Kupiškio L. Stuokos-Gucevičiaus aikštė

Priėmimas į darbą            

Atviri duomenys                
Teisinė pagalba                

Rinkliava už atliekas             

Viešieji pirkimai              

Užimtumo informacija                  
Kupiškio rajonas                 
Seniūnijos                             

Nuorodos                     

Įveskite pašto adresą ir gaukite naujienas pirmieji

Naujienos ir aktualijos

112 – skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeris

2019-06-20

Informuojame, kad nuo 2019 m. liepos 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos Seimo priimtas Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymo Nr. IX-2246 2, 10, 15, 16 straipsnių, trečiojo skirsnio ir priedo pakeitimo įstatymas, kuriuo nustatytas Bendrojo pagalbos centro (toliau – Centro) ir visų skubios pagalbos tarnybų operatyvios sąveikos mechanizmas, patikslintos Centro funkcijos, naudojamos sąvokos, Centro pareigūno teisės ir pareigos.

Remiantis šiuo įstatymu, nuo 2019 m. liepos 1 d. telefono numeris 112 turi būti vadinamas skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112. Skubiosios pagalbos tarnybomis pakeistame įstatyme yra įvardijamos policija, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, greitosios medicinos pagalbos tarnyba ir aplinkos apsaugos pajėgos. Jokie kiti viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, kurie gali būti pasitelkiami reaguoti į pranešimus apie pagalbos poreikį, įstatyme neminimi.

Centras ir pagalbos tarnybos veikia pagal tarpusavio sąveikos sutartis, kuriose nustatyta, kokio pobūdžio pranešimai yra priimami ir perduodami pagalbos tarnyboms. Deja, didelę dalį gaunamų skambučių sudaro ne pagalbos tarnybų kompetencijai priskiriami pagalbos prašymai, o netiksliniai skambučiai. Kaip rodo statistiniai duomenys, tokie skambučiai sudaro apie trečdalį visų atsakytų skambučių. Jie ne tik užima linijas ir trukdo prisiskambinti žmonėms, kuriems tuo metu iš tiesų reikia pagalbos – į netikslinius skambučius atsiliepę operatoriai ir toliau gaišta laiką, bandydami išaiškinti žmonėms, kur reikėtų kreiptis dėl jiems rūpimų klausimų. Be to, dažnai nepagrįstų lūkesčių turintys žmonės, reikalaudami paslaugų, kurių Bendrasis pagalbos centras neteikia, pradeda konfliktuoti, tokiu būdu dar labiau padidindami ir taip operatorių patiriamą įtampą ir neigiamą psichologinį krūvį.


Parengta pagal Vidaus reikalų ministerijos informaciją

 
 
Informaciją atnaujino: Informacinės sistemos administratorius, www@kupiskis.lt
Informacija atnaujinta: 2019-06-20 15:37
 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“