Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centras  „Varpelis” nuostatų tvirtinimo”.
5. Įpareigoti Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centro  „Varpelis” direktorių patvirtintus Kupiškio  vaikų  ir  jaunimo  ugdymo  centro  „Varpelis” nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

Savivaldybės meras      
Parengė
Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas

Rimantas Jocius      
Savivaldybės administracijos vyr. specialistė (teisininkė)

Vida Mičiūdienė
Kanceliarijos skyriaus specialistė

Stasė Krestovienė

_______________________

20 KLAUSIMO

NAUJA REDAKCIJA

PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m.
birželio d. sprendimu Nr. TS-

KUPIŠKIO VAIKŲ IR JAUNIMO UGDYMO CENTRO „VARPELIS”
NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Visas įstaigos pavadinimas lietuvių kalba: Kupiškio vaikų ir jaunimo ugdymo centras „Varpelis”.

2. Sutrumpintas įstaigos pavadinimas – VJUC „Varpelis”.

3. Įsteigimo data – 1965-09-14. Pagrindas: Kupiškio rajono Darbo žmonių deputatų tarybos komiteto 1965 m. rugsėjo 14 d. sprendimas Nr. 294.

4. Kupiškio vaikų ir jaunimo ugdymo centro „Varpelis” (toliau – Centras) veiklos pradžia- 1970 m. kovo 15 d.

5. Centro teisinė forma ir priklausomybė: Kupiškio rajono savivaldybės biudžetinė švietimo įstaiga.

6. Centras yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga ir turintis savo antspaudą, kodas 190041033.

7. Grupė: neformaliojo švietimo mokykla, kodas 3160. bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.

8. Tipas: neformaliojo vaikų švietimo mokykla, kodas 3161 mokykla-darželis, kodas 3121.

9. Centro buveinė: Vytauto g. 26, LT-40115 Kupiškis.

10. Mokymo kalba: lietuvių.

11. Centro steigėjas Kupiškio rajono savivaldybė, kodas 188774975, Vytauto g. 2, LT- 40115, Kupiškis.

12. Ugdymo Mokymo forma: dieninė, mokymas namuose.

13. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas, kodas 800000, pagrindinė veiklos rūšis: ikimokyklinis ugdymas, kodas 801010.bendrasis pagrindinis specialusis mokymas, kodas 802120.

14. Kitos veiklos sritys ir rūšys: – ikimokyklinis specialusis ugdymas, kodas 801020, pradinis specialusis ugdymas, kodas 801040.

14.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 801010;

14.2. ikimokyklinis specialusis ugdymas, kodas 801020;

14.3. priešmokyklinis ugdymas;

14.4. pradinis specialusis mokymas, kodas 801040;

14.5. bendrasis pagrindinis specialusis mokymas, kodas 802120;

14.6. papildomas mokymas, kodas 804240;

14.7. socialinė globa, teikiama visą parą vaikams, kodas 853110.

15. Centre vykdomos programos:

15.1. ankstyvojo ugdymo programa;

15.2. 15.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

15.3. 15.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

15.4. specialioji pradinio ugdymo programa

15.5. specialioji pagrindinio ugdymo programa.

16. Išduodami išsilavinimo pažymėjimai:

16.1. Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

16.2. Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.

17. Centre yra bendrabutis. Jo buveinė- Vytauto g. 26, LT-40115 Kupiškis.

II. CENTRO TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

18. Centro tikslai ir uždaviniai:

18.1. sudaryti pedagogines, psichologines, materialines, higienines sąlygas, laiduojančias protinį emocinį ir fizinį vaiko saugumą, brandumo mokyklai lygį;

18.2. pažinti ikimokyklinio amžiaus vaiko dvasines ir fizines galias, ir padėti vaikui įgyti kasdieniniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymui(si) mokykloje būtinų kompetencijų;

18.3. padedant šeimai vykdyti vaikų ugdymo ir globos funkcijas.

19. Centro tikslai ir uždaviniai specialiųjų poreikių vaikams ir jaunuoliams organizuojant specialiųjų poreikių vaikų ir jaunuolių ugdymą:

19.1. teikiant pradinį ir pagrindinį specialųjį ugdymą sudaryti sąlygas didelių ir labai didelių (protinė ir kompleksinė negalia) specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams ir jaunuoliams ugdytis, įgyjant esminių kompetencijų, atsižvelgiant į jų gebėjimus ir fizinę bei psichinę būklę, gauti socialines paslaugas, prioritetą teikiant socialinei kompetencijai, įveikti socialinę atskirtį;

19.2.17.1. sudaryti pedagogines, psichologines, materialines, higienines sąlygas protinėms ir fizinėms galimybėms plėtoti, socialiai adaptuotis ir integruotis visuomenėje;

19.3.17.2. pažinti sutrikusio intelekto vaiko ir , jaunuolio dvasines ir fizines galias;

19.4. 17.3. ugdyti visus specialiųjų poreikių vaikus ir jaunuolius, atsižvelgiant į jų individualybę, sutrikimo specifiką bei sveikatos būklę, įsisavinant specialiąją mokymo programą;

19.5. 17.4. garantuoti, kad specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikai turėtų lygias teises mokytis bendrojo lavinimo ir papildomojo ugdymo įstaigose;

19.6. 17.5. atsižvelgus į specialiųjų poreikių jaunuolių gebėjimus, sudaryti jiems tęstinio lavinimo galimybes (rengti darbui, socialinei adaptacijai);

19.7. 17.6. tenkinti vaikų ir jaunuolių specialiuosius ugdymo ir saviugdos poreikius, aprūpinti specialiąja įranga ir specialiomis mokymo, ugdymo priemonėmis;

19.8. 17.7. bendradarbiauti su švietimo ir mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos įstaigomis, Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru pedagogine psichologine tarnyba, invalidų visuomeninėmis organizacijomis, užsienio analogiškomis organizacijomis, sveikatos centru, tėvais ar vaiko globėjais, rūpintojais.

20. 18. Centras vykdo vaikų, tarp jų ir vaikų, turinčių specialius specialiuosius ugdymosi poreikius, ugdymą:

20.1. 18.1. Centras yra ugdymo įstaiga sveikiems ikimokyklinio amžiaus vaikams;

20.2. 18.2. Centras yra švietimo ir ugdymo darbinio užimtumo įstaiga vaikams ir jaunuoliams, turintiems intelekto, protinio bei fizinius ir judėjimo sutrikimus. vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.

21. 19. Vaikai ir jaunuoliai, turintys ugdymo(si) sunkumų, vadovaujantis pedagoginės – psichologinės tarnybos Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro rekomendacijomis, ugdomi pagal individualias programas, sudarytas pedagogų ir patvirtintas Centro direktoriaus. Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas ar pedagogų parengtas ir Centro direktoriaus patvirtintas individualias programas.

22. 20. Vaiko ir jaunuolio gebėjimų ugdymas, protinės veiklos įgūdžių formavimas vykdomas pagal švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintą bendrąjį ugdymo planą.

23. 21.Organizuojamas sutrikusio intelekto jaunuolių darbinis užimtumas, mokoma buitinių įgūdžių, ugdomas savarankiškumas. papildomasis ugdymas ir socialinė globa.

24. 22.Centras ugdymo procesą organizuoja:

24.1.vadovaudamasis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis, pilietiškumo, humaniškumo, demokratiškumo, atsinaujinimo principais ir atsižvelgdamas į vietos bendruomenės poreikius, tradicijas, materialines ir pedagogines galimybes, Centras gali pasirinkti meninio ugdymo programą, ugdymo sistemą ir darbo metodus. pasirinktą meninio ugdymo kryptį.

24.2. Specialusis pradinis ir pagrindinis ugdymas teikiamas pagal visas privalomojo ir visuotinio švietimo programas. Prireikus šios programos keičiamos, pritaikomos, taip pat kuriamos specialiosios programos individualizuojamos ir teikiama papildoma pagalba.

25.23. Organizuojamas turiningas ugdytinių laisvalaikis ir poilsis.

26. 24. Užtikrinamas sanitarinio-higieninio dienos režimo laikymasis.

27. 25. Organizuojama racionali mityba.

28. 26. Užtikrinama racionali ir ekonomiška skirtų lėšų bei materialinių vertybių apskaita ir panaudojimo tikslingumas.

29.

27. Ugdymas organizuojamas atsižvelgiant į vaikų ir jaunuolių sveikatos būklę, psichines galimybes, griežtai laikantis pedagoginių rekomendacijų.

28. Pagrindinė ugdymo forma yra žaidimas, pamoka. Be jos pedagogai renkasi kitas formas: individualius užsiėmimus, individualias ir grupines pratybas, projektinę veiklą.

29. Žaidimuose, pratybose ir pamokose įgytos žinios, mokėjimai, įgūdžiai įtvirtinami pažintinėse ekskursijose, įvairioje meninėje veikloje.

30. Ugdymo organizavimo tvarką nustato pamokinės ir popamokinės veiklos tvarkaraščiai ir darbo grafikai. Jie sudaromi laikantis sanitarinio-higieninio dienos režimo rekomendacijų. Pamokų ir popamokinės veiklos tvarkaraščius aprobuoja Centro taryba ir tvirtina direktorius.

30. Atlieka Atliekamas vidaus auditas.

31. Centras veikia 5 dienas per savaitę savaitėje, 10,5 val. per dieną. Centre 2 grupės (vaikams ir jaunuoliams su įvairiais sveikatos sutrikimais) veikia ištisą parą.

32. Vaikams ir jaunuoliams su įvairiais sveikatos sutrikimais teikia bendrabučio paslaugas pagal poreikius.

32. Vaikams ir jaunuoliams, kuriems pedagoginės psichologinės tarnybos rekomenduota mokytis pagal individualias programas, žinios, įgūdžiai ir gebėjimai vertinami pagal ideografinę vertinimo sistemą.

33. Mokslo metai pradedami rugsėjo pirmą darbo dieną. Mokslo metų, atostogų trukmę ir laiką nustato ugdymo planas. Vasaros laikotarpiu organizuojama vaikų ir jaunuolių priežiūra ir globa.

34. Pusmečių pabaigoje rašomos ataskaitos apie kiekvieno vaiko ir jaunuolio įgytas žinias, susiformavusius mokėjimus ir įgūdžius. Siekiama, kad vertinimas atspindėtų vaikų ir jaunuolių sėkmę, pastangas, padarytą pažangą, leistų kiekvienam ugdytiniui pajusti asmenybės pripažinimą, skatintų mokymosi motyvaciją.

35. Logopedinės individualios ir grupinės pratybos vyksta popamokiniu metu. Grupių sudarymo kriterijus – kalbos sutrikimas.

36. Tvarkoma kiekvieno vaiko ir jaunuolio įgytų žinių, susiformavusių mokėjimų ir įgūdžių apskaita.

37. Popamokinė veikla organizuojama grupėse.

38. Įtvirtinamos žinios, įgytos pamokose ir užsiėmimuose.

39. Formuojami gyvenimo įgūdžiai.

40. Formuojamas elgesys ir emocijos.

41. Pedagogų veiklos priežiūra fiksuojama ataskaitose po stebėtų pamokų ar veiklos. Priežiūrą vykdo vadovai.

33. 42. Taikomas specialiųjų priemonių kompleksas negalių korekcijai ir ugdymui: spec. pedagogų, surdopedagogo, logopedo, technologijų kabinetai, dailės, judesio korekcijos, sporto ir renginių salės, relaksacijos kambarys.

III. CENTRO STRUKTŪRA. VAIKŲ IR JAUNUOLIŲ PRIĖMIMAS Į CENTRĄ PERĖJIMAS Į KITĄ

UGDYMO ĮSTAIGĄ

34.  Centre pagal ugdymo turinį ir vaikų poreikius veikia:

34.1. bendrosios paskirties grupės:

34.1.1. ankstyvojo ugdymo grupės;

34.1.2. ikimokyklinio ugdymo grupės;

34.1.3. priešmokyklinio ugdymo grupės.

34.2. Specialiosios paskirties grupės ir lavinamosios klasės vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių vaikams.

34.3. Savaitinė specialiosios paskirties grupė sukomplektuota Kupiškio rajono vaikams ir jaunuoliams su vidutiniais, dideliais ir labai dideliais specialiaisiais poreikiais ir Kupiškio miesto vaikams ir jaunuoliams su vidutiniais, dideliais

ir labai dideliais judesio ir padėties sutrikimais.

35.

43. Priimant vaikus į bendrosios paskirties grupes prioritetai teikiami:

35.1. vaikas (vaikai) turi tik vieną iš tėvų (kitas miręs, jam atimtos tėvystės arba motinystės teisės, yra dingę be žinios, atlieka bausmę įkalinimo įstaigoje);

35.2. mokinių ar studentų, besimokančių dieniniuose skyriuose, vaikams;

35.3. socialiai remtinų šeimų vaikams, kuriose yra 3 ir daugiau vaikų;

35.4. vienas iš tėvų yra pirmos ar antros grupės invalidas;

35.5. tėvas atlieka tikrąją karinę tarnybą;

35.6. Centrą lankančių vaikų broliams ir seserims

.

36. 43. Į bendros paskirties grupes vaikai priimami sveiki ikimokyklinio amžiaus vaikai nuo 1,5 metų iki 7 metų amžiaus. Tėvai tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikiaus prašymą, dokumentą apie vaiko sveikatos būklę, ir vaiko gimimo liudijimo nuorašą

37. Vaikų grupės komplektuojamos to paties arba tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, įvairaus amžiaus vaikų: lopšelio grupėje– ne daugiau 15 vaikų, darželio grupėje – ne daugiau 20 vaikų.

38. Priešmokyklinio ugdymo grupėje – ne daugiau kaip 20 vaikų ir ne mažiau kaip 5 vaikai.

39. Teikiant specialųjį ugdymą į lavinamąsias klases Centrą priimami neįgalūs ugdytiniai, turintys šiuos sutrikimus:

39.1.1. kompleksiniai sutrikimai;

39.1.2. kalbos ir kiti komunikacijos sutrikimai;

39.1.3. specifiniai pažinimo sutrikimai arba pažinimo procesų neišlavėjimas;

39.1.4. kiti raidos sutrikimai;

39.1.5. emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimai;

39.1.6. klausos sutrikimai;

39.1.7. judesio ir padėties sutrikimai;

39.1.8. lėtiniai somatiniai ir neurologiniai sutrikimai.

39. Į lavinamąsias klases priimami sutrikusio intelekto asmenys, kuriems nustatyti šie sutrikimai:

39.1. kompleksiniai sutrikimai, kurių derinius sudaro įvairaus laipsnio intelekto sutrikimai (vidutinis, žymus, labai žymus protinis atsilikimas) bei judesio ir padėties sutrikimai, silpnaregystė, neprigirdėjimas, sutrikdyta kalbos raida, kalbos ir kalbėjimo sutrikimai (rinolalija, artikuliacinė dislalija, dizartrija, anartrija), emocijų ir elgesio sutrikimai;

39.2. intelekto sutrikimai: labai žymus protinis atsilikimas; žymus protinis atsilikimas; vidutinis protinis atsilikimas.

40. 44. Į specialiojo ugdymo grupes, klases priimami 3-28 21 metų amžiaus vaikai ir jaunuoliai, turintys vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia prašymą, vaiko ar jaunuolio gimimo liudijimo nuorašą, dokumentą apie vaiko sveikatos būklę ir vystymosi sutrikimų ar Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro Pedagoginės psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko ar jaunuolio raidos sutrikimą.

41. 45. Vaikų ir jaunuolių grupės ir klasės komplektuojamos kasmet iki rugsėjo 1 d. rugsėjo mėnesį ir gali būti papildomos mokslo metų eigoje orientuojantis į grupių ir klasių komplektavimo normas.

42. 47. Bendrosios paskirties ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymo grupės skirtos 1,5 – 6(7) metų vaikams:

47.1. formuojamos 4 grupės: ankstyvojo ugdymo, ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo. Minimalus vaikų skaičius grupėse- 20.

43. 48. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialioji grupė skirta vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams nuo 3 iki 7 metų. Minimalus vaikų skaičius – 6.

44. 49. Lavinamosios klasės skirtos vaikams ir jaunuoliams nuo 7 iki 21 metų. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant – iki 28 metų

45. 50. Priėmimas ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą:

45.1. 50.1. ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai; tėvams (globėjams, rūpintojams)

45.2. 50.2. priešmokyklinis ugdymas gali būti pradedamas teikti anksčiau tėvų prašymu ir jeigu vaikas tokiam ugdymui yra pakankamai subrendęs, bet ne anksčiau negu jam sueis 5 metai. Vaiko brandumą priešmokykliniam ugdymui nustato Pedagoginės psichologinės tarnybos Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro darbuotojai;

46. Mokytis pagal specialiąją pradinio ugdymo programą priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, atitinkamos formos sveikatos pažymėjimą, Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro išvadą apie vaiko ar jaunuolio raidos sutrikimą.

47. Asmuo mokytis pagal specialiąją pagrindinio ugdymo programą priimamas tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą ir pateikus pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą.

48. 50.3. vaiko Asmens priėmimas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Centro ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės. Abu sutarties egzempliorius pasirašo Centro direktorius ir vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, o antras egzempliorius saugomas Centre; sutarties kopija segama į asmens bylą.

49. 50.4. Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje.

50. Mokymo sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu mokiniu bei Centro mokiniu, pradedančiu mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą, sudaroma jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikotarpiui.

51. 46. Vaikai ir jaunuoliai Vaikų ir jaunuolių priėmimas ir išvykimas įforminamas Centro direktoriaus įsakymu, Centro perkeliami į kitą mokymo ar ugdymo įstaigą remiantis tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu.

52. 51. Sudarius mokymo sutartį specialiųjų poreikių vaikų ir jaunuolių priėmimas ir išvykimas įforminamas Centro direktoriaus įsakymu ir įrašymu (išbraukimu) į abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla, kurioje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Baigusių Centrą vaikų ir jaunuolių dokumentai saugomi įstaigoje.

52.1. Mokiniui išvykus iš Centro, jo asmens byla lieka Centre. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėse nustatyto pavyzdžio pažyma apie mokymosi rezultatus.

52.2. Mokinio laikinas išvykimas gydytis ir mokytis įforminamas direktoriaus įsakymu nurodant laikino išvykimo priežastį.

53. Vaikų ir jaunuolių paskirstymas į grupes ir mokinių paskirstymas į klases įforminamas direktoriaus įsakymu;

52. Centre už vaikų ir jaunuolių ugdymą ir priežiūrą nustatytas mokestis:

52.1. sveikų ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvai moka per mėnesį pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose instrukciją;

52.2. specialiųjų poreikių vaikų ir jaunuolių tėvams (globėjams, rūpintojams) įvestas mokestis mokymo priemonei bei įrangai įsigyti. Mokesčio dydį nustato Kupiškio rajono savivaldybės taryba.

54. Užmokestį už vaikų ir jaunuolių išlaikymą Centre nustato Kupiškio rajono savivaldybės taryba.

IV. BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

55. 53. Vaikai ir jaunuoliai turi teisę:

55.1. 53.1. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;

55.2. 53.2. nustatyta tvarka naudotis Centro vadovėliais, knygomis, sporto ir renginių sale, judesio korekcijos, namų ruošos, logopedo, spec. pedagogo, surdopedagogo kabinetais;

55.3. 53.3. turėti higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą;

55.4. 53.4. dalyvauti popamokinėje veikloje, ugdytis ir būti ugdomi, atskleidžiant savo gebėjimus ir talentus;

55.5. 53.5. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą ir poreikius;

55.6. 53.6. bręsti doroviškai, ugdytis bendravimo kultūrą.

55.7. į tinkamą mitybą ir higieną;

55.8. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas.

56. Specialiųjų poreikių ugdytiniai turi teisę:

56.1. ugdytis ir būti ugdomi pagal savo gebėjimus ir potencialias galias, lemiančias asmenybės vystimosi ir socializacijos sėkmę;

56.2. gauti vaiko, jaunuolio gebėjimus atitinkantį individualų ugdymą bei socialinę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

56.3. pagarbų vertinimą į reiškiamas idėjas ir iniciatyvas;

56.4. lavinti sutrikimą kompensuojančias funkcijas;

56.5. mokiniai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, iki 21 metų ugdytis specialiosiose klasėse;

56.6. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius;

56.7. bręsti doroviškai, ugdytis bendravimo kultūrą;

57. 57. Vaikų ir jaunuolių pareigos:

57.1. siekti išsilavinimo ir išsimokslinimo;

57.1. 57.1. pagarbiai bendrauti su pedagogais ir kitais bendruomenės nariais;

57.2. 57.2. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Centro nuostatų bei elgesio taisyklių ir normų; Vidaus tvarkos taisyklių.

57.3. 57.3. tausoti Centro turtą;

57.4. 57.4. gerbti savo tėvus ir kitus šeimos narius.

58. 54. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę:

58.1. 54.1. gauti informaciją apie savo vaiko ar jaunuolio ugdymo(si) sąlygas, rezultatus, elgesį;

58.2. 54.2. dalyvauti ugdymo procese, sprendžiant vaiko ar jaunuolio galimybes, keliant jį į aukštesnį lygį, klasę;

58.3. 54.3. pateikti pageidavimus dėl individualių ugdymo programų vaikui ar jaunuoliui sudarymo;

58.4. 54.4. dalyvauti Centro savivaldos institucijų veikloje.

58.5. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis.

59.55. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos:

59.1.55.1. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo ir ugdymo(si) sąlygas;

59.2. 55.2. rūpintis vaikų ugdymu ir mokykline branda;

59.3.55.3. mokyklinę brandą pasiekus 6–7 m. vaikus nustatyta tvarka leisti į mokyklą;

59.4. 55.4. bendradarbiauti su pedagogais, sprendžiant vaikų ugdymo, sveikatos ir priežiūros klausimus;

59

.5.55.5. nustatyta tvarka mokėti už vaiko išlaikymą įstaigoje;

59.6. 55.6. mokyti vaikus ir jaunuolius atsakomybės, darbštumo, pasitikėjimo;

59.7. 55.7. pagal paskirtį naudoti vaikui ar jaunuoliui teikiamą finansinę ir materialinę pagalbą;

59.8.55.8. vykdyti pedagogų ir kitų specialistų, teikiančių pedagoginę ir psichologinę pagalbą, rekomendacijas;

59.9. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą bei įstaigą;

59.10. 55.9. atlyginti vaiko padarytą žalą Centrui;

59.11. 56. Apie vaiko ar jaunuolio ligą pranešti grupės auklėtojai pirmą ligos dieną.

60. 58. Mokytojai Pedagogai turi teisę:

60.1. 58.1. turėti pedagoginį kūrybiškumą laiduojančias darbo sąlygas, dirbti savitarpio pagalba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje;

60.2. 58.2. laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus, neprieštaraujančias pedagoginei etikai, bendriesiems pedagogikos, specialiosios psichologijos reikalavimams, rengti individualias ugdymo programas;

60.3. 58.3. tobulinti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą;

60.4. 58.4. reguliariai tobulinti pedagoginę kvalifikaciją, gauti metodinę pagalbą parenkant ir paruošiant specialiąsias mokymo priemones ir mokymo medžiagą darbui su specialiųjų ugdymo poreikių vaikais ir jaunuoliais su specialiųjų poreikių asmenimis; srityje;

60.5. 58.5. teikti siūlymus Centro vadovams dėl ugdymo programų, ugdymo planų, kitų ugdymo priemonių tobulinimo;

60.6. 58.6. dalyvauti Centro savivaldos institucijų veikloje;

60.7. 58.7. teikti siūlymus dėl darbo organizavimo tvarkos tobulinimo, vertinti dėl Centro vadovų vadybinę ir kolegų pedagoginę veiklą;

60.8. 58.8. atostogauti įstatymų tvarka ir naudotis Vyriausybės nustatytomis lengvatomis pedagogams.

61. 59. Mokytojai Pedagogai privalo:

61.1. 59.1. pasiruošti žaidimams, pamokoms, užsiėmimams, ugdomajai veiklai, papildomojo ugdymo renginiams ir kvalifikuotai, turiningai juos organizuoti;

61.2. 59.2. gerbti vaiko ir jaunuolio asmenybę, puoselėti jo savitumą ir savarankiškumą, ugdyti dorines nuostatas;

61.3. 59.3. realizuoti Lietuvos švietimo koncepcijos nuostatas, ugdymo programos turinį, vadovautis pedagoginės prevencijos principu, laiku pastebėti vaiko ar jaunuolio fizinės ir psichinės sveikatos sutrikimus ir apie tai informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) ir Centro direktorių;

61.4. 59.4. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ir jaunuoliams ugdymo, lavinimo ir mokymo programas, turinį ir tinkamai parinkti ugdymo priemones;

61.5. 59.5. stebėti ir tirti vaiko ir jaunuolio intelektinius gebėjimus, iškilus abejonėms kreiptis į Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centrą Pedagoginę psichologinę tarnybą dėl pakartotinio tyrimo (tėvams, globėjams, rūpintojams sutikus);

61.6. 59.6. bendradarbiauti, informuoti vaikų ir jaunuolių tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko problemas, sunkumus, pažangą ugdymo procese;

61.7. 59.7. analizuoti savo pedagoginę veiklą bendradarbiaujant su kolegomis, abipusiu susitarimu stebint vienas kito darbą;

61.8. 59.8. tobulinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, pasirengti darbui su specialiųjų poreikių vaikais, tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis;

61.9. 59.9. dalyvauti popamokinėje veikloje, padėti padedant vaikams ir jaunuoliams tenkinti jų saviraiškos bei saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, formuoti saugos darbe bei buityje įgūdžius;

61.10. 59.10. vykdyti Centro vadovų nurodymus, tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentaciją, laikytis darbo tvarkos taisyklių ir kitų teisės norminių aktų;

61.11. 59.11. suteikti vaikui ar jaunuoliui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurtą, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai Centro vadovams ar Vaikų teisių apsaugos tarnybai;

61.12.59.12. rūpintis vaikų ir jaunuolių sveikata ir jų sauga žaidimų, pamokų, papildomojo ugdymo bei Centro organizuotų renginių ir kitos veiklos metu;

61.13. laiku ir teisingai pildyti reikalingą dokumentaciją.

62. 60. Grupės auklėtoja privalo:

62.1. 60.1. kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuliuojančią grupės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese;

62.2. 60.2. rūpintis ugdytinių sveikata, tirti jų polinkius, interesus, imtis visų reikiamų priemonių padėti vaikui, patyrusiam smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą;

62.3. 60.3. domėtis vaikų veiklos ir poilsio režimu, informuoti tėvus apie vaiko ugdymąsi;

62.4. 60.4. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo metodus, parinkti tinkamas ugdymo priemones;

62.5. 60.5. ugdyti vaikų vertybines nuostatas, pilietiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenseną;

62.6. 60.6. bendrauti su kiekvienu vaiku ir jo šeima, burti grupėje dirbančius pedagogus ir kitus darbuotojus vaikų ugdymui tobulinti;

62.7. 60.7. vykdyti tikslią lankomumo apskaitą ir palaikyti glaudžius ryšius su Centro direktoriumi;

62.8. 60.8. tobulinti dalykines, pedagogines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis.

63. 61. Centro dietisto, slaugytojo, muzikos pedagogo, logopedo, spec. pedagogo, judesio korekcijos pedagogo, mokytojo (darbų), auklėtojų padėjėjų ir aptarnaujančio personalo teises ir pareigas bei darbo turinį reglamentuoja Centro nuostatai, pareigybių aprašymai pareiginė instrukcija, Centro vidaus darbo tvarkos taisyklės.

V. SAVIVALDA

64. 62. Centro taryba-aukščiausia savivaldos institucija, jungianti mokytojus pedagogus, tėvus (globėjus, rūpintojus), Centro darbuotojus, rėmėjus svarbiausiems veiklos strateginiams uždaviniams spręsti.

65. 63. Centro tarybą sudaro 9 tarybos nariai: iš jų 3 tėvų atstovai, 3 mokytojai pedagogai, 3 kiti Centro darbuotojai. Tarybos nariai renkami slaptu balsavimu 2 metų kadencijai.

66. 64. Pedagogus Mokytojus į Centro tarybą renka pedagogų mokytojų taryba, tėvus (globėjus, rūpintojus) visuotinis tėvų susirinkimas, Centro darbuotojus- darbuotojų susirinkimas.

67. 65. Centro tarybos pirmininką iš savo tarpo renka tarybos nariai. Centro direktorius tarybos nariu nerenkamas, tačiau tarybos darbe dalyvauja.

68. 66. Centro tarybos nuostatus tvirtina direktorius.

69. 67. Posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Centro direktorius prašo svarstyti iš naujo.

68. Direktorius negali būti tarybos pirmininkas, tačiau jis yra Centro tarybos narys.

70. 69. Centro tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų ir tėvų susirinkime.

71. 70. Be tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami Centro darbuotojai, vaikų tėvai, įvairių institucijų atstovai, rėmėjai.

72. Kupiškio rajono savivaldybės taryba, kitos švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustačiusios, kad Centro tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Centro tarybai juos svarstyti iš naujo. Centro tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

73. 71. Centro taryba:

73.1. 71.1. aprobuoja Centro nuostatus, Centro veiklos perspektyvas, vidaus darbo tvarkos taisykles, Centro saugos darbe nuostatus, ugdymo organizavimo tvarką;

73.2. 71.2. teikia siūlymus dėl Centro vaikų ir jaunuolių ugdymo tobulinimo;

73.3. 71.3. talkina formuojant materialinius resursus, sudarant saugias vaikų ir jaunuolių globos sąlygas;

73.4. 71.4. inicijuoja šeimos ir Centro bendradarbiavimą;

73.5. 71.5. nustato Centro finansinės – ūkinės veiklos perspektyvas, organizuoja nebiudžetinių lėšų kaupimą į Centro sąskaitą, planuoja ir tvirtina jų paskirstymą; kontroliuoja Centro ūkinę ir finansinę veiklą;

73.6. 71.6. talkina Centrui organizuojant pedagogų, bendruomenės, vaikų ir jaunuolių poilsį, popamokinę veiklą, vasaros poilsį;

73.7. vertina Centro vadovų vadybinę veiklą, išsako nuomonę jiems atestuojantis;

73.8. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją;

73.9. aptaria siūlymus dėl ugdymo priemonių, vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

73.10. 71.7. Centro tarybos nutarimai, patvirtinti Centro direktoriaus, privalomi visai Centro bendruomenei.

74. 72. Pedagogų Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija. Ją sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas, dirbantys pedagogai mokytojai, medicinos darbuotojas ir kiti pedagoginiai darbuotojai. Jos darbe gali būti kviečiami ir kiti Centro darbuotojai, kitų savivaldos institucijų atstovai.

75. 73. Pedagogų Mokytojų tarybai vadovauja Centro direktorius.

76. 74. Pedagogų Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Esant reikalui gali būti šaukiamas neeilinis pedagogų mokytojų tarybos posėdis.

77. 75. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tuo metu dirbančių jos narių.

78. 76. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

79. 77. Pedagogų Mokytojų taryba:

79.1. 77.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus;

79.2. 77.2. parenka ir analizuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ugdymo planus, programas;

79.3.77.3. svarsto Centro strateginę ir metinę veiklos programą, analizuoja ugdymo procesą ir jo rezultatus;

79.4. 77.4. vertina pedagogų praktinį darbą;

79.5. 77.5. svarsto pedagoginės, metodinės veiklos klausimus;

79.6. 77.6. priima sprendimus dėl pedagogų atitikimo siekiamai kvalifikacinei kategorijai;

79.7. 77.7. kartu su Centro specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais) sprendžia vaikų ir jaunuolių sveikatos, saugos darbe, poilsio ir mitybos klausimus;

79.8. 77.8. numato bendradarbiavimo su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir visuomene kryptis;

79.9. 77.9. Mokytojų pedagogų tarybos nutarimai, patvirtinti Centro direktoriaus, privalomi visai Centro bendruomenei.

VI. VALDYMAS

80.

78. Centrui vadovauja direktorius.

81. 79. Direktorius:

82.1. 79.1. telkia mokytojus, kitus pedagoginius darbuotojus ir visą kolektyvą valstybiniams ikimokyklinio, priešmokyklinio ir specialiojo ugdymo uždaviniams įgyvendinti;

82.2. 79.2. kartu su Centro bendruomene numato Centro strateginį planą, rengia metines veiklos programas, nuostatus, Centro darbo tvarkos taisykles ir teikia aprobuoti Centro tarybai;

82.3. 79.3. vadovavimą įstaigai grindžia demokratiškumo principais, skatinančiais kiekvieno darbuotojo iniciatyvą ir reikalaujantis asmeninės atsakomybės;

82.4.

skiria vadybines funkcijas pavaduotojui, sudaro galimybę savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

82.5. inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir juos tvirtina;

82.6. 79.4. organizuoja visų pedagogų ir kito personalo darbą vaikų ir jaunuolių protinio ir fizinio vystymosi sutrikimų korekcijos kryptimi;

82.7. 79.5. skatina naujų darbo ir veiklos formų ir metodikų kūrimą ir diegimą;

82.8. 79.6. rūpinasi Centro materialiniais, fiziniais ir intelektualiniais ištekliais, racionaliu jų panaudojimu, darbų ir civiline sauga;

82.9. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams;

82.10. rengia darbo tvarkos taisykles, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos modelį;

82.11. sudaro mokymo sutartis su mokiniais bei jų tėvais (globėjais, rūpintojais);

82.12. atsako už griežtos apskaitos dokumentų sutvarkymą;

82.13. 79.7. rūpinasi pedagogų profesine kvalifikacija, skatina juos atestuotis;

79.8. tvirtina charakteristikas pedagogų atestacijai;

82.14. 79.9. palaiko ryšius su vaikų ir jaunuolių tėvais, Centro rėmėjais, visuomene, supažindina juos su Centro veiklą reglamentuojančiais dokumentais, bendradarbiauja su savivaldos institucijomis, referuota apie švietimo reformos vykdymą, informuoja apie ugdymo rezultatus, perspektyvines Centro veiklos programas;

79.10. sudaro sąlygas valstybinėms švietimo inspekcijos inspektoriams, Savivaldybės specialistams, pedagogų ir vadovų atestacijos komisijų, kitų suinteresuotų žinybų specialistams stebėti Centro veiklą;

82.15. 79.11. skatina bei skiria nuobaudas darbuotojams;

82.16. 79.12. organizuoja ugdymo procesą, stebi organizuoja ir stebi ugdymo procesą, vertina ugdymo rezultatus;

82.17. rengia ir skleidžia informaciją apie Centrą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, Centro vidaus audito rezultatus), atlieka Centro steigėjo priskirtas funkcijas, įtvirtintas nuostatuose ir direktoriaus pareigybės aprašyme.

83.80. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

83.1. 80.1. telkia mokytojus ir kitus pedagoginius darbuotojus Centro reformų įgyvendinimui;

83.2.

80.2. rengia ugdymo plano, programų, mokymo priemonių, naujų ugdymo metodų ir formų aptarimus ir įgyvendinimą, sudaro pamokų ir papildomojo ugdymo tvarkaraščius;

83.3. 80.3. organizuoja inicijuoja pedagogų dalykinės ir metodinės kvalifikacijos kėlimoą priemones;

83.4

. 80.4. sistemingai stebi, analizuoja ir vertina vaikų, jaunuolių ugdymą, kaupia ir analizuoja duomenis, fiksuoja ugdymo kokybės pokyčius;

83.5. 80.5. užtikrina dienos režimo vykdymą atsižvelgiant į vaikų ir jaunuolių amžių, sveikatos būklę;

83.6. 80.6. organizuoja vaikų ir jaunuolių stebėjimą ir tyrimą; iškilus abejonėms kreipiasi į pedagoginę psichologinę tarnybą Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centrą dėl pakartotinio ištyrimo pakartotinam ištyrimui;

83.7. vadovauja Specialiojo ugdymo komisijai, rūpinasi specialiųjų poreikių vaikų ugdymu;

83.7.1. Centro specialiojo ugdymo komisija gali kreiptis į Kupiškio rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centrą pakartotinam asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimui, gavę tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą raštu.

83.8. 80.7. prižiūri programų vykdymą vykdo ugdymo proceso priežiūrą;

83.9. 80.8. skatina pedagogus savarankiškam profesiniam tobulėjimui, dalykiniam bendravimui, skatina atestuotis;

83.10. 80.9. rengia visų pedagogų atestacijos dokumentus, teikia jas juos svarstyti pedagogų mokytojų tarybai ir tvirtinti Centro direktoriui;

83.11. vykdo mokinių apskaitą, atsako už mokinių duomenų bazės sutvarkymą;

83.12. inicijuoja metodinę veiklą, rūpinasi mokytojų gerosios patirties sklaida;

83.13. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą;

83.14. 80.10. tiesiogiai atsako už jam pavestus darbo barus ir atsiskaito Centro direktoriui;

83.15. 80.11. nesant įstaigoje direktoriaus, organizuoja Centro darbą. Vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

83.16. 80.12. vykdo įstaigos veiklos ir jos rezultatų vertinimą, vykdo vidaus auditą Centre.

84. 81. Ūkvedys Ūkio vedėjas:

84.1. 81.1. rūpinasi Centro materialiniais, informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena, priešgaisrine apsauga, saugos taisyklių vykdymu;

84.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;

84.3. rūpinasi Centro pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių tinkamu eksploatavimu ir apsauga;

84.4. tvarko prekių, materialinių vertybių apskaitą, laiku atlieka inventorizaciją;

84.5. organizuoja darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo reikalavimų realizavimą;

84.6. vykdo kitas pareigybės aprašyme numatytas funkcijas. 85. Centro vadovybė atsako už švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, kitų teisės aktų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai. 86. Centro vadovams ir kitiems dirbantiems, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.

VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO ORGANIZAVIMAS

87.

82. Centro direktoriaus pareigybės aprašymą tvirtina, direktorių atviro konkurso būdu pareigoms skiria ir atleidžia steigėjas teisės aktų nustatyta tvarka.

88. 83. Direktoriaus pavaduotoją, mokytojus, kitus pedagoginius darbuotojus ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro direktorius įstatymų nustatyta tvarka.

89 84. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai ir steigėjo sprendimai.

VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

90.

85. Centro vadovai ir mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

91. 86. Centro vadovai ir pedagogai turi teisę ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. Centro darbuotojai turimą kvalifikaciją gali tobulinti tarptautiniuose, respublikiniuose, apskrities, rajoniniuose kursuose, seminaruose ir mokymuose.

IX. CENTRO RYŠIAI

92.

87. Centras pavaldus Kupiškio rajono savivaldybės tarybai.

93. 88. Centras bendrauja su jo veiklą įtakojančiais juridiniais bei fiziniais asmenimis, invalidų draugijomis, Kupiškio rajono, Respublikos ugdymo įstaigomis, visuomeninėmis organizacijomis.

94. 89. Centras turi teisę savarankiškai bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių įstaigomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo pedagogais, bendrų renginių organizavimo, vadovaudamasis veikiančiais įstatymais, gali stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose.

X. CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

95.

90. Centro veiklos priežiūra vykdoma pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.

96. 91. Valstybinę Centro veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija, Panevėžio apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyrius pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.

97. 92. Centro finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos Valstybinės kontrolės institucijos ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

98. 93. Centro vidaus audito vykdymą inicijuoja Centro vadovai.

XI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ PANAUDOJIMAS

99.

94. Centras patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės ir Savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.

100. 95. Centras finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.

101. 96. Centras gali turėti pajamų už suteiktas paslaugas, patalpų nuomą, fizinių ir juridinių asmenų paramos ir kitų nebiudžetinių lėšų.

102. 97. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

103. 98. Centro finansines operacijas vykdo Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus centralizuota buhalterija. Švietimo įstaigų buhalterinės apskaitos tarnyba.

 

XII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

104.

99. Centro nuostatus tvirtina steigėjas Centro tarybai pritarus.

105. 100. Centro nuostatai keičiami ir papildomi pasikeitus bendriesiems nuostatams, steigėjo, Centro vadovų ar Centro tarybos iniciatyva. Centro nuostatų redakciją tvirtina steigėjas.

XIII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS

106. 101. Centro dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės.

XIV. CENTRO REGISTRAVIMAS

107. 102. Centras registruojamas Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.

 

 

XV. CENTRO PABAIGA IR PERTVARKYMAS

108.

103. Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas steigėjo iniciatyva vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintais Švietimo įstaigų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo nuostatais.

109. 104. Centro steigėjas apie Centro reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti Centro bendruomenei ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Centro reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios.

110. 105. Centro direktorius reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant Centrą, darbuotojams apie tai turi pranešti Lietuvos Respublikos darbo kodekso numatyta tvarka.

XVI. NUOSTATŲ ĮFORMINIMAS

111. 106. Centro nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, visi lapai sunumeruojami.

112. 107. Nuostatai keičiami ir pildomi laikantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro, ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.

_____________________________

SUDERINTA
Centro tarybos
2007-05-30 posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr.5)

 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“