Kupiškio L. Stuokos-Gucevičiaus aikštė

Priėmimas į darbą            

Atviri duomenys                
Teisinė pagalba                

Rinkliava už atliekas             

Viešieji pirkimai              

Užimtumo informacija                  
Kupiškio rajonas                 
Seniūnijos                             

Nuorodos                     

Įveskite pašto adresą ir gaukite naujienas pirmieji

Naujienos ir aktualijos

Patvirtinta Kupiškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodika

2010-07-08

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 SPRENDIMAS
 DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

2010 m. liepos 1 d.  Nr. TS – 187
Kupiškis


 Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002,  Nr. 57-2297, 2008, Nr. 71-2700) 5 straipsnio 3 punktu ir įgyvendindama Kupiškio rajono savivaldybės 2010-2012 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2010 m.  kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-43, 1.4. priemonę, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
             1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodiką (pridedama).
              2.  Šį sprendimą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.


Savivaldybės meras       Jonas Jarutis

Parengė                                  
Korupcijos prevencijos           Savivaldybės administracijos                  
komisijos pirmininkas            vyr. specialistė (teisininkė)                      

Povilas Gurklys                       Vida Mičiūdienė          

--------------------------------------------------------------------------------------------------

PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2010 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. TS- 187

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO METODIKA

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimais bei administracijos direktoriaus įsakymais priimamų teisės aktų ir jų projektų (toliau – Teisės aktų ir jų projektų ) antikorupcinio vertinimo principus ir tvarką.

2. Teisės aktų antikorupcinio vertinimo tikslas – išvengti korupcijos įtakos rengiant, priimant ir įgyvendinant Kupiškio rajono savivaldybės institucijų teisės aktus.

3. Metodika apibrėžia korupcijos pasireiškimo teisės aktuose ir jų projektuose rizikos vertinimo procesą, kuriuo siekiama:

3.1. nustatyti korupcijos pasireiškimo rizikos prielaidas;

3.2. jei įmanoma, kiekybiškai įvertinti korupcijos pasireiškimo riziką;

3.3. įvertinus korupcijos pasireiškimo riziką rengti siūlymus, kaip šią riziką sumažinti.

4. Metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276.

5. Šioje Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme apibrėžtas sąvokas.

II. TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO ATVEJAI

 

6. Teisės akto ir jo projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas, jeigu šis teisės aktas ar jo projektas susijęs su:

6.1. Savivaldybės turto patikėjimo teisės perleidimu, Savivaldybės turto nuosavybės ar valdymo teisės perleidimu privatiems asmenims;

6.2. Savivaldybės biudžeto pajamų ar išlaidų didinimu ar mažinimu dėl Savivaldybės funkcijų vykdymo perdavimo Savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms, viešosioms įstaigoms ar privatiems asmenims;

6.3. subsidijų, dotacijų, kompensacijų mokėjimu iš Savivaldybės biudžeto juridiniams asmenims; mokesčių, gaunamų į Savivaldybės biudžetą ar kitų Savivaldybės renkamų rinkliavų, lengvatomis;

6.4. prekių ar paslaugų viešaisiais pirkimais ar koncesijos suteikimu;

6.5. paslaugų, teikiamų pagal viešąsias sutartis, teikimu;

6.6. teikiamų paslaugų kainų nustatymu;

6.7. licencijuojamos ūkinės komercinės veiklos ar ūkinės komercinės veiklos, kuriai vykdyti reikalingas Savivaldybės institucijų leidimas, subjektų kvalifikacijos ir dalykinės reputacijos reikalavimų nustatymu, panaikinimu ar pakeitimu;

6.8 teritorijų planavimu, statyba;

6.9. kitais atvejais, jeigu, teisės akto projekto rengėjo ar Korupcijos prevencijos komisijos, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus nuomone, rengiamu teisės aktu kyla abejonių dėl korupcijos pasireiškimo rizikos.

III. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

7. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo procesą sudaro 3 etapai:

7.1. tikrinimas, kurio metu teisės akto projekto rengėjas vadovaudamasis šios Metodikos 6 punktu, atrenka vertintinus teisės aktų projektus;

7.2. analizė, kuria siekiama nustatyti korupcijos pasireiškimo riziką rengiamame teisės akte ir įvertinti ją balais, užpildant Teisės aktų ir jų projektų kokybės vertinimo klausimyną (Metodikos 1 priedas) bei Teisės aktų ir jų projektų turinio vertinimo klausimyną (Metodikos 2 priedas);

7.3. išvados rengimas, kurio metu teisės akto projekto rengėjas Savivaldybės tarybos sprendimo projekto aiškinamajame rašte turi įvardyti nustatytą korupcijos pasireiškimo riziką ir iš jos kylančias grėsmes.

8. Nustatant ir įvertinant korupcijos pasireiškimo riziką konkrečiame teisės akto projekte, atsakymų balų suma turi būti padalyta iš klausimyne esančių klausimų skaičiaus. Korupcijos pasireiškimo rizika turi būti įvertinta balais nuo 0 iki 1. Kuo įvertinimo balas yra arčiau 1, tuo korupcijos pasireiškimo rizika konkrečiame teisės akto projekte yra didesnė.

9. Jei konkrečiame teisės akto projekte nustatomas didelis korupcijos pasireiškimo lygis, teisės akto projekto rengėjas turi kiek galima sumažinti ar panaikinti priežastis, didinančias korupcijos pasireiškimo rizikos lygį, o jei to neįmanoma padaryti, informuoti teisės aktą priimančią savivaldybės instituciją.

10. Teisės akto projekto rengėjas prie teisės akto projekto turi pridėti užpildytus klausimynus.

11. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas neatliekamas tik tada, kai teisės akto projektas yra ypač skubus ir juo siekiama išspręsti netikėtai susiklosčiusias krizines situacijas (ekstremalių situacijų atvejais), arba siūlomi redakcinio ir (ar) techninio pobūdžio teisės aktų projektai.

12. Teisės akto projektas, kuriam turėjo būti atliktas teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas šioje Metodikoje nustatyta tvarka, tačiau nebuvo įvertintas, grąžinamas teisės akto projekto rengėjui, kad šis būtų įvertintas pagal nustatytus reikalavimus. Jeigu teisės aktas neįvertintas šioje Metodikoje nustatyta tvarka, jis negali būti teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės institucijoms, išskyrus šios Metodikos 11 punkte numatytą atvejį.

IV. ĮSIGALIOJUSIŲ TEISĖS AKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

13. Įsigaliojusio teisės akto antikorupcinį vertinimą savo ar Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės mero, administracijos direktoriaus pavedimu atlieka Korupcijos prevencijos komisija, vadovaudamasi šia Metodika. Toks vertinimas atliekamas kilus rimtų abejonių, kad teisės aktas susijęs su didele korupcijos pasireiškimo rizika.

14. Įsigaliojus teisės aktui ir vėliau aptikus, kad teisės akto projektas antikorupciniu požiūriu nebuvo įvertintas, turi būti nustatytas korupcijos pasireiškimo rizikos minimame teisės akte dydis. Nustačius, kad teisės akte yra didelė korupcijos pasireiškimo rizikos galimybė, gali būti svarstomas jo panaikinimo klausimas, jei toks panaikinimas nesukels neigiamų pasekmių.

15. Įsigaliojusio teisės akto antikorupcinio vertinimo procesą sudaro 3 etapai:

15.1. tikrinimas, kurio metu nustatoma, ar teisės aktas priklauso nors vienai iš šios Metodikos 6 punkte nurodytų korupcijos pasireiškimo rizikai priklausančių teisės aktų kategorijų;

15.2. analizė, kuria siekiama nustatyti korupcijos pasireiškimo riziką. Analizė atliekama užpildant Teisės aktų ir jų projektų turinio vertinimo klausimyną (Metodikos 2 priedas);

15.3. išvados rengimas, kurio metu Korupcijos prevencijos komisija turi įvardyti korupcijos pasireiškimo riziką ir iš jos kylančias grėsmes.

16. Įvertinęs teisės aktą ir nustatęs, kad korupcijos pasireiškimo rizika yra nuo 0,5 iki 1, Savivaldybės korupcijos prevencijos komisija Savivaldybės institucijoms pagal kompetenciją pateikia pasiūlymus, kaip tas grėsmes galima būtų sumažinti (keisti teisės aktą, stabdyti, rengti naują atitinkamą sritį reguliuojantį teisės aktą ir pan.).

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Už teisės akto projekto vertinimo antikorupciniu požiūriu kokybę atsako vertinimą atlikęs teisės akto projekto rengėjas.

18. Už įsigaliojusio teisės akto vertinimo antikorupciniu požiūriu kokybę atsako išvadą parengusi Korupcijos prevencijos komisija.

______________________

Kupiškio rajono savivaldybės institucijų
teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio
vertinimo metodikos
1 priedas

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

Eil. Nr.

Teisės akto ar jo projekto kokybės rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

PAPRASTUMAS

1.

Ar teisės aktas ar jo projektas praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ?

Taip (1)

Ne (0)

NUOSEKLUMAS

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas ar jo projektas prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams?

Taip (1)

Ne (0)

STRUKTŪRA

3.

Ar teisės aktas ar jo projektas yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.?

Taip (0)

Ne (1)

4.

Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0)

Ne (1)

5.

Ar teisės akto ar jo projekto struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą?

Taip (0)

Ne (1)

6.

Ar teisės akto ar jo projekto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šios srities kitų teisės aktų?

Taip (1)

Ne (0)

7.

Ar kiekvienos teisės akto ar jo projekto nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (0)

Ne (1)

8.

Ar teisės akte pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

Taip (1)

Ne (0)

9.

Ar teisės akte vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

Taip (1)

Ne (0)

10.

Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

Taip (1)

Ne (0)

ĮGYVENDINAMUMAS

11.

Ar teisės akte numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas?

Taip (0)

Ne (1)

12.

Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

Taip (1)

Ne (0)

13.

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

_____________________________

Kupiškio rajono savivaldybės institucijų
teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos
2 priedas

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ TURINIO VERTINIMO KLAUSIMYNAS

Eil.Nr.

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

NAUDINGUMAS

1.

Ar teisės aktas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

Taip (1)

Ne (0)

2.

Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)?

Taip (1)

Ne (0)

3.

Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams?

Taip (1)

Ne (0)

4.

Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimo ir perleidimo atvejai numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus numatytas teisės akte)?

Taip (1)

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

Taip (1)

Ne (0)

6.

Ar teisės aktu pailginamas sandorio vykdymo terminas?

Taip (1)

Ne (0)

7.

Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams?

Taip (1)

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

Taip (1)

Ne (0)

9.

Ar teisės aktu mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

Taip (1)

Ne (0)

10.

Ar teisės aktu sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės?

Taip (1)

Ne (0)

11.

Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas?

Taip (0)

Ne (1)

12.

Ar teisės aktu sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

Taip (0)

Ne (1)

PRIEINAMUMAS

13.

Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

Taip (1)

Ne (0)

14.

Ar teisės akte numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

Taip (0)

Ne (1)

15.

Ar teisės aktas susijęs su asmeniniais interesais?

Taip (1)

Ne (0)

16.

Ar teisės aktu nustatomas reguliavimas būtinas, ar dėl jo neatsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita?

Taip (1)

Ne (0)

17.

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

____________________________________________                     

 
 
 
 

      

ligonių kasa

jaunimo informavimo ir konsultavimo portalą „Žinau viską“