Kupiškio L. Stuokos-Gucevičiaus aikštė

Priėmimas į darbą            

Atviri duomenys                
Teisinė pagalba                

Rinkliava už atliekas             

Viešieji pirkimai              

Užimtumo informacija                  
Kupiškio rajonas                 
Seniūnijos                             

Nuorodos                     

Įveskite pašto adresą ir gaukite naujienas pirmieji

Mero potvarkiai ir administracijos direktoriaus įsakymai

DĖL ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS PRIE KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NUOSTATŲ, ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLO, NUTARIMO ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE FORMŲ IR JŲ PILDYMO TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

Projektas Nr. TSP-148

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS
DĖL ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS PRIE KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NUOSTATŲ, ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLO, NUTARIMO ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE FORMŲ IR JŲ PILDYMO TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

2007 m. Nr. TS-
Kupiškis


  Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr.91-2832; 2003, Nr.17-704)  17 straipsnio 6 punktu ir atsižvelgdama į  Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (Žin., 1985, Nr. 1-1) 5 straipsnį, 259 straipsnį, 2591 straipsnį, 260 straipsnį, 286 straipsnį, Kupiškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:
 1. Patvirtinti pridedamus:
  1.1. Administracinės komisijos prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos nuostatus ir jų priedus;
  1.2. Administracinio teisės pažeidimo protokolo formą;
 1.3.  Administracinio teisės pažeidimo protokolo formos pildymo tvarkos aprašą;
  1.4. Administracinės komisijos prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formą;
  1.5. Administracinės komisijos prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formos pildymo tvarkos aprašą.
    2. Nustatyti, kad šiuo sprendimu patvirtintos Kupiškio rajono savivaldybės administracinio teisės pažeidimo protokolo, Kupiškio rajono savivaldybės nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formų dalių apimtys prireikus gali būti keičiamos, o pildant kompiuterinę formą  nebūtina   braižyti linijų ir nurodyti po jomis įrašytų rekvizitų pavadinimų.
       3. Nurodyti Kupiškio rajono savivaldybės administracijos tarnautojams ir darbuotojams, įgaliotiems surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus dėl administracinių teisės pažeidimų, vadovautis patvirtinta Administracinio teisės pažeidimo protokolo forma ir jos pildymo tvarkos aprašu.
        4. Nurodyti Administracinei komisijai prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos savo veikloje vadovautis patvirtinta Kupiškio rajono savivaldybės nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje forma ir jos pildymo tvarkos aprašu.

Savivaldybės meras     
Parengė
Savivaldybės administracijos
vyr. specialistė (teisininkė)

Vida Mičiūdienė
Kanceliarijos skyriaus specialistė

Stasė Krestovienė

____________________

PATVIRTINTA
 Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2007 m. birželio    d. sprendimu Nr. TS-

ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS PRIE KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šie nuostatai reglamentuoja Administracinės komisijos prie Kupiškio rajono savivaldybės tarybos (toliau – Administracinė komisija) uždavinius, teises, kompetenciją, darbo organizavimą ir atskaitomybę.
2. Administracinė komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Administracinių teisės pažeidimų kodeksu (toliau – ATPK), kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais,   Kupiškio   rajono   savivaldybės   tarybos   sprendimais,   Savivaldybės   administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais nuostatais.
3. Administracinė komisija yra kolegialus organas, nagrinėjantis ATPK jos kompetencijai priskirtas  administracinių  teisės  pažeidimų bylas.  Administracinę  komisiją iš  6  narių  sudaro Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui.
4. Administracinę  komisiją  sudaro  komisijos  pirmininkas, jo  pavaduotojas   ir  nariai. Administracinės komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai bei rajono bendruomenės atstovai. Sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.
5. Administracinė komisija turi herbinį antspaudą su pavadinimu „Lietuvos Respublika, Kupiškio rajono savivaldybės taryba – Administracinė komisija” ir nustatytos formos dokumentų blankus.
6. Komisija nėra juridinis asmuo, neturi savo atsiskaitomosios sąskaitos.

II. ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR TEISĖS

7.  Administracinės komisijos uždaviniai:
7.1. laiku, visapusiškai ir objektyviai išaiškinti kiekvienos bylos aplinkybes;
7.2. išspręsti bylą tiksliai pagal įstatymus;
7.3. kontroliuoti priimto nutarimo vykdymą;
7.4. išsiaiškinti priežastis, dėl kurių daromi administraciniai teisės pažeidimai, užkirsti kelią teisės pažeidimams, siekti, kad piliečiai ir pareigūnai laikytųsi Lietuvos Respublikos Konstitucijos bei kitų įstatymų, gerbtų kitų piliečių teises, garbę ir orumą, sąžiningai vykdytų savo pareigas, jaustų atsakomybę visuomenei.
8. Administracinė komisija turi teisę:
8.1. gauti iš Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir iš valstybės tarnautojų bei darbuotojų, neįeinančių į struktūrinius padalinius, darbui reikalingą informaciją ir dokumentus;
8.2. naudotis  Savivaldybės   administracijos    žinioje    esančiomis    techninėmis    bei organizacinėmis priemonėmis;
8.3. bendradarbiauti su valstybės, savivaldybių ir kitomis institucijomis, organizacijomis komisijos veiklos klausimais.

III. ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

9. Administracinės komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Jie šaukiami prireikus, atsižvelgiant į administracinių bylų skaičių ir specifiką. Apie šaukiamą posėdį informuojami Administracinės komisijos nariai ir asmenys, dalyvaujantys administracinio teisės pažeidimo bylos procese.
10. Administracinės komisijos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių.
11. Nutarimai priimami dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus nulemia posėdžio pirmininko balsas.
12. Administracinės komisijos  darbą organizuoja bei komisijos posėdžiams  vadovauja komisijos pirmininkas. Jei jo nėra  – pirmininko pavaduotojas.
13.  Administracinės komisijos sekretorius:
13.1. priima ir registruoja gautus administracinių teisės pažeidimų protokolus, surašytus tik pagal ATPK reikalavimus;
13.2. praneša komisijos nariams ir dalyvaujantiems byloje asmenims apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką;
13.3. rengia medžiagą komisijos posėdžiams, išreikalauja reikalingą papildomą medžiagą;
13.4. įteikia arba išsiunčia priimtus nutarimus šių nuostatų 32 punkte nurodytiems asmenims;
13.5. siunčia nutarimus vykdyti priverstinai.
14. Administracinė komisija savo veikloje naudoja nustatytos formos dokumentus (komisijos posėdžio protokolas, administracinių teisės pažeidimų protokolų registras (1 priedas), nutarimų administracinių teisės pažeidimų bylose registras (2 priedas).
15. Administracinių teisės pažeidimų bylos ir kiti dokumentai saugomi penkerius metus. Pasibaigus saugojimo laikui, jos nustatyta tvarka sunaikinamos.
16.  Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
17.Teismuose ar kitose institucijose Administracinei komisijai atstovauja komisijos pirmininkas arba komisijos sekretorius, gavę Savivaldybės mero įgaliojimus.

IV. ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ BYLŲ TEISENA

18. Administracinė   komisija   administracinių  teisės  pažeidimų  bylas   nagrinėja  pagal administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens gyvenamąją vietą.                        
19. Administracinė nuobauda gali būti skiriama ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo teisės pažeidimo padarymo dienos, o esant trunkamam teisės pažeidimui – per šešis mėnesius nuo jo paaiškėjimo dienos. Komisija vadovaujasi ir kitais ATPK ar kitų įstatymų nustatytais terminais.
20. Administracinių teisės pažeidimų bylos nagrinėjamos viešai, procesas vyksta valstybine kalba. Dalyvaujančiam byloje asmeniui, nemokančiam lietuvių kalbos, užtikrinama teisė kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kurią jis moka, ir naudotis vertėjo paslaugomis.
21. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato ar kito įgalioto atstovo, turinčio aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą, pagalba, apskųsti priimtą nutarimą.
  23. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą. Tuo atveju, kai yra gautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, ji gali būti išnagrinėta nedalyvaujant asmeniui, jeigu Administracinė komisija, pripažinusi neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą.
24. Įstatymų numatytais atvejais ir tvarka administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens ir nukentėjusiojo interesams turi teisę atstovauti jų įstatyminiai ar įgalioti atstovai. Įgaliotu atstovu  nagrinėjant administracinio teisės pažeidimo bylą gali būti advokatas ar asmuo, turintis aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą.
25. Ruošdamasi nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą, Administracinė komisija išsiaiškina ir išsprendžia šiuos klausimus:
25.1. ar priklauso komisijos kompetencijai nagrinėti tą bylą;
25.2. ar teisingai surašytas administracinio teisės pažeidimo protokolas ir kita bylos medžiaga;
25.3. ar pranešta asmenims, dalyvaujantiems nagrinėjant bylą, apie bylos nagrinėjimo laiką ir vietą;
25.4. ar išreikalauta reikalinga papildoma medžiaga;
25.5. ar  tenkintini,  ar atmestini  administracinėn  atsakomybėn  traukiamo  asmens, nukentėjusiojo, jų įstatyminių atstovų, advokatų ar kitų įgaliotų atstovų prašymai.
26. Byla pradedama nagrinėti paskelbus komisijos sudėtį. Komisijos posėdžio pirmininkas informuoja, kokia byla bus nagrinėjama, kas traukiamas administracinėn atsakomybėn, išaiškina dalyvaujantiems nagrinėjant bylą asmenims jų teises ir pareigas. Po to paskelbiamas administracinio teisės  pažeidimo  protokolas,   išklausomi  prašymai,  nustatyta  tvarka išklausomi dalyvaujantys nagrinėjant bylą asmenys ir ištiriami įrodymai.
27. Administracinės komisijos posėdžio metu rašomas protokolas, kuriame nurodoma:
27.1. posėdžio vieta ir data;
27.2. komisijos sudėtis;
27.3. nagrinėjamos bylos turinys;
27.4. žinios apie asmenų, turinčių dalyvauti nagrinėjant bylą, atvykimą;
27.5. asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant bylą, paaiškinimai, prašymai ir jų svarstymo rezultatai;
27.6. dokumentai ir daiktiniai įrodymai, ištirti nagrinėjant bylą;
27.7. žinios apie priimto nutarimo paskelbimą ir jo apskundimo tvarkos bei terminų išaiškinimą.
28. Administracinė komisija, nagrinėdama bylą, privalo išaiškinti:
28.1. ar buvo padarytas administracinis teisės pažeidimas;
28.2. ar asmuo kaltas dėl jo padarymo;
28.3. ar jis trauktinas administracinėn atsakomybėn;
28.4. ar yra atsakomybę lengvinančių arba sunkinančių aplinkybių;
28.5. ar padarytas turtinis nuostolis;
28.6. kitas aplinkybes, turinčias esminę reikšmę bylai.
29. Išnagrinėjusi administracinio teisės pažeidimo bylą, Administracinė komisija priima nutarimą. Nutarime turi būti:
29.1. nutarimą priėmusio organo (pareigūno) pavadinimas;
29.2. bylos nagrinėjimo data;
293. žinios apie asmenį, kurio byla nagrinėjama;
29.4. žinios apie kitus, byloje dalyvaujančius asmenis;
29.5. bylos nagrinėjimo metu nustatytų aplinkybių išdėstymas ir motyvuotas jų įvertinimas;
29.6. ATPK straipsnio, straipsnio dalies ar kito teisės akto, numatančio atsakomybę už šį pažeidimą, kurio reikalavimus pažeidė asmuo, nurodymas;
29.7. byloje priimtas sprendimas;
29.8. išieškotino nuostolio dydis, jo atlyginimo terminas ir tvarka, jeigu kartu sprendžiamas klausimas dėl pažeidėjo padaryto turtinio nuostolio atlyginimo;
29.9. išspręstas klausimas apie paimtus daiktus ir dokumentus;
29.10. nurodyta nutarimo apskundimo tvarka ir terminas.
30. Priimtą nutarimą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Nutarimas tvirtinamas komisijos antspaudu.
31. Administracinė komisija priima vieną šių nutarimų:
31.1. skirti administracinę nuobaudą;
31.2. bylą nutraukti, esant vienai iš aplinkybių, numatytų ATPK 250 ir 251 straipsniuose;
31.3. motyvuotai perduoti ją nagrinėti kitai įgaliotai nagrinėti bylą institucijai (pareigūnui).
32. Jeigu administraciniu teisės pažeidimu piliečiui, įmonei, įstaigai arba organizacijai padarytas turtinis nuostolis, Administracinė komisija, spręsdama klausimą dėl nuobaudos skyrimo už administracinį teisės pažeidimą, turi teisę kartu spręsti klausimą dėl to, kad kaltininkas atlygintų turtinį nuostolį, jeigu jo suma neviršija penkių šimtų litų.
Kitais atvejais klausimas dėl administraciniu teisės pažeidimu padaryto turtinio nuostolio atlyginimo sprendžiamas civilinio proceso tvarka.
33. Administracinės komisijos nutarimas įsigalioja nuo jo priėmimo momento ir skelbiamas tuoj pat, baigus nagrinėti bylą.
34. Nutarimo nuorašas per tris dienas įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio nutarimas priimtas, institucijai, kurio pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, taip pat nukentėjusiajam. 
Nutarimo nuorašas įteikiamas pasirašytinai. Jeigu nutarimo nuorašas išsiunčiamas, apie tai įrašoma byloje.
                       35. Administracinė komisija, nustačiusi priežastis ir sąlygas, turėjusias įtakos padaryti administracinius teisės pažeidimus, pateikia įmonių,  įstaigų,  organizacijų vadovams ir kitiems pareigūnams pasiūlymus imtis priemonių, kad būtų pašalintos tos priežastys ir sąlygos. Šie asmenys per vieną mėnesį nuo pasiūlymo gavimo dienos privalo pranešti Administracinei komisijai, kokių imtasi priemonių.

V. ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS NUTARIMŲ APSKUNDIMO IR VYKDYMO TVARKA

  36. Administracinės komisijos priimti nutarimai per dešimt dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti skundžiami Panevėžio apygardos administraciniam teismui. Skundas paduodamas tiesiogiai teismui arba siunčiamas per Administracinę komisiją. Administracinė komisija skundą kartu su byla per tris dienas nusiunčia Panevėžio apygardos administraciniam teismui.
Nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje gali apskųsti asmuo, kurio atžvilgiu jis priimtas, institucija, kurio pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, taip pat nukentėjusysis.
37. Nutarimas skirti įspėjimą įvykdomas paskelbiant nutarimą, baigus nagrinėti bylą.
38. Baudą pažeidėjas turi sumokėti ne vėliau kaip per penkiolika dienų nuo nutarimo skirti baudą įteikimo jam dienos, o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per penkiolika dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.
39. Jeigu pažeidėjas nesumoka baudos per nustatytą terminą, Administracinė komisija siunčia šį nutarimą vykdyti priverstinai.
40. Tuo atveju, kai priimami keli nutarimai skirti administracines nuobaudas vienam asmeniui, kiekvienas nutarimas vykdomas atskirai.
41. Kai teisės pažeidimą padarę nepilnamečiai nuo šešiolikos iki aštuoniolikos metų amžiaus neturi savarankiškų pajamų, bauda išieškoma iš tėvų arba juos atstovaujančių asmenų.
42. Nutarimas skirti administracinę nuobaudą ATPK nustatyta tvarka gali būti perduotas vykdyti per tris mėnesius nuo priėmimo dienos.
43. Komisija gali atidėti nutarimo vykdymą iki vieno mėnesio ATPK nustatyta tvarka.
44. Komisija nustatyta tvarka kontroliuoja, kaip vykdomas nutarimas išieškoti administracinę nuobaudą.
45. Nutarimą skirti administracinę nuobaudą privalo vykdyti valstybinės ir visuomeninės institucijos, įmonės, įstaigos organizacijos, pareigūnai ir piliečiai.

VI. ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ

46. Administracinės komisijos pirmininkas vieną kartą per metus atsiskaito už komisijos darbą Savivaldybės tarybai.
47. Komisijos nuostatai gali būti keičiami ar pildomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________

PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2007 m. birželio 21  d. sprendimu Nr. TS-   

ADMINISTRACINĖS KOMISIJOS PRIE KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS  NUTARIMO ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO  BYLOJE FORMOS PILDYMO TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 1. Šis Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formos pildymo tvarkos aprašas (toliau –  Aprašas) nustato  administracinio teisės  pažeidimo byloje (toliau – Byla) priimto nutarimo  formos (toliau – forma) užpildymo tvarką. Kupiškio rajono savivaldybės administracinė komisija naudoja formą  ir laikosi Aprašo, nagrinėdama ir  priimdama sprendimus Bylose pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 282 straipsnyje nustatytus terminus.
 2. Aprašas parengtas vadovaujantis ATPK, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 „Dėl Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių patvirtinimo” (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr.60-2169) ir kitais teisės aktais.
 3. Jeigu forma pildoma (spausdinama) keliuose lapuose, tai numeruoti pradedama nuo antrojo lapo, numeriai arabiškais skaitmenimis be jokių papildomų simbolių (taškelių, brūkšnelių ar panašiai) rašomi viršutinės  lapo paraštės centre.
 4. Forma pildoma aiškiai, įskaitomai, be trynimų ir braukymų. Taisymai turi būti patvirtinti dokumentą surašiusio pareigūno parašu.
 5. Formą sudaro įžanginė, dėstomoji, rezoliucinė ir baigiamoji dalys.

II. ĮŽANGINĖS DALIES PILDYMAS
 
 6. Šioje formos dalyje turi būti nurodoma:
 6.1. dokumento sudarytojo (Kupiškio rajono savivaldybės) pavadinimas, kuris turi būti rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis;
 6.2. dokumento sudarymo data ir sudarymo vieta;
 6.3. nutarimą priėmusio kolegialaus organo pavadinimas;
 6.4. žinios apie asmenį, įtariamą administracinio teisės pažeidimo padarymu:
 6.4.1. vardas, pavardė, asmens kodas (jeigu neturi dokumento su asmens kodu – kito asmenį identifikuojančio dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data);
 6.4.2. gyvenamoji vieta: apskritis, savivaldybė, miestas (kaimas), gatvė, namas, butas, telefono numeris (gyvenamąja vieta laikoma deklaruotoji gyvenamoji vieta (jei tokia yra) ar ta vieta, kur asmuo nuolat ar daugiausia gyvena));
 6.4.3. darbovietės pavadinimas ir adresas (jei asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, yra verslininkas – verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymėjimo ar  kito dokumento numeris, išdavimo data ir vieta), pareigos (jei asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, yra moksleivis (studentas) – mokslo įstaigos pavadinimas ir adresas, asmens statusas, statusą patvirtinantį dokumentą išdavusi institucija, dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data ir vieta);
 6.5. Bylos numeris;
 6.6. administracinio teisės pažeidimo protokolo numeris ir surašymo data.
 
III. DĖSTOMOSIOS DALIES PILDYMAS
 
 7. Šioje formos dalyje turi būti nurodomos Bylos nagrinėjimo metu nustatytos aplinkybės:
 7.1. administracinio teisės pažeidimo pobūdis (kėsinimosi objektas ir jo vertingumas, pažeidimo padarymo būdas, laikas, vieta, įrankiai ir priemonės, žalos pobūdis ir dydis ir panašiai);
 7.2. asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, apibūdinimas (šeiminė  padėtis, išlaikytinių skaičius, išsilavinimas, sveikatos būklė, elgesys iki pažeidimo padarymo (anksčiau padaryti pažeidimai ar nusikaltimai) ir po pažeidimo padarymo: ar prisipažino padaręs pažeidimą, ar gailisi, koks požiūris į savanorišką žalos atlyginimą ir panašiai);
 7.3. asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, kaltės laipsnis (ar tai tyčinis pažeidimas,  ar dėl neatsargumo, pažeidimo tikslai ir motyvai);
 7.4. jeigu yra nustatytos lengvinančios aplinkybės, nurodyti jas, pvz.:
 7.4.1. kaltininkas nuoširdžiai gailisi, padėjo išaiškinti pažeidimą ir jame dalyvavusius asmenis;
 7.4.2. kaltininkas savo noru atlygino nuostolį ar pašalino padarytą žalą;
 7.4.3. teisės pažeidimas padarytas dėl labai sunkios kaltininko materialinės padėties;
 7.4.4. teisės pažeidimas padarytas pažeidžiant būtinojo reikalingumo sąlygas (kitos ATPK 31 straipsnyje numatytos atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą lengvinančios aplinkybės);
 7.4.5. Lietuvos Respublikos įstatymai gali numatyti ir kitokių atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą lengvinančių aplinkybių;
 7.5. jeigu yra nustatytos sunkinančios aplinkybės, nurodyti jas, pvz.:
 7.5.1. teisės pažeidimas padarytas grupės asmenų komisija, atsižvelgdama į atskirų asmenų dalyvavimo padarant teisės pažeidimą pobūdį ir laipsnį ar paramą išaiškinant pažeidimo padarymo aplinkybes ir jį padarant dalyvaujančius asmenis, gali jiems nepripažinti šios aplinkybės atsakomybę sunkinančia aplinkybe);
 7.5.2. teisės pažeidimas sukėlė sunkias pasekmes ar didelį turtinį nuostolį (nurodoma kas, kaip ir kokį nuostolį apskaičiavo);
 7.5.3. pakartotinai per metus padarytas tokios pačios rūšies teisės pažeidimas, už kurį asmeniui jau  buvo paskirta administracinė nuobauda;
 7.5.4. teisės pažeidimas padarytas asmens, kuris pirmiau buvo padaręs nusikaltimą (kitos ATPK 32 straipsnyje numatytos atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą  sunkinančios aplinkybės. Sunkinančių aplinkybių sąrašas ATPK yra baigtinis);
 7.6. ar nėra aplinkybių, darančių administracinės bylos teiseną negalima (ATPK 250 straipsnis).
 8. Be Bylos nagrinėjimo metu nustatytų  aplinkybių, formos motyvuojamojoje dalyje turi būti nurodyta:
 8.1. klausimų, susijusių su taikytomis procesinėmis prievartos priemonėmis, išsprendimas;
 8.2. teisės aktų, kurių nuostatas pažeidė asmuo, pavadinimas, numeris, data, straipsnis, dalis ir punktas;
 8.3. už šį pažeidimą numatančio atsakomybę teisės akto pavadinimas, straipsnis, jo dalis;
 8.4. aplinkybės, dėl kurių administracinė byla nutrauktina.

IV. REZOLIUCINĖS DALIES PILDYMAS
 
 9. Rezoliucinė formos dalis susideda iš dviejų dalių, kuriose administracinė komisija išdėsto priimtus sprendimus.
 10. Išnagrinėjusi Bylą ir vadovaudamasis ATPK 287 straipsniu, komisija pirmoje formos rezoliucinėje dalyje privalo nurodyti:
 10.1.  kokiais ATPK straipsniais ir jų dalimis vadovaudamasi priėmė sprendimą;
 10.2. asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardą ir pavardę;
 10.3. vieną iš priimtų sprendimų:
 10.3.1. vadovaujantis ATPK 287 straipsnio 1 dalies 1 punktu, skirti administracinę nuobaudą;
 10.3.2. vadovaujantis ATPK 287 straipsnio 1 dalies 2 punktu, nutraukti Bylą;
 10.3.3. vadovaujantis ATPK 287 straipsnio 1 dalies 3 punktu, perduoti  Bylos nagrinėjimą kitai Bylą nagrinėti įgaliotai institucijai, nurodyti tos institucijos pavadinimą ir perdavimo motyvus.
 11. Jeigu yra priimtas sprendimas skirti administracinę nuobaudą, tai formos pirmoje rezoliucinėje dalyje turi būti nurodyta:
 11.1. ATPK straipsniai, kvalifikuojantys pažeidėjo veiką (ATPK specialiosios dalies straipsniai);
 11.2. jeigu yra atsakomybę lengvinančių arba sunkinančių aplinkybių, reikia nurodyti šias aplinkybes nustatantį ATPK straipsnį ir konkretų punktą;
 11.3. vadovaujantis ATPK 33 straipsniu, jeigu asmuo padaro du arba daugiau teisės pažeidimų, administracinė nuobauda skiriama už kiekvieną teisės pažeidimą atskirai. Tačiau galutinai pažeidėjui turi būti paskirta administracinė nuobauda sunkesnio administracinio teisės pažeidimo sankcijos ribose. Todėl formoje turi būti nurodyta už kiekvieną pažeidimą atskirai paskirta administracinė nuobauda ir galutinė administracinė nuobauda. Be to, kelių pažeidimų atveju reikia nurodyti ir atitinkamas ATPK 33 straipsnio nuostatas;
 11.4. baudos dydis skaičiais ir žodžiais.
 12. Jeigu yra priimtas sprendimas nutraukti Bylą, tai formos rezoliucinėje dalyje turi būti nurodytas pagrįstas Bylos nutraukimo pagrindas (ATPK straipsnis ir punktas). Vadovaujantis ATPK 250 ir 251 straipsniais, Byla gali būti nutraukta tokiomis aplinkybėmis:
 12.1. kai nėra administracinio teisės pažeidimo įvykio ir sudėties;
 12.2. kai asmeniui, padariusiam priešingą teisei veikimą arba neveikimą, nėra sukakę šešiolikos metų amžiaus;
 12.3. kai padaręs priešingą teisei veikimą arba neveikimą asmuo yra nepakaltinamumo būsenos;
 12.4. kai asmuo veikė būtinojo reikalingumo arba būtinosios ginties atveju;
 12.5. kai priimamas amnestijos aktas, jeigu jis panaikina administracinės nuobaudos skyrimą;
 12.6. kai panaikinamas administracinę atsakomybę nustatantis aktas;
 12.7. kai iki Bylos nagrinėjimo pasibaigia ATPK 35 straipsnyje numatyti administracinės nuobaudos skyrimo terminai;
 12.8. kai dėl to paties fakto administracinėn atsakomybėn patraukto asmens atžvilgiu yra priimtas kompetentingos institucijos (pareigūno) nutarimas skirti administracinę nuobaudą arba nepanaikintas nutarimas nutraukti Bylą, taip pat jeigu dėl to pažeidimo iškelta baudžiamoji Byla;
 12.9. jeigu mirė asmuo, kurio atžvilgiu buvo pradėta Bylos teisena;
 12.10. kai medžiaga perduodama prokurorui arba parengtinį tardymą ar kvotą atliekančiai institucijai.
 13. Jei Bylą nagrinėjantis pareigūnas, atsižvelgdamas į ATPK 30 straipsnio 2 dalyje, 31  straipsnyje ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas atsakomybę lengvinančias aplinkybes, vadovaudamasis teisingumo ir protingumo kriterijais, mano, kad pakankamą poveikį pažeidėjui padarys mažesnė, nei sankcijoje numatytoji minimali nuobauda ar švelnesnė, nei sankcijoje numatytoji nuobauda, arba skirti administracinę nuobaudą netikslinga, tada yra pildoma antroji formos rezoliucinė dalis, nurodant tokio sprendimo motyvus. Paskirtos baudos dydis nurodomas skaičiais bei žodžiais.
 14. Antra formos rezoliucinė dalis dėl ATPK 301 straipsnio taikymo įsigalioja tik sankcionavus apylinkės teismo teisėjui. Sankcijos negavus, nutarimo dalis dėl administracinės nuobaudos sušvelninimo ar neskyrimo neįsigalioja, todėl turi būti vykdoma pirmoji formos rezoliucinė dalis dėl administracinės nuobaudos paskyrimo.
 15. Jei nėra juridinio pagrindo taikyti ATPK 301 straipsnio nuostatų, antroji formos rezoliucinė dalis nepildoma.

V. BAIGIAMOSIOS DALIES PILDYMAS
 
 16. Formos baigiamojoje dalyje nurodomas paskirtos administracinės nuobaudos – baudos sumokėjimo terminas. ATPK 313 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad baudą pažeidėjas turi sumokėti ne vėliau kaip per 15 dienų nuo nutarimo skirti baudą įteikimo jam dienos, o jei toks nutarimas apskundžiamas, – ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.
 17. Vadovaudamasi ATPK 313 straipsnio 4 dalimi, atsižvelgdama į pažeidėjo turtinę padėtį, į paskirtos baudos dydį ir kitas reikšmingas Bylos aplinkybes, Bylą nagrinėjanti administracinė komisija gali baudos mokėjimą išdėstyti per laikotarpį iki dvejų metų. Taikant baudos mokėjimo dalimis būdą, turi būti nurodytas baudos mokėjimo periodiškumas (pavyzdžiui, kas mėnesį) ir kiekvieną mokėjimo periodą mokėtinos sumos dydis (pavyzdžiui, vieną trečdalį paskirtos baudos).
 18. Formos baigiamojoje dalyje nurodoma sumokėti baudą į Apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – AVMI) biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą banke, kuriame yra atidaryta AVMI biudžeto pajamų surenkamoji sąskaita.
 19. Formos baigiamojoje dalyje reikia nurodyti  nutarimo apskundimo tvarką (numatytą ATPK 292 straipsnyje). Nutarimas gali būti apskųstas apygardos administraciniam teismui paduodant skundą tiesiogiai Panevėžio administraciniam teismui ar per Kupiškio rajono savivaldybės administracinę komisiją.
 20. Formoje pareigūnas privalo nurodyti savo pareigas,  vardą, pavardę ir pasirašyti.
 21. Bylos nagrinėjime dalyvavus vertėjui, Formoje įrašoma jo pavardė, vardas; nurodoma, koks dokumentas patvirtina jo kvalifikaciją, o vertėjas pasirašo.
 22. Forma įforminto nutarimo kopija pasirašytinai įteikiama pažeidėjui, o jeigu jis nedalyvauja Bylos nagrinėjime, – išsiunčiama registruotu laišku.
 
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
 
 23. Formos įžanginės, dėstomosios, rezoliucinės ir baigiamosios dalių apimtys gali būti keičiamos pagal poreikį. Pildant kompiuterinę formą, nebūtina braižyti linijų ir nurodyti po jomis įrašytų rekvizitų pavadinimų.
 24. Užpildytos formos turi būti saugomos Bylose  Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos  Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
 25. Pasikeitusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, nelaukiant šio Aprašo pakeitimo ar papildymo.

____________________

PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2007 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. TS-
 

 ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLO FORMOS PILDYMO TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS
 
 1. Šis Administracinio teisės pažeidimo protokolo formos pildymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato administracinio teisės pažeidimo protokolo (toliau – protokolas) formos (toliau – forma) pildymo tvarką. Naudoti formą ir laikytis Aprašo privalo visi Kupiškio rajono savivaldybės administracijos pareigūnai (toliau – pareigūnas), turintys teisę surašyti protokolus pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą (toliau – ATPK), jei neprivalo vadovautis kitų institucijų patvirtintomis administracinių teisės pažeidimų protokolų formomis bei jų pildymo taisyklėmis.
 2. Aprašas parengtas vadovaujantis ATPK, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 „Dėl Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių patvirtinimo” (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006,   Nr. 60-2169) ir kitais teisės aktais.
 3. Jeigu forma pildoma (spausdinama) keliuose  lapuose, tai numeruoti pradedama nuo antrojo lapo, numeriai arabiškais skaitmenimis be jokių papildomų simbolių (taškelių, brūkšnelių ar panašiai) rašomi viršutinės lapo paraštės centre.
 4. Forma pildoma aiškiai, įskaitomai, be trynimų ir braukymų. Taisymai turi būti patvirtinti dokumentą surašiusio pareigūno parašu.
  5. Formą sudaro įžanginė, dėstomoji ir rezoliucinė dalys.
 
II. ĮŽANGINĖS DALIES PILDYMAS
 
 6. Šioje formos dalyje turi būti nurodoma:
 6.1. dokumento sudarytojo (Kupiškio rajono savivaldybės) pavadinimas, kuris turi būti rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis;
 6.2. dokumento sudarymo numeris, data, laikas ir sudarymo vieta;
 6.3. Kupiškio rajono savivaldybės administracijos pareigūno, surašiusio protokolą,  pareigos, vardas ir pavardė;
 6.4. žinios apie asmenį, įtariamą administracinio teisės pažeidimo padarymu:
 6.4.1. vardas, pavardė, asmens kodas (jeigu neturi dokumento su asmens kodu – kito asmenį identifikuojančio dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data);
 6.4.2. gyvenamoji vieta: apskritis, savivaldybė, miestas (kaimas), gatvė, namas, butas, telefono numeris (gyvenamąja vieta laikoma deklaruotoji gyvenamoji vieta (jei tokia yra) ar ta vieta, kur asmuo nuolat ar daugiausia gyvena);
 6.4.3. darbovietės pavadinimas ir adresas (jei asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu yra verslininkas – verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymėjimo ar kito dokumento numeris, išdavimo data ir vieta), pareigos (jei asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, yra moksleivis (studentas) – mokslo įstaigos pavadinimas ir adresas, asmens statusas, statusą patvirtinantį dokumentą išdavusi institucija, dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data ir vieta);
 6.4.4. asmeniui, įtariamam administracinio teisės pažeidimo padarymu, nepateikus asmens tapatybę identifikuojančio dokumento, o pareigūnui žinant tą asmenį arba kai asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, tapatybę patvirtina liudininkas (-ai), duomenų šaltiniu nurodoma: „Iš asmens žodžių”.
 
III. DĖSTOMOSIOS DALIES PILDYMAS
 
 7. Šioje formos dalyje turi būti nurodoma nustatyto administracinio teisės pažeidimo aplinkybės:
 7.1. administracinio teisės pažeidimo padarymo laikas, vieta (laikas nurodomas tiksliai: valanda, minutė (-ės), jei pažeidimo padarymo laiko negalima nustatyti tiksliai, – nurodomas mėnuo ir diena arba tik mėnuo; vieta nurodoma konkrečiai: gatvė (-ės), adresas (-ai), teritorija ir pan.;
 7.2. administracinio teisės pažeidimo esmė (veiksmai, kėsinimosi objektas ir jo vertingumas, pažeidimo padarymo būdas, žalos pobūdis ir dydis (nevertinant konkrečia pinigų suma, bet nurodant kiekį, pažymint, kad konkretų žalos dydį nustatys specialistas (-ai)), pažeidimo tikslai, motyvai, mastas, stadijos ir panašiai);
 7.3. pildant administracinio teisės pažeidimo protokolo dėstomąją dalį, paaiškėjus, kad padaryta ir daugiau pažeidimų, kiekvienam naujai paaiškėjusiam pažeidimui pildomas atskiras administracinio teisės pažeidimo protokolas;
 7.4. jeigu yra nustatytos lengvinančios aplinkybės, nurodyti jas, pvz.:
 7.5.1. asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, nuoširdžiai gailisi, padėjo išaiškinti pažeidimą ir jame dalyvavusius asmenis;
 7.5.2. asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, savo noru atlygino nuostolį ar pašalino padarytą žalą;
 7.5.3. teisės pažeidimas padarytas dėl labai sunkios asmens, įtariamo administracinio teisės pažeidimo padarymu, materialinės padėties;
 7.5.4. teisės pažeidimas padarytas pažeidžiant būtinojo reikalingumo sąlygas (kitos ATPK 31 straipsnyje numatytos atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą lengvinančios aplinkybės);
 7.5.5. Lietuvos Respublikos įstatymai gali numatyti ir kitokių atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą lengvinančių aplinkybių;
 7.6. jeigu yra nustatytos sunkinančios aplinkybės, nurodyti jas, pvz.:
 7.6.1. teisės pažeidimas padarytas grupės asmenų (pareigūnas, atsižvelgdamas į atskirų asmenų dalyvavimo padarant teisės pažeidimą pobūdį ir laipsnį ar paramą  išaiškinant pažeidimo padarymo aplinkybes ir jį padarant dalyvaujančius asmenis, gali jiems nepripažinti šios aplinkybės atsakomybę sunkinančia aplinkybe);
 7.6.2. teisės pažeidimas sukėlė sunkias pasekmes ar didelį turtinį nuostolį;
 7.6.3. pakartotinai per metus padarytas tokios pačios rūšies teisės pažeidimas, už kurį asmeniui jau  buvo paskirta administracinė nuobauda;
 7.6.4. teisės pažeidimas padarytas asmens, kuris pirmiau  buvo padaręs nusikaltimą (kitos ATPK 32 straipsnyje numatytos atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą sunkinančios aplinkybės. Sunkinančių aplinkybių sąrašas ATPK yra baigtinis).
 8. Be nustatytų administracinio teisės pažeidimo aplinkybių, formos dėstomojoje dalyje turi būti nurodyta:
 8.1. teisės akto, kurio nuostatas pažeidė asmuo, pavadinimas, straipsnis, jo dalis ir punktas;
 8.2. už šį pažeidimą numatančio atsakomybę teisės akto pavadinimas, straipsnis, jo dalis;
 8.3. asmens, įtariamo administracinės teisės pažeidimo padarymu, parašas;
 8.5. liudytojų, paliudijančių teisės pažeidimo faktą, dėl kurio surašomas protokolas, jei jie yra, vardai, pavardės, adresai, asmens kodai, telefonų numeriai, parašai;
 8.6. teisės pažeidimą patvirtinantys įrodymai (nuotraukos, garso ir (ar) vaizdo įrašai, daiktiniai įrodymai ir kt.); įrodymų skaičius, įrodymus identifikuojantys duomenys, įrodymų buvimo vieta; įrodymo fiksavimo priemonių (garso, vaizdo, kitų) identifikaciniai duomenys;
 8.7. kokius įrodymus ir (ar) dokumentus, susijusius su teisės pažeidimu, pateikė asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu;
  8.8. kitos žinios, būtinos bylai išspręsti.


IV. BAIGIAMOSIOS DALIES PILDYMAS
 
 9. Formos baigiamojoje dalyje išdėstomos atsakomybėn traukiamo asmens teisės ir pareigos, numatytos ATPK 272 straipsnyje, nustatomas bylos nagrinėjimo laikas ir vieta (institucija, nagrinėsianti bylą, jos adresas, kabineto numeris).
 10. Asmuo, susipažinęs su protokolo turiniu bei savo teisėmis ir pareigomis, pasirašo.
 11. Protokolą pasirašo ir jį surašęs pareigūnas, nurodydamas savo pareigas ir vardą bei pavardę.
 12. Jei asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, turi prašymų, – juos išdėsto ir pasirašo, jei neturi – taip pat pasirašo;
 13. Asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, turi pasirašyti protokolą, jeigu pasirašyti atsisako apie tai pažymima protokole nurodant: „Protokolas perskaitytas, teisės išaiškintos, pasirašyti atsisakė”.
 14. Formos baigiamojoje dalyje asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, gali pateikti savo paaiškinimus dėl administracinės teisės pažeidimo ir (ar) pastabas dėl protokolo turinio, taip pat išdėstyti savo atsisakymo jį pasirašyti motyvus; savo paaiškinimus asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, gali pateikti ir ant atskiro lapo (-ų), valstybine ar kita jo mokama kalba, kurie pridedami prie administracinio teisės pažeidimo protokolo apie tai jame pažymint.
 15.Asmuo, įtariamas administracinio teisės pažeidimo padarymu, informuojamas apie bylos nagrinėjimo laiką ir vietą, jam įteikiamas antrasis protokolo egzempliorius, tai jis patvirtina pasirašydamas ir  nurodydamas protokolo gavimo datą;
 16. Jei surašant protokolą asmens, įtariamo padarus administracinį teisės pažeidimą, prašymu dalyvavo vertėjas – užrašoma vertėjo pavardė ir vardas, nurodoma, koks dokumentas patvirtina jo kvalifikaciją, o vertėjas pasirašo.
 
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 
 17. Formos įžanginės, dėstomosios ir baigiamosios dalių apimtys gali būti keičiamos pagal poreikį. Pildant kompiuterinę formą, nebūtina  braižyti linijų ir nurodyti po jomis įrašytų rekvizitų pavadinimų.
 18. Užpildytos formos turi būti saugomos Bylose Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
 19. Pasikeitusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, nelaukiant šio Aprašo pakeitimo ar papildymo.

____________________

Prisegtos bylos

 
 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“